Skocz do zawartości

Pierścienie do nicasilu


pypek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej pierdziawce z racji tego, ze poszło łożysko od wałka wyrównawczego musiałem rozebrać silnik i jakoś tak z ciekawości pomierzyłem wartości tłoka oraz cylindra, były jeszcze w normach serwisowych, lecz pierscienie są już do wymiany, nawet już było czuć niedostatek kompresji na wyższych biegach. Moje stare pierścienie, zapewne jeszcze oryginalne są (chyba) ze stali pokrytej chromem. Na różnych forach szukając informacji o tym dotarłem do info, że do nicasilu stosuje sie pierścienie żeliwne, a te pierścienie, które ja posiadam ścierają nicasil. :icon_eek: No, ale teraz tak, potrzebuję samych pierścieni, gdzie takowe mogę znaleźć? Z czego mają być wykonane? Ich wymiary, czyli tuleja 40,06mm x 0,9mm ich wysokości. Dziwne wymiary i dość ciężko coś znaleźć, jeśli coś znajdę okazuje się, ze są do żeliwa i tak w kółko. Jedyne co znalazłem to tłok http://moto.allegro.pl/item1117451031_tlok...era_vertex.html , jedni mówią, ze jest do nicasilu, drudzy, że do żeliwa.. Wymiary pasują do mojego, tylko teraz jak odróżnić do czego jest ten tłok? Sprzedawca odpisał mi, ze raczej do żeliwa.

Pozdrawiam i liczę na jakąś odpowiedź w temacie.

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W mojej pierdziawce z racji tego, ze poszło łożysko od wałka wyrównawczego musiałem rozebrać silnik i jakoś tak z ciekawości pomierzyłem wartości tłoka oraz cylindra, były jeszcze w normach serwisowych, lecz pierscienie są już do wymiany, nawet już było czuć niedostatek kompresji na wyższych biegach. Moje stare pierścienie, zapewne jeszcze oryginalne są (chyba) ze stali pokrytej chromem. Na różnych forach szukając informacji o tym dotarłem do info, że do nicasilu stosuje sie pierścienie żeliwne, a te pierścienie, które ja posiadam ścierają nicasil. :icon_eek: No, ale teraz tak, potrzebuję samych pierścieni, gdzie takowe mogę znaleźć? Z czego mają być wykonane? Ich wymiary, czyli tuleja 40,06mm x 0,9mm ich wysokości. Dziwne wymiary i dość ciężko coś znaleźć, jeśli coś znajdę okazuje się, ze są do żeliwa i tak w kółko. Jedyne co znalazłem to tłok http://moto.allegro.pl/item1117451031_tlok...era_vertex.html , jedni mówią, ze jest do nicasilu, drudzy, że do żeliwa.. Wymiary pasują do mojego, tylko teraz jak odróżnić do czego jest ten tłok? Sprzedawca odpisał mi, ze raczej do żeliwa.

Pozdrawiam i liczę na jakąś odpowiedź w temacie.

:crossy:

Tomring z Poznania - zrobi Ci pierścionki jakie tylko chcesz. Zadzwoń, podaj wymiary i czekaj na paczuszkę z nowiutkimi pierścionkami ;)

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo fazują krawędzie pierścienia. Niezbyt dokładnie robią jeżeli chodzi o średnicę cylindra, na zamku musiałem piłować aby pierscień wszedł w tuleję. Różnicę między stalowym a żeliwnym poznasz tylko po jakimś tam przebiegu. Po prostu stalowe są bardziej wytrzymałe i bardziej elastyczne.

Skoro do rasowego 2t dają tłok vertexa ze stalowymi to czemu się zastanawiasz ?

Edytowane przez rejdzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do tej firmy, robią pierścienie żeliwne do nicasilu, ale jak pisałem wcześniej, u mnie są oryginalnie pierścienie stalowe z powłoką chromu. Jedynie czemu nie wziąłem tego tłoka jest fakt, że sprzedawca mnie powiadomił o fakcie, że jest on chyba do żeliwa, ale Vertex produkuje w większości tłoki do nicasilu, czyli myślę, że znajdzie on również zastosowanie u mnie.Tak więc w końcu jakie pierścienie się stosuje do tego nicasilu? Jeśli dobrze pamiętam, to motor-tech mi napisał również, że pierścienie do nicasilu mają być stalowe z powłoką chromu. Tak na mój rozum, pierścienie ze stali są bardziej sprężyste i miękkie od żeliwnych,a powłoka chromu daje im poślizg, czyli lepiej one pasują do nicasilu, czy dobrze myślę?

Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdro :flesje:

EDIT: Tak Panie Adamie, z chęcią bym kupił coś oryginalnego, tylko, ze do mojego motorka (cagiva prima 50 z silnikiem cagivy) nie ma, ani nikt nie produkuje części..

Edytowane przez pypek9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym forum wyczytałem, ze wymiana pierścieni w 2 T nic nie daje, nie wiem ile w tym prawdy,

 

a tak propo, moja cagiva po mieście 150km/h lekko jedzie, a sie śmiałeś ze się psuje, a silnik mam igiełkę :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powłoki chromu to już pewnie na tych pierścieniach nie masz, po prostu miałeś stalowe pierścienie z jasnego stopu i w miejscu pracy z gładzą mają jasny kolor, który możesz pomylić z chromem.

Do tulei żeliwnej też daje się stalowe z powłoką. Czemu tak ? Są bardziej odporne na pęknięcia. Przypadek mój np

http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C10%5C12...802735-full.jpg

...zawór wydechowy odkręcił się z trzpienia i bił o tłok, tłok się odkształcił, pierścienie też ale nie pękły. Ułamany/ukruszony pierścień może w silniku skasować wszystkie części, począwszy od karterów, poprzez łożyska, kończąc na świecy.

 

digidy

jeżeli masz pewność że tuleja albo nicasil nie został uszkodzony, oraz potwierdzają to pomiary, to wymiana starych pierścieni z dużym luzem na zamku na nowe (+ grubsza podkładka pod cylinder w wypadku tulei) da dużo większe sprężanie.

Edytowane przez rejdzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...