pypek9 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam. W mojej pierdziawce z racji tego, ze poszło łożysko od wałka wyrównawczego musiałem rozebrać silnik i jakoś tak z ciekawości pomierzyłem wartości tłoka oraz cylindra, były jeszcze w normach serwisowych, lecz pierscienie są już do wymiany, nawet już było czuć niedostatek kompresji na wyższych biegach. Moje stare pierścienie, zapewne jeszcze oryginalne są (chyba) ze stali pokrytej chromem. Na różnych forach szukając informacji o tym dotarłem do info, że do nicasilu stosuje sie pierścienie żeliwne, a te pierścienie, które ja posiadam ścierają nicasil. :icon_eek: No, ale teraz tak, potrzebuję samych pierścieni, gdzie takowe mogę znaleźć? Z czego mają być wykonane? Ich wymiary, czyli tuleja 40,06mm x 0,9mm ich wysokości. Dziwne wymiary i dość ciężko coś znaleźć, jeśli coś znajdę okazuje się, ze są do żeliwa i tak w kółko. Jedyne co znalazłem to tłok http://moto.allegro.pl/item1117451031_tlok...era_vertex.html , jedni mówią, ze jest do nicasilu, drudzy, że do żeliwa.. Wymiary pasują do mojego, tylko teraz jak odróżnić do czego jest ten tłok? Sprzedawca odpisał mi, ze raczej do żeliwa. Pozdrawiam i liczę na jakąś odpowiedź w temacie. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam. W mojej pierdziawce z racji tego, ze poszło łożysko od wałka wyrównawczego musiałem rozebrać silnik i jakoś tak z ciekawości pomierzyłem wartości tłoka oraz cylindra, były jeszcze w normach serwisowych, lecz pierscienie są już do wymiany, nawet już było czuć niedostatek kompresji na wyższych biegach. Moje stare pierścienie, zapewne jeszcze oryginalne są (chyba) ze stali pokrytej chromem. Na różnych forach szukając informacji o tym dotarłem do info, że do nicasilu stosuje sie pierścienie żeliwne, a te pierścienie, które ja posiadam ścierają nicasil. :icon_eek: No, ale teraz tak, potrzebuję samych pierścieni, gdzie takowe mogę znaleźć? Z czego mają być wykonane? Ich wymiary, czyli tuleja 40,06mm x 0,9mm ich wysokości. Dziwne wymiary i dość ciężko coś znaleźć, jeśli coś znajdę okazuje się, ze są do żeliwa i tak w kółko. Jedyne co znalazłem to tłok http://moto.allegro.pl/item1117451031_tlok...era_vertex.html , jedni mówią, ze jest do nicasilu, drudzy, że do żeliwa.. Wymiary pasują do mojego, tylko teraz jak odróżnić do czego jest ten tłok? Sprzedawca odpisał mi, ze raczej do żeliwa. Pozdrawiam i liczę na jakąś odpowiedź w temacie. :crossy: Tomring z Poznania - zrobi Ci pierścionki jakie tylko chcesz. Zadzwoń, podaj wymiary i czekaj na paczuszkę z nowiutkimi pierścionkami ;) Pozdro all :flesje: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rejdzik Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 (edytowane) Słabo fazują krawędzie pierścienia. Niezbyt dokładnie robią jeżeli chodzi o średnicę cylindra, na zamku musiałem piłować aby pierscień wszedł w tuleję. Różnicę między stalowym a żeliwnym poznasz tylko po jakimś tam przebiegu. Po prostu stalowe są bardziej wytrzymałe i bardziej elastyczne. Skoro do rasowego 2t dają tłok vertexa ze stalowymi to czemu się zastanawiasz ? Edytowane 19 Lipca 2010 przez rejdzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Klapek - zawsze oryginalne, nigdy dorabiane. Ja bym po prostu kupil oryginalne pierscienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 (edytowane) Pisałem do tej firmy, robią pierścienie żeliwne do nicasilu, ale jak pisałem wcześniej, u mnie są oryginalnie pierścienie stalowe z powłoką chromu. Jedynie czemu nie wziąłem tego tłoka jest fakt, że sprzedawca mnie powiadomił o fakcie, że jest on chyba do żeliwa, ale Vertex produkuje w większości tłoki do nicasilu, czyli myślę, że znajdzie on również zastosowanie u mnie.Tak więc w końcu jakie pierścienie się stosuje do tego nicasilu? Jeśli dobrze pamiętam, to motor-tech mi napisał również, że pierścienie do nicasilu mają być stalowe z powłoką chromu. Tak na mój rozum, pierścienie ze stali są bardziej sprężyste i miękkie od żeliwnych,a powłoka chromu daje im poślizg, czyli lepiej one pasują do nicasilu, czy dobrze myślę? Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdro :flesje: EDIT: Tak Panie Adamie, z chęcią bym kupił coś oryginalnego, tylko, ze do mojego motorka (cagiva prima 50 z silnikiem cagivy) nie ma, ani nikt nie produkuje części.. Edytowane 19 Lipca 2010 przez pypek9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 na tym forum wyczytałem, ze wymiana pierścieni w 2 T nic nie daje, nie wiem ile w tym prawdy, a tak propo, moja cagiva po mieście 150km/h lekko jedzie, a sie śmiałeś ze się psuje, a silnik mam igiełkę :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rejdzik Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 (edytowane) Powłoki chromu to już pewnie na tych pierścieniach nie masz, po prostu miałeś stalowe pierścienie z jasnego stopu i w miejscu pracy z gładzą mają jasny kolor, który możesz pomylić z chromem. Do tulei żeliwnej też daje się stalowe z powłoką. Czemu tak ? Są bardziej odporne na pęknięcia. Przypadek mój np http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C10%5C12...802735-full.jpg ...zawór wydechowy odkręcił się z trzpienia i bił o tłok, tłok się odkształcił, pierścienie też ale nie pękły. Ułamany/ukruszony pierścień może w silniku skasować wszystkie części, począwszy od karterów, poprzez łożyska, kończąc na świecy. digidy jeżeli masz pewność że tuleja albo nicasil nie został uszkodzony, oraz potwierdzają to pomiary, to wymiana starych pierścieni z dużym luzem na zamku na nowe (+ grubsza podkładka pod cylinder w wypadku tulei) da dużo większe sprężanie. Edytowane 20 Lipca 2010 przez rejdzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.