Fidel Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Dzisiaj zaczolem remont mojej Jawki, a dokladniej silnika. Musze cos zrobic z niewskakujaca jednyka (reszta chodzi bez problemu), chce przerobic zaplon na akum. i przy okazji troche usprawnic serducho. Rozbieram silnik po raz pierwszy i chyba poprzedni wlasciciel juz go tuningowal: krociec od gaznika ma rozwiercony otwor przelotowy, zobaczymy co mi sie ukaze po rozlozeniu karterow. Po czym poznac, ze glowica byla planowana?Mam silnik od ogara 200, wiec skrzynie pewnie przeloze z niego, ale o reszcie nie ma mowy, tlok zjechany, przy rowkach na pierscienie powyrywane kawalki metalu, gladz cylindra wyglada jakby ktos sobie po niej kilka razy dlutem pojechal (grube na 1mm rysy).Jesli bede mial jeszcze jakies problemy to napisze w tym temacie.Z gory dzieki za wszelka pomoc. PS. Na jakiejs stronie czytalem, ze silniki na eksport do Polski byly dlawione. Wiecie moze w jaki sposob? Mam artykul o usprawnianiu Jawki z ŚM, czy to samo tam opisali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Dzisiaj zaczolem remont mojej Jawki, a dokladniej silnika. Musze cos zrobic z niewskakujaca jednyka (reszta chodzi bez problemu), chce przerobic zaplon na akum. i przy okazji troche usprawnic serducho. Rozbieram silnik po raz pierwszy i chyba poprzedni wlasciciel juz go tuningowal: krociec od gaznika ma rozwiercony otwor przelotowy, zobaczymy co mi sie ukaze po rozlozeniu karterow. Po czym poznac, ze glowica byla planowana?Mam silnik od ogara 200, wiec skrzynie pewnie przeloze z niego, ale o reszcie nie ma mowy, tlok zjechany, przy rowkach na pierscienie powyrywane kawalki metalu, gladz cylindra wyglada jakby ktos sobie po niej kilka razy dlutem pojechal (grube na 1mm rysy).Jesli bede mial jeszcze jakies problemy to napisze w tym temacie.Z gory dzieki za wszelka pomoc. PS. Na jakiejs stronie czytalem, ze silniki na eksport do Polski byly dlawione. Wiecie moze w jaki sposob? Mam artykul o usprawnianiu Jawki z ŚM, czy to samo tam opisali? Były dławione na króćcu gaźnika. Nietłumione miały kwadratowy kształt. Pozatym daj sobie siana z tjuninkiem tego silnika bo tylko spieprzysz Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Pozatym daj sobie siana z tjuninkiem tego silnika bo tylko spieprzyszDlaczego tak uwazasz? Tylko z powodu twojego podejscia do tuningu (takie wrazenie sprawia twoj opis) czy masz jakies konkretne argumenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Pozatym daj sobie siana z tjuninkiem tego silnika bo tylko spieprzyszDlaczego tak uwazasz? Tylko z powodu twojego podejscia do tuningu (takie wrazenie sprawia twoj opis) czy masz jakies konkretne argumenty? Mam kilka naocznych argumentów. Mn moj byly simson przed remontem generalnym, czyli wymianie wszytkiego (łacznie z silnikiem) co spieprzył poprzedni włascieciel, 2 sprzety mojego kolegi, kilkaset aukcji z allegro i tym podobne rzeczy. Pozatym tjunink = skórcenie żywotnosci silnika Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Tuning to dobra sprawa a szczegolnie Jawki ponieważ na wytrzymalszy silnik od polskiego , swoj rozbieralem pare razy i remont i te sprawy.Jak masz problem to prosze na gg powinnem pomuc :) w swoim tez mam pare przerubek itd :D moto lepiej chodzi i koledzy byli zdumieni jak ich przewiozłem ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 ekhsilnik jawy i ogarow przeciez to to samotylko ze od ogara jest pare nowszych czesci (kumpel rozbieral od jawki ja od ogara)a co do tuningu - odblokowanie motoru wierzcie mi to nie jest tuningi gdzie ty tam kartery widzisz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUSH Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Wyskakujacy I bieg to najprawdopodobniej zuzyta przekladnia tego wlasnie biegu. Sprawa prosta tylko jak wiesz nalezy rozpolowic silnik. Tlok kosztuje +/- 8zl nartomiast pierscienie 3zl - wydatek nieduzy takze proponowalbym zmienic jezeli sa tak zniszczone jak mowisz.Dlawione byly tak jak powiedzial Greedo czyli przez zmiejszenie srednicy gardzieli krucca. Mozesz takze wypolerowac kanaly w cylindrze (zwlaszcza jezeli masz nieoryginalny - polski) i zmienic zebatke zdawcza na wieksza (13zl). Tak czy inaczej usprawniane tego typu silnika nie bedzie raczej odczuwalne, co najwyzej poprawi Ci samopoczucie :D Pozdrawiam PS Jezeli jestes juz przy tak gruntownym remoncie zwroc uwage na uszczelniacze oraz na to czy przypadkiem nie nalezaloby zregenerowac walu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 własnie bez odblokowania silnik jawki jest bardziej niszczony , gdy chcesz np szybciej pprzzejechaac musisz go cisnac :evil2: wszystko zalezy od stylu jazdy nie od tuningowania !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.