Skocz do zawartości

yamaha xj 600 51j 86r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem posiadaczem tego motorku yamaha xj 600 51j 86r :wink: od jakiegoś czasu nie odpalała czasem jak była zimna to odpalała ale nie zawsze .Mechanik stwierdził,że bierze olej jak ją rano odpalam, to chodzi nie równo do czasu kiedy nie przepali oleju potem jest ok ale na 100km poszło mi 0,5l oleju Castrol ful synt nie trzyma też wolnych obrotów i ma duże spalanie na 10l zrobiłem 112km przy standardowej prędkości 70/80km/h mam do was wielką proźbe czy przez te gumki zaworowe może mieć duże spalanie ?? i co z wolnymi obrotami i z odpalaniem ,nie zawsze odpala nawet po synchronizacji i wymianie świec NGK densson Pomocy już nie wiem co mam z nią zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna jestem posiadaczem tego motorku yamaha xj 600 51j 86r :wink: od jakiegoś czasu nie odpalała czasem jak była zimna to odpalała ale nie zawsze .Mechanik stwierdził,że bierze olej jak ją rano odpalam, to chodzi nie równo do czasu kiedy nie przepali oleju potem jest ok ale na 100km poszło mi 0,5l oleju Castrol ful synt nie trzyma też wolnych obrotów i ma duże spalanie na 10l zrobiłem 112km przy standardowej prędkości 70/80km/h mam do was wielką proźbe czy przez te gumki zaworowe może mieć duże spalanie ?? i co z wolnymi obrotami i z odpalaniem ,nie zawsze odpala nawet po synchronizacji i wymianie świec NGK densson Pomocy już nie wiem co mam z nią zrobić

Zakupiłem taki egzemplarz 3 miesiace temu jako swój pierwszy wiekszy moto. Mój jest z rocznika 84,przebieg ponoć 40tyś ale kto wie ile ma dokładnie. Dobrze sie trzyma,wygląda czesto o wiele lepiej od innych młodszych moto jeżdzących po drogach. Mechanicznie jak narazie bez kłopotów - wymieniłem tarcze sprzęglowe,olej,filtry i kompletny napęd.

Co do twoich dolegliwości z podjadaniem oleju to po pierwsze koniecznie zmień olej!!!!!!!! Napewno nie ful synt,bo z tego co sie zorientowałem to zalałeś 10w50 - taki olej to mozna zalać do silnika po generalnym remoncie a nie do 20to paru letniego moto z przebiegiem pow.50tyś. Serwisówka przewiduje 20w40. Ja osobiscie po kupnie miałem zalany 20w50(dość gesty ale skuteczny-skrzynia chodzi cicho i raczej nie zauważyłem żeby brał olej) Obecnie zalany mam 15w50 MOTUL. Ogólnie wporzadku tylko na jakieś 1000km potrafi podjadać ok.0,7l. Jestem świadomy tego i raczej nie biorę do głowy ponieważ silnik dobrze gada...czesto wyrywa z rąk a osobiscie już leciałem 190- zrobiś remont silnika to prawie to co drugi taki moto :bigrazz:

Po drugie uszczelniacze mogą być przyczyna nadmiernego ubytku oleju(nie paliwa). Ja osobiscie stawiałbym na pierscienie zgarniające na tłokach - po znacznym przebiegu i nieregularnych serwisach potrafią stracić na skuteczności (Przerobiłem ten temat z moim aucie Mazda 323f,przebieg 198tyś - wymieniłem komplet pierscieni i zrobiłem głowice - ani grama nie bierze a potrafiła na na wyjazd 300km łyknąć 1l. To tak z autopsji)

Jesli chodzi o spalanie to - trasa 6-6,5 (prędk. 90-130) miasto ok.7 (zalezy jak jeżdzę :-) ). Gaźniki mam do korekcji.

Synchronizacja raczej wpłynie na kulturę pracy. Spróbowałbym wyregulować dawkę mieszanki świecą Colortune http://hellontwowheels.blox.pl/2009/04/Colortune.html. Zapewne jest za bogata i masz przepały paliwa - poranne problemy z odpalaniem też bym za to winił - gażniki podają za dużo paliwa i szczególnie z rana silnik ma kłopot ze spaleniem mieszanki. Spróbuj odpalić bez ssania.

Wina może leżeć także w niewyregulowanych zaworach! U mnie poprzedni własciciel o to zadbał i jest ok.

Ogólnie te modele po dłuższym postoju mają problemy z odplaniem,mego tez to nie mineło. Po ponad tygodniu trzeba trochę pokrecić żeby zaskoczyła.

 

Po kolei kombinuj... bede zaglądał na posta. Co bede wiedział podpowiem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeszcze pięć lat temu byłem posiadaczem XJ600 z roku 86'.

Pominę problemy z nadmiernym braniem oleju, bo tutaj wchodzi w grę wymiana uszczelniaczy zaworowych, a być może silnik już jest w złym stanie.

Co do problemów z odpalaniem i nierówną pracą silnika oraz dużym zużyciem paliwa to radziłbym po kolei zająć się układem zapłonowym i paliwowym. W układzie zapłonowym dobrze jest wymienić przewody wysokiego napięcia i fajki na świecach na nowe, a wszystkie konektory przy cewkach wyczyścić, bądź przynajmniej spryskać WD40. W układzie paliwowym radziłbym przeczyścić kranik, wymienić filtr paliwa oraz przewody paliwowe, a na koniec zająć się gaźnikami. Gaźniki bezwzględnie należy wyciągnąć, rozebrać na kawałeczki, wymienić o-ringi na siedziskach zaworków (mogą puszczać już paliwo, które będzie zalewać świece). Należy również wyciągnąć przepustnice walcowe z membranami (delikatnie, żeby ich nie uszkodzić) i sprawdzić stan membran. Po wyciągnięciu membran można przedmuchać gaźniki kompresorem i wszelkie dostępne miejsca przemyć benzyną. Króćce gaźnikowe należy przepatrzyć, czy nie posiadają pęknięć, przez które będzie zasysane lewe powietrze. Poz łożeniu gaźników i zamontowaniu ich na miejscu trzeba jeszcze wyregulować zawory i wymienić filtr powietrza na nowy, jeśli już czas na to i można zabrać się za synchronizację gaźników. Polecam do tego wakuometry słupkowe, a cały opis synchronizacji znajdziesz na mojej stronce, którą podał wyżej lukasz-2211.

W razie pytań śmiało możesz pisać na mojego prywatnego maila: [email protected]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wymiana oleju, czyszczenie i synchro gaznikow, sprawdzenie lub/i wymiana swiec, stan przewodow WN i fajek. W nastepnej kolejnosci wymiana uszczelnien i luzy, przy okazji sprawdzenie cisnien na garnkach. Wowczas napisz co sie zmienilo bo podejrzewam ze wiele :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przede wszystkim wymiana oleju, czyszczenie i synchro gaznikow, sprawdzenie lub/i wymiana swiec, stan przewodow WN i fajek. W nastepnej kolejnosci wymiana uszczelnien i luzy, przy okazji sprawdzenie cisnien na garnkach. Wowczas napisz co sie zmienilo bo podejrzewam ze wiele :wink:

wymienione : olej świece robiłem głowice wymiana gumek zaworowych pierscienie peknięte wymienione nowe uszczelki i motor dalej nie pali smuga z rur jak by sie opony paliły zalewa sie nie ma wolnych obrotów i czeasem nie wskakuje na wszystkie baniaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienione : olej świece robiłem głowice wymiana gumek zaworowych pierscienie peknięte wymienione nowe uszczelki i motor dalej nie pali smuga z rur jak by sie opony paliły zalewa sie nie ma wolnych obrotów i czeasem nie wskakuje na wszystkie baniaki

To teraz mozesz sie zajac gaznikami ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mozesz sie zajac gaznikami ;)

witam jaki mam zalać olej do xj 600 nadmiernie go zużywa na 200 km litra i kopci z lewego po remonciku nie wymieniałem oleju może być to przyczyną ?? po za tym lałem ful syntetic powiem tak potrzebuje olej dosyć gęsty i tani a dobry bo na olej nie urobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...