grayfox Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Hej! Mam problem ze swoją Hondą. Gdy motocykl postoi jakiś czas (np. przez noc) to rano ciężko go zapalić, lecz gdy już załapie i go zgaszę to od kopa pali, nawet gdy tylko kilka sekund pochodzi a silnik jest całkowicie zimny. Problem ten znika gdy śrubę składu mieszanki odkręcę o 2 obroty (licząc od całkowicie zakręconej). Z kolei po takim zabiegu motor dławi się przy ruszaniu ale zapala od kopa. Gdy wkręcę śrubę do oporu normalnie rusza i jeździ. Świeca po jeździe na zakręconej maksymalnie śrubie składu mieszanki jest brązowa, tzw. kawa z mlekiem a gdy odkręcę ją to czarna. Na średnich i wysokich obrotach zawsze jest ok. Reasumując są 2 stany: a. Zakręcona śruba => bardzo ciężko odpalić i motocykl dobrze jeździ b.Odkręcona śruba => pali od kopa ale dławi się przy ruszaniu Dysza główna: 360 Dysza wolnych: 40 Iglica: 1-wszy ząbek od góry Próbowałem dysz 370 i 390 oraz iglicy na 2gim ząbku i efekt jest ten sam. Co z tym zrobić? Dodam że tłok jest nowy i spasowany na 6 setek, oleju do paliwa leje 1:40 Motul 800. Dzięki wielkie z góry za pomoc. OK. Jest mały postęp. Iglice dałem z 1 na 3 pozycje od góry i teraz przy śrubie powietrza odkręconej 1.5 obrotu motor pali dobrze i idzie z dołu tak jak przy wcześniejszych ustawieniach, pali dobrze. Z tym że dalej nie do końca jest tam jak powinno być, dalej lekko dławi z dołu. Zauważyłem że motor na gorącym silniku wyraźnie dymi przy dodaniu gazu. Podejrzewam że simmering może puszczać olej do skrzyni korbowej i dlatego przy niskich obrotach silnik sobie z tym nie radzi a świeca jest czarna, a z kolei na wysokich już to przepala na bierząco. Zrobiłem rundkę po ogrodzie na 1 (10 minut) i naprawdę mocno zarzygało dyfuzor, dla porównania wczoraj około 2.5h pałowania po lesie prawie nic. Kupię nowe simmeringi i zobaczę co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Masz rozregulowany gaźnik. Ustaw go według serwisówki. Jeśli ciągnie olej ze skrzyni to będziesz widział jego wyraźne ubytki więc wystarczy że po lotach sprawdzisz stan. Przy pyrkaniu na 1 kilka minut oczywiste jest że będzie pluł olejem z wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 (edytowane) A jakiś konkret , w którą stronę coś działać? Próbowałem dysz głównych od 360 do 390, iglica była już na 1,2 i teraz 3 poziomie, śruba regulacji mieszanki od max wkręconej do 2.5 obrotu wykręconej. Cały czas ten sam efekt. Sądzę że mogą to być simmeringi na wale bo na gorącym silniku motor wyraźnie dymi przy odkręcaniu gazu. Zaraz jeszcze pójdę spuścić olej i zobaczę ile go jest. Spuściłem cały olej i jest go dokładnie tyle ile wlałem. Więc dlaczego motocykl mógłby dymić przy dodaniu gazu na gorącym silniku? Edytowane 28 Czerwca 2010 przez grayfox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (edytowane) A jakiś konkret , w którą stronę coś działać? Próbowałem dysz głównych od 360 do 390, iglica była już na 1,2 i teraz 3 poziomie, śruba regulacji mieszanki od max wkręconej do 2.5 obrotu wykręconej. Cały czas ten sam efekt. Sądzę że mogą to być simmeringi na wale bo na gorącym silniku motor wyraźnie dymi przy odkręcaniu gazu. Zaraz jeszcze pójdę spuścić olej i zobaczę ile go jest. Spuściłem cały olej i jest go dokładnie tyle ile wlałem. Więc dlaczego motocykl mógłby dymić przy dodaniu gazu na gorącym silniku? Chłopie śrubą od składu mieszanki kręci się o części obrotu a nie od 0 do 2 czy 2,5. Gaźnik trzeba regulować jeszcze śrubą położenia przepustnicy. Daj lepiej komuś niech ci wyreguluje gaźnik a nie zmieniasz wszystkie dysze i co popadnie po kolei. Tak nigdy nie ustawisz gaźnika Przy "pyrkaniu" każde 2t będzie ci zarzucało wydech olejem, jak będziesz jezdził tak jak sie powinno i odkręcał ponad połowę gazu caly czas to problem zniknie. Taka natura 2t Edytowane 29 Czerwca 2010 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 (edytowane) Czytaj ze zrozumieniem. Od max do 2.5 to nie znaczy że takie przeskoki robiłem. Co do śruby położenia przepustnicy to mówimy o ustawianiu wolnych obrotów tak? Ustawione jest tak iż motocykl spokojnie pracuje. Wiem jak chodzą 2t, i widzę że u mnie jest źle, bo dławi się motocykl przy ruszaniu. Jeśli jeździłeś kiedyś 2t to zapewne wiesz że prawie bez gazu po prostej powierzchni motocykl bez problemu rusza. Co do zarzucania olejem, pisałem iż gdy jeździłem ponad 2h wstawiając mu to oleju prawie nie było. Co więcej jadąc na 1 bez gazu i nagle otwierając całą przepustnice motocykl powinien się zacząć wkręcać, nie mówię że to ma być jak 4t ale powoli powinien wchodzić na obroty, a u mnie się dławi, max. mogę 75% odkręcić powyżej tej wartości się dławi. _________________________________________________________________________________________________________________________________- OK ustawiłem gaźnik tak jak pisze manual z tym że dałem iglice z 2 na 3 ząbek. Aktualnie: Dysza główna 360 Iglica na :3 Śruba regualcji skłądu 2.5 obrotu Efekt jest taki że motor pali do strzału, można już spokojnie ruszyć na lekkim gazie bez gaśnięcia motocykla lecz tym razem motor się dławi gdy jadąc na zamkniętej przepustnicy nagle otworzy się ją do oporu, powinien się powoli wkręcać moim zdaniem. tak? Oto dwa filmy z rozruchu na ciepłym silniku (na zimnym odpala tak samo) , z nagłym otwarciem przepustnicy - nie dławi się, oraz rundka po ogrodzie z nagłym otwarciem przepustnicy i dławieniem się motocykla. Gdy odkręcam gaz płynnie lub motocykl ma już trochę obrotów to problem ten nie występuje tylko gdy jadę na niskich obrotach. http://www.youtube.com/user/lNormandyl#p/a/u/0/DAstYCWy5zg http://www.youtube.com/user/lNormandyl#p/a/u/1/n7jQXpMP9qQ Edytowane 29 Czerwca 2010 przez grayfox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 kolego zobacz mój post, jest tuż nad Twoim. miałem podobny problem tyle ze w ćwiartce okazało sie że strzępił sie juz zawór membranowy i płytka sie poluzowała, więc może sprawdz go u siebie, bo jesl icos z nim nie halo to będziesz regulwoał gaźnik w nieskończoność.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 A czy przy płynnym odkręcaniu manetki miałeś taki objaw? U mnie gdy kliknę na sprzęgle to motor się wkręca aż do samego końca. Tak czy siak rozbiorę to jeszcze raz i zobaczę ten zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.