Skocz do zawartości

Pytanko na start, ulysses


Rekomendowane odpowiedzi

No i jeszcze jedno w piątek odbieram swojego ulyssesa i mam do zrobienia na nim 400 km drogi powrotnej a ze jest to mój teoretycznie 1 kontakt z buellem , a jest to zupełnie inny sprzęt niż hornet , mam pytanie być może głupie ale wole zapytać . Czym ten sprzęt może mnie zaskoczyć ( oprucz tego ze ma ma duży moment i dół ) czy muszę na coś uważać i czy oprócz tego ze powinienem go rozgrzać na początku powinienem zrobić coś jeszcze :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubrać się przed jazdą! I o kasku z wrażenia nie zapomnij ;)

Poza tym moto nie zaskoczy Cię raczej - ani to za mocne, ani za zrywne.

Po prostu fajny motocykl i już!

Daje radochę z jazdy...

Z tym rozgrzewaniem to też nie do końca (chwilunia wystarczy).

Miłej przejażdżki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebralem w piątek swojego ulyssesa zrobiłem nim jakieś 400 km i muszę powiedzieć ze nie miałem ochoty z niego zsiadac . Faktycznie daje mnustwo frajdy z jazdy , do wibracji trzeba się przyzwyczaić i albo ktoś to zaakceptuje albo nie . Ja nauczyłem się utrzymywać go w odpowiedniej partii obrotów gdzie te wibracje nie są aż tak dokuczliwe . Mój buell ma jednak mały feler, właściwie dwa. 1 to ztopiony klosz w reflektorze od swiatla drogowego ( ktoś musiał założyć za mocna zarowke ) 2. Po 200 km zaczął mi puszczczac uszczelniacz w prawej ladze i dość mocno cieknie wiec jeśli ktoś mógł by podpowiedziec coś w tych 2 sprawach będę wdzięczny .gdzie mogę kupić uszczelniacze do ulyssesa i ta felerna lampe

 

Jeśli ktoś by potrzebował udalo mi się zdobyć oryginalna serwisowke do ulyssesa tyle ze jest w książce i muszę ja dać do tłumaczenia wiec jakby co to sluze pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze są na Alledrogo i w sklepach z częściami motocyklowymi.

Są to normalne uszczelniacze jak w każdym motocyklu, dobrać jedynie powinieneś rozmiar.

Twierdzę że będzie to 43x54x11 ale nie pamiętam i nie mówię że na pewno. Walają mi się w garażu więc jak będę pamiętał to Ci sprawdzę.

Aha nie oszczędzaj na tym i nie kupuj najtańszych z Alledrogo, choć te same mogą być w różnych cenach.

POLECAM firmy Ariete!

Co do reflektora to Alledrogo i inne tego typu.

Jak Cię tak to razi mogę pomóc i w zdobyciu reflektora (to już priv).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze są na Alledrogo i w sklepach z częściami motocyklowymi.

Są to normalne uszczelniacze jak w każdym motocyklu, dobrać jedynie powinieneś rozmiar.

Twierdzę że będzie to 43x54x11 ale nie pamiętam i nie mówię że na pewno. Walają mi się w garażu więc jak będę pamiętał to Ci sprawdzę.

Aha nie oszczędzaj na tym i nie kupuj najtańszych z Alledrogo, choć te same mogą być w różnych cenach.

POLECAM firmy Ariete!

Co do reflektora to Alledrogo i inne tego typu.

Jak Cię tak to razi mogę pomóc i w zdobyciu reflektora (to już priv).

[/quote mógł byś polecić jakiś zaufany warsztat lub serwis gdzie wymienia mi uszczelniacze zrobią to sumiennie i nie wezmą za to 1000 zł. W hornecie wymienialem sam , ale w tym przypadku wole oddać to w ręce ( specjalistów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusi mnie żeby wymienić te uszczelniacze samemu przy okazji wymienił bym swiece bo w przednim cylidrze chyba nie da rady wymienić bez zwalenia przodu . A skąd jesteś bo w w Twoich danych jest napisane centrum , czyli skąd dokładnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o świece to o wiele łatwiej jest wymienić przednią niż tylną. Wystarczy odkręcić wlot powietrza i płaskim kluczem 16 lub 5/8 cala wykręcić świecę.

Co do uszczelniaczy jest tu trochę roboty, zwłaszcza jeśli nie posiada się odpowiednich narzędzi. Ale da się to zrobić w garażu przy odrobinie sprytu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Po 200 km zaczął mi puszczczac uszczelniacz w prawej ladze i dość mocno cieknie wiec jeśli ktoś mógł by podpowiedziec

 

Nie zapomnij o sprawdzeniu stanu pyłochwytów. Lekko go rozchyl i sprawdź czy nie jest spękany po obwodzie. Ja się nie czaiłem i od razu komplet wymieniłem. Pyłochwyty są tak na prawdę naistotniejszym elementem. Zaschnięte robactwo i kurz powodują rozdarcia w pyłochwytach co potem wywala uszczelniacze...

Swoją bułkę też kupiłem z zasmarkaną lagą, na nieszczęście smarkało na tarczę i do dziś ma lekkie szarpanie podczas gwałtownego hamowania. Po prostu klocki jak porządnie nasiąkną oliwą to tylko wymiana ratuje sytuację.

Co do wymiany uszczelniaczy to w sumie nic strasznego, bo jeśli już kiedyś to robiłeś to wiesz co Cię czeka.

Tak na prawdę najwięcej problemu sprawiło mi trafienie w gwint srubą imbusową u dołu lag. No cóż, taka karma:)

 

I tak jak powiedział Michał, nie oszczędzaj w temacie. Ja kupiłem pyłochwyty z zainstalowaną sprężyną dociskową, są znacznie skuteczniejsze od standardowych.

Aha, sprawdzanie czystości goleni to podstawa, po dłuższych tułaczkach zawsze przemywam lagi sprejem MULTI firmy WUURTH. Fajna uniwersalna kompozycja, zarówno do mycia jak i lekkiego nawilżania.

 

Powodzenia w wymianie;)

 

Pozdro Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie wina klocków.

Jest jeszcze ewentualność niedokręconej tarczy. Sprężynki znajdujące się pod tarczą odpychają ją powodując odczuwalne podczas hamowania bicie.

Sprawdź śruby tarczy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety to nie wina tarczy była dokrecona na max przyczyna musi być gdzie indziej

 

Wiecie może ile oleju wchodzi w lagi do ulyssesa w serwisowce nie ma danych dotyczących tego . W liberatorze chcą mi sprzedać gestrzy olej ze podobno będzie lepszy . I nie wiem czy gestrzego w takim wypadku muszę wlac tyle samo co zadkiego ? Mam raczej małe doświadczenie w tym temacie a chciał bym to zrobić jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce JEST podana ilość oleju do każdej lagi.

Sprawdź dokładnie - jest to w rozdziale demontażu amortyzatora, krok po kroku opis co się robi. Podana ilość w mililitrach. Podał bym Ci ale serwisówkę mam w warsztacie a właśnie szykuję się na wyprawkę do Finlandii (oczywiście na Buell Ulysses). Ruszamy nad ranem więc już mi się nie chce iść sprawdzać.

Aha poza tym oprócz ilości w ml podany jest także poziom oleju (w milimetrach) od krawędzi górnej lagi/tuby (około 12cm z tego co pamiętam).

Masz serwisówkę więc sprawdzisz.

Co do oleju kup po prostu 10W obojętnie jakiej firmy. Nie musisz się silić na "oryginalny" olej HD. Ja mam 10W i nie narzekam.

Powodzenia!

Edytowane przez maarp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...