RIDER1PRZEMEK Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 skoro masz nowy regler to nie zaszkodzi wymienić akus nie koniecznie musi być nowy byle był dobry najlepiej porzyczć od kogoś na chwile i sprawdzić ładowanie miernikiem, ja stawiam u ciebie na akus przerabiałem to milion razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Sprawdź koniecznie połączenie masy do regulatora. Jeden z sześciu przewodów regulatora to masa i jeśli tam nie ma dobrego styku, to może to powodować przeładowywanie akumulatora. Jest jeszcze możliwość, że regulator z allegro też jest uszkodzony. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Pewnie nie będę miał wyjścia i kupię alternator, bo niestety niema skąd podłożyć, używka 200zł mam nadzieje że nie nakupię niepotrzebnie no i nigdy nie ma pewności że kupię sprawny. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 (edytowane) Uszkodzony alternator jest zwykle przyczyną braku ładowania a nie zbyt dużego. Posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia. Może ma ktoś schemat instalacji od tego moto? Mam już schemat. Sprawdź połączenie regulatora z włącznikiem zapłonu. Jeśli tam jest przerwa, to regulator "nie widzi" napięcia instalacji i nie ogranicza ładowania. Po włączeniu zapłonu powinno się pojawić napięcie na przewodzie "BR" chyba brown czyli brązowym regulatora. Edytowane 25 Czerwca 2010 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Schemat mam tylko ENG no ale tam jeśli chodzi o ładowanie to tam zbyt wiele nie ma, no ale jeszcze raz przejże. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Musisz sprawdzić napięcia na trzech zaciskach regulatora: 1- BK/Y - czarno-żółty masa. Tu zawsze ma być 0V 2- W - biały akumulator. Tu zawsze ma być napięcie akumulatora czyli 12-15V 3- BR- chyba brązowy pomiar napięcia. Tu powinno być 0V przy wyłączonym zapłonie i napięcie instalacji 12-15V przy włączonym zapłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Ok sprawdzę tylko u mnie na reglerze jest 6 pinów w tym 3 brązowe. Błąd 3-żółte, 1-brąz, 1-czarny i 1- biały Sprawdziłem napięcia jak kolega SEBAZAZ radził i wszystko ok biały stałe napięcie 12-14V brąz 12 po stacyjce a żółto-czarny masa, tylko na trzech pozostałych żółte napięcie ok 8-9V po odpaleniu moto. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 wkręć na kilka tys obr i powiedz ile na tych 3 co po kilka v jest? chyba altek poszedł się ebać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Kolego Toudi dziwne zjawisko nastąpiło: odpaliłem złapał lekko temp. i po gazie ok 7-8 tyś. i co się stało wcześniej na trzech żółtych pinach po 9V nagle coś się zmieniło i teraz pokazuje 2-3V i ładowanie spadło teraz pokazuje w granicach 15V a przedtem nawet 18,5V czyżby nowy regler się odblokował co ty na to? Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 (edytowane) Coś nie łączy czasami w instalacji lub w regulatorze. W starym GS-ie miałem tak, że regulator przestawał działać po nagrzaniu. Było to widać po jasności świateł. Moim zdaniem alternator masz sprawny. Na próbę można podstawić dowolny regulator pięcioprzewodowy pomijając przewód od włącznika zapłonu. Może ktoś posiada taki w okolicy. Pozdrawiam. Edytowane 25 Czerwca 2010 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 W każdym razie wielkie dzięki za pomoc chyba sam nie dał bym rady tylko dziwne że to drugi regler i na początku oba pokazywały to samo dopiero po mocnej przegazówce zaczął pracować. :notworthy: Jeszcze coś mi wpadło do głowy czy jest taka możliwość że jak padnie akumulator to alternator wali wyższe napięcie chcąc go doładować?? :cool: Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 W każdym razie wielkie dzięki za pomoc chyba sam nie dał bym rady tylko dziwne że to drugi regler i na początku oba pokazywały to samo dopiero po mocnej przegazówce zaczął pracować. :notworthy: Jeszcze coś mi wpadło do głowy czy jest taka możliwość że jak padnie akumulator to alternator wali wyższe napięcie chcąc go doładować?? :cool: A mi się wydaje, że masz teraz dwa sprawne regulatory i jakiś niekontaktujący styk po drodze od stacyjki do regulatora. Teoretycznie jest taka możliwość w BMW z modułem IBS :D U Ciebie w to akurat wątpię, bo regulator działa ustalając tylko napięcie wyjściowe. To czy do instalacji leci 0,5A czy 15A już go nie interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Najdziwniejsze jest to że uwaliło kilka podzespołów np. moduł zapłonowy, obrotomierz, żarówę w lampie a nie strzelił żaden bezpiecznik.. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 bo bezpiecznik jest na zbyt wysoki amperaż a nie napięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 (edytowane) A ja mam wrażenie, że źle mierzysz napięcia międzyfazowe.Wygląda na to, że mierzysz na zakresie stałego napięcia a tam jest zmienne i te wartości przy prawidłowym ładowaniu jest rzędu 20 kilku volt na jałowym dochodzące do 80 volt przy ~3000 tyś obr.Te napięcia muszą być niemalże jednakowe. Niemożliwe aby pokazywał Ci woltomierz 3-4 v przy prawidłowym ładowaniu. Z tego co piszesz o tej przygazówce to należałoby zmierzyć jeszcze uzwojenia pod obciążeniem na przebicie bo wielce prawdopodobne, że gdzieś uzwojenia się kleją. I faktycznie prawdopodobnie posiadasz dwa sprawne reglery i walnięte uzwojenia. Tutaj jest sprawa prosta. Pomiar napięć międzyfazowych na odpiętym regulatorze Jeśli są ok. to podłączasz regulatyor i mierzysz napięcie na aku.Jeśli jest wyższe niż 15 V lub niższe niż 13v to podstawiasz sprawny aku. Jeśli jest prawidłowo to walnięty aku, jeśli nadal źle to znaczy, że regulator. Oczywiście wszystkie masy sprawdzone. Czarno widzę kwestie obrotomierza.Prawdopodobnie dostał w doopę. Bo bezpiecznik jest zabepieczeniem prądowym a nie napięciowym. Nie jest w tym nic dziwnego, ze zostały uszkodzone urządzenia przystosowane do pracy pod napięciem max 14,5V. Edytowane 26 Czerwca 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.