matys210 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam. Mam w mojej Dt założone takie odblokowanie : http://www.motoallegro.pl/item1031085067_k...aha_dt_125.html Ostatnio jak jeździłem przestało mi to dzialać czyli tak bzyczeć i również blokuje motor tak jak było przez zalożeniem tego. Również kontrolki od luzu i oleju sie na postoju nie swieca i przygasaja jak motor chodzi na wolnych obrotach a jak jade np gdzies w lesie po sciezce na 2 i wolne obroty to mi czesto gasnie. Nie ma takiej mocy jak powinna. Co to może być? Tak sobie myśle ze mógła sie spalić ta kostka i robi gdzies zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Kostka popsula sie swoja droga, a ladowanie swoja. Jezeli masz w tym moto aku to zmierz napiecie na klemach, z zapalonym swiatlem przy wolnych i 3-5 tys obr i napisz jakie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Sprawdziłem i na klamrach jest napięcie około 12v. Bezpiecznik jest padnięty wymieniłem i kontrolki i prąd już jest niby okey ale to odblokowanie dalej nie działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubertmtx Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 powinno być ok 13,5-14.5 volta....(najlepiej sprawdzić w serwisówce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Aha Jak narazie wszystko jest niby ok. To odblokowanie się chyba zjarało. Bede musiał z tym coś zrobić;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponczo Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 jak masz swoją oryginalną kostkę to weź ją przerób TUTAJ MASZ WZÓR I. Odblokowanie modułu 3RM-10 ZDJĘCIE R1 - rezystor 1k Ohm R2 - rezystor o regulowanej rezystancji (potencjometr) 0-2k Ohm R3 - rezystor 470 Ohm R4 - rezystor 470 Ohm R5 - rezystor 1k Ohm C1 - kondensator 3µF C2 - kondensator 470µF 25V D1 - dioda 1N4148 T - tranzystor BC337 NE555 - układ K - kontraktor z cewką 12V P - przekaźnik 12V(po podaniu masy z czujnika luzu rozłączać styki) N - podłączyć pod czujnik luzu 1 - podłączyć pod przewód niebiesko-czerwony,który jest w kostce zasilającej licznik 2 - podłączyć pod przewód biało-czarny,który jest w kostce zasilającej licznik Niebiesko-czerwony i biało-czarny należy usunąć z kostki tak aby odłączyć kontraktor znajdujący się w liczniku i w to wpiąć 1 i 2. Zasilanie 12V to prawdopodobnie brązowy kabel z kostki do której idzie 6 kabli,masa to czarny w tej samej kostce.Czujnik luzu błękitny.Kostka po zdjęciu lampy jest widoczna. Wszystkie te elementy zostały wlutowane na uniwersalna płytkę,w której niektóre ścieżki trzeba robić samemu za pomocą drucików. Cena wszystkich elementów to ok. 40zł Cena nowego odblokowanego CDI 3RM-20 ok.1000 zł !!! Podczas podłączania zrobionego układu do motoru trzeba koniecznie wyłączyć zapłon,gdyż można spalić diodę,a nawet układ; Wszystko trzeba podłączyć zgodnie ze schematem inaczej także dojdzie do uszkodzenia !!! Jak wszystko pójdzie dobrze to po wrzuceniu biegu na włączonym zapłonie będzie słychać pracę kontraktora (takie bzyczenie:D) Po zamontowaniu układu DT powinna ciągnąć do końca,jednak jeśli dalej będzie ją blokowało (w moim przypadku były lekkie przyblokowywania) to należy potencjometrem R2 zwiększyć opór (zwiększając opór możemy spowodować że kontrakotr przestanie pracować,dlatego trzeba regulować na słuch)co spowoduje zmniejszenie częstotliwości działania kontraktora. Tak to mniej więcej powinno wyglądać po zlutowaniu: ZDJĘCIE (Na zdjęciu brakuje jednego opornika R3, trzeba było go wylutować, ponieważ brakowało regulacji) INFORMACJĘ ZACZERPNIĘTE Z yamahadt.cenebit.biz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luqanio Opublikowano 14 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2021 Cześć Ponczo masz może wzór jak zrobić kostkę 3rm00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.