Skocz do zawartości

podłączenie zamiennika modułu zapłonowego w motocyklu 125cm3


woytas01
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z podłączeniem modułu zapłonowego. W motocyklu o pojemności 125cm3. Jest to włoskie enduro przerobione na crossa w związku z tym nie ma lamp. Rocznik około 1990

Mój stary oryginalny moduł firmy motoplat uległ uszkodzeniu. Kupiłem zamiennik, ale nie wiem jak go podłączyć... Przesyłam zdjęcia i opis jak był podłączony mój stary moduł, może ktoś będzie w stanie mi pomóc.

W miejscu gdzie napisałem "przejście" miernik wskazuje 0,00. Nowy moduł ma 2 przejścia a stary tylko 1

obydwa moduły mają po 6 pinów

aha i czy moduł od 4T będzie działał w 2T?

 

Bardzo proszę o pomoc

 

http://img97.imageshack.us/i/beztytuulw.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki moduł?

http://www.uk-motoplat.com/Images/Motoplat...20Gas%20Gas.JPG

http://www.trialspartsusa.com/diagrams/Moto90to94.jpg

Jeśli tak, to innego modułu nie zastosujesz, ma on zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie na tym chodził.

 

Motoplat ma tak rozwiązany moduł zapłonowy:

http://www.motelek.net/motoplat/zuendbox.png

Własnie ,że bedzie tyle że jeśli kupił do 2 takta ...... niestety ten z linka jaki zamieściłeś nie ma szans na działanie z prostego powodu ,ze zasilany jest bardzo nietypowo czyli plusem podawanym przez mase ,,, jest to starsza wersja CDI motoplata ... natomiast nowsze mają już minus na masie (dokładnie tak jak byś baretyjke do radia włozyl odwrotnie i oczekiował ,że bedzie działało)

 

To jest taki moduł?

http://www.uk-motoplat.com/Images/Motoplat...20Gas%20Gas.JPG

http://www.trialspartsusa.com/diagrams/Moto90to94.jpg

Jeśli tak, to innego modułu nie zastosujesz, ma on zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.

akurat na tych linkach jest zapłon oryginalny .... mają inaczej rozwiazany przyspieszacz jednak przy pojemnosci 125 nie ma to znaczenia -- DCI oryginalne gdzies nawet mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki moduł? http://www.uk-motoplat.com/Images/Motoplat...20Gas%20Gas.JPG http://www.trialspartsusa.com/diagrams/Moto90to94.jpg Jeśli tak, to innego modułu nie zastosujesz, ma on zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu.

Oryginalny moduł dokładnie tak wygląda jak ten w pierwszym linku.

 

 

a pewno moduł od 4T nie będzie działał w 2T? Na allegro są sprzedawane niektóre moduły do skuterów i pisze że pasują do 2t i 4t

 

a czy taki moduł będzie działał? http://www.allegro.pl/item1043219629_modul...ny_quantum.html

Edytowane przez woytas01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem Ci w ten sposób: taki moduł jak ten z aukcji do działania potrzebuje napięcia zmiennego o wartości min 25V czy na jakiś przewodach prądnica takie wytwarza? Oraz impulsatora o oporności ok 100-200Ohm. Czy to ma w ogóle rozrusznik, albo akumulator?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym linku podane są wartości jakie wychodzą z silnika, nie gwarantuje że są prawidłowe, ale postaram się dzisiaj zrobić pomiary.

http://www.trialspartsusa.com/diagrams/Moto90to94.jpg

 

Motocykl oryginalnie posiada rozrusznik i akumulator, jednak u mnie rozrusznik nie jest podłączony i nie posiadam też akumulatora.

 

dzięki za zainteresowanie tematem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ograniam w ogóle tego motoplatu. Nie miałem z tym nigdy do czynienia więc to akurat jest dla mnie czarna magia. Jeśli to ma, a właściwie może mieć akumulator to jest już dobrze, bo na allegro są chińskie moduły które sa zasilane prądem stałym 12V czyli wysarczyłoby go podpiąć pod plus po stacyjce i zasilanie modułu byłoby z głowy, nie trzeba by sie babrać ze stojanem prądem zmiennym etc. Zostałoby tylko pobudzenie iskry czyli impuls dający mu znak "kiedy" ma być iskra za to odpowiedzialny jest impulsator. Jeśli możesz to wrzuć zdjęcie normalne tego układu który posiadasz. Motoplat chyba nie chodzi w oleju? Myślę że przy odrobinie wysiłku i kombinacji da się to uruchomić.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takim module można uruchomić praktycznie każdy jednocylidrowy silnik który jest w stanie wytworzyć prąd zmienny. Ta twoja 125 to jest właśnie gilera? Chodziło mi o zdjęcie motoplatu który masz zainstalowany a nie o schemat jego działania, oporność która jest podana w linku jest bezużyteczna.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...