Skocz do zawartości

Slabnie przy gwaltowym otwarciu przepustnicy


BUSH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

BIG pali z pierwszego przycisku. Po uruchomieniu potrzebuje ~5 minut na "polowie" ssania, zeby na neutralu pracowac rowno i stabilnie. Na ruch manetka reaguje natychmiastowo...

 

Mimo to, podczas ostrego palowania motocykl slabnie. Jezeli przyspieszam "delikatnie" ten problem nie wystepuje natomiast ujawnia sie wtedy gdy mocno odkrece gaz.

 

Wiem, ze pompy podcisnieniowe nie sa najlepszym rozwiazaniem a dodatkowo sa podatne na uszkodzenia. Czy uwazacie, ze przyczyny problemu powinienem szukac w pompie (np. nadwyrezona membrana) czy moze macie inne sugestie?

 

 

Pozdro,

BUSH

Edytowane przez BUSH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na nadmiar powietrza, może gdzieś lewe sobie zaciąga, albo dysze się już zasyfiły. Przy czyszczeniu gaźnika i tak byś musiał rozebrać gaźnik to odrazu oceniłbyś membrany.

 

U mnie w DT (wiem, że słaby przykład ale tam mam gaźnik) mułowata reakcja na gaz to był problem iglicy, wystarczyło podnieść tak żeby więcej wahy pobrał i gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na nadmiar powietrza, może gdzieś lewe sobie zaciąga, albo dysze się już zasyfiły. Przy czyszczeniu gaźnika i tak byś musiał rozebrać gaźnik to odrazu oceniłbyś membrany.

 

Dzieki za odpowiedz. Kwestia powietrza tez wpadla mi do glowy ale wydala mi sie zbyt banalna aby byla mozliwa ; ) Jezeli chodzi o gazniki (w BIGu jest ich dwoch ; ) ) to bardzo niedawno byly wymieniane membrany i zaworki iglicowe, regulacja tez byla robiona. Raczej wykluczam by problem tkwil w samych gaznikach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda temat filtra powietrza ? Może się jednak dusi. Wiem, że teoria sprzeczna ale warto zapytać :)

 

EDIT Teraz mnie oświeciło, że jak na ssaniu jest ok to problem siedzi w niedoborze paliwa.

Edytowane przez shiningami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT Teraz mnie oświeciło, że jak na ssaniu jest ok to problem siedzi w niedoborze paliwa.

 

Tym EDITem potwierdzasz moje przemyslenia dotyczace sypiacej sie pompy... : / Tak czy inaczej jutro sprawdze air box i droge filtr-gazniki. Inne sugestie? : )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwo z wodą i spadek sprężania

 

Wilgoc w paliwie jest mozliwa o tyle, ze motocykl dlugo stal... Koncze wlasnie drugi zbiornik "swiezej" benzyny (okej - wiem, ze teoretycznie woda nie miesza sie z benzyna) i nie widze poprawy. Jak w takim razie pozbyc sie wilgoci/wody z baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz świeżą wahe to powinno być ok, ale dla pewności jak już będą takie resztki benzyny jakiś Ci nie żal to wylej wszystko tak żeby na pewno nic nie było w baku. Zostaw otwarty korek żeby sobie wszystko ładnie zwietrzało i gitara.

 

Tylko nie wietrz zbiornika w pomieszczeniu zamkniętym :wink:

 

A sprężanie to wiadomo. Warsztat, manometr i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. - W DT czyściłem gaźnik kilka razy ale metodą domową. Niestety nadal miewam problemy z mocą i dławieniem przy pełnym odkręceniu manety na jałowych.

 

Czy ma to związek z niedokładnym oczyszczeniem kanałów o których piszesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podstawowa sprawa to wsadzic korpus gaznika do pralki i pokrecic godzine, a z braku pralki powinien postac zanurzony w carb cleanerze chociaz przez noc. Ja tez mialem cuda z zacinajacymi sie zaworkami iglicowymi, czy brakiem przejscia z wolnych, gdy upralem gazniki wszystko zniklo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj podskoczyłem DeTą na warsztat i tak

 

Czyszczenie gaźnika niewiele dało, wszystkie dysze czyste z wyraźnym przelotem. Nawet gołym okiem widać.

Nadal coś dławi przy przejściu z jałowych i pomaga na to tylko przestawienie iglicy w górę, chyba będę musiał ponownie sprawdzić kompresję i poziom paliwa.

Nadal nie wiem dlaczego śruba spustowa nie zamyka wylotu. Wcześniej w ogóle nic nie dawało wykręcenie jej a teraz ciągle się leje wężykiem.

 

Odstawiając sprzęt do garażu zauważyłem drugą przyczynę słabych osiągów....hamulec trzyma tarczę :banghead: ale luz, klocki są tak gówniane, że nie przegrzały tarczy :)

 

Ciągle mi się rozwala stojan a jak na złość dzisiaj zabrakło pneumata :icon_rolleyes:

 

@BUSH, jakiś postęp ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jesli DT to 2 suw to troszke inaczej tam dziala wszystko niz w 4 suwie.

To ze dysze w gazniku sa czyste nie swiadczy o czystosci kanalow je laczacych.

Nie znam sie na 2 suwach ale wydaje mia sie ze wazna sprawa jest tam wypelnienie skrzyni korbowej i jego szczelnosc na wale.

Najlepiej zapytac o to w dziala 2 suwow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...