Skocz do zawartości

probelm z rezerwą


scood74
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam TDM 850 i problem polega na tym że jak skończy sie paliwo i zgaśnie silnik przełanczam na rezerwę i

 

i tu rodzi sie pytanie o najlepszy sposób postępowania

 

dotychczas było tak

silnik zapala ale nie odazu i nieźle nakręcić tsię rozrusznikiem

w kilku cyklach tak żeby nie popalić rozrusznika tak robiłem

 

wczoraj probowałem zostawić motur na chwilę żeby paliwo samo spłyneło do gaźników ale kręcić trzeba było tyle samo co bez czekania tak na oko

 

jest na to jakaś metoda ?

przedostatnim razem rozładowałem akumulator prawie zupełnie

dopiero ostatkiem sił jak już wolno chehłał cudem zapalił

 

czy paliwo grawitacyjnie może spłynąc do gaźników tylko trzeba więcej czasu ?

jeśli tak to ile ? a może jest jakaś inna metoda , czy może mam coś spieprzone w sprzęcie ?

 

najskuteczniejsze bedzie nie dopuszczanie do uruchomiania rezerwy ale jak ten sposob zawiedzie .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy gaźnikach normalne jest, że po wypaleniu paliwa kręci się dłużej, bo paliwo musi najpierw wypełnić gaźniki, no chyba że jest pozycja pri, ale nie wiem, czy w tej pozycji paliwo jest brane z rurki rezerwy czy nie.

 

U mnie jest tak, że moto jedzie normalnie gdy jest końcówka paliwa, ale po odkręceniu gazu nie przyspiesza jak powinno i to jest znak, że muszę przełączyć na rezerwę. Spokojnie można to zrobić podczas jazdy. Przed zimowaniem zawsze tankuję do pełna i zamykam kranik i tak wracam do domu, spokojnie idzie przejechać na samym paliwie z gaźników pod garaż - około 1200 metrów i jeszcze silnik chodzi sobie na wolnych obrotach przez jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz pozycje PRI to najpierw na nia, czekasz chwile, przekrecasz na rezerwe i dopiero potem probujesz odpalac. Chyba ze nie masz PRI to trzeba krecic..

U mnie jak mialem slaby aku to sciagalem bak i ustami zasysalem zeby wacha splynela :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w TDM jest zastosowana pompa podcisnieniowa, ktora aby podac paliwo do gaznikow potrzebuje kilkudziesieciu obrotow walem stad slynne problemy z odpaleniem xtz/tdm po dlugim postoju. najrozsadniej jest wiec nie doprowadzac do zupelnego wyczerpania sie paliwa badz to gdy kraniki sa na RES badz na ON.

 

poza tym jest to wg mnie niebezpieczne bo moze nam zabraknac paliwa w jakims decydujacym momencie - wyprzedzanie, wyjezdzanie z podporzadkowanej. no i na rezerwie silnik ciagnie caly syf z dna zbiornika.

 

na Twoj problem nie ma wiec innej rady jak nie dopuszczac do wyczerpania sie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w TDM jest zastosowana pompa podcisnieniowa, ktora aby podac paliwo do gaznikow potrzebuje kilkudziesieciu obrotow walem stad slynne problemy z odpaleniem xtz/tdm po dlugim postoju. najrozsadniej jest wiec nie doprowadzac do zupelnego wyczerpania sie paliwa badz to gdy kraniki sa na RES badz na ON.

 

poza tym jest to wg mnie niebezpieczne bo moze nam zabraknac paliwa w jakims decydujacym momencie - wyprzedzanie, wyjezdzanie z podporzadkowanej. no i na rezerwie silnik ciagnie caly syf z dna zbiornika.

 

na Twoj problem nie ma wiec innej rady jak nie dopuszczac do wyczerpania sie paliwa.

 

właśnie się bałem tego że przepływ paliwa jest tylko wyłącznie przez te pąpke gównianą , czyli jak zabraknie to grawitacja i czas nic nie pomoze

 

naszczęście zauważyłem że jak zaczynało mi się kończyć palwo to inaczej reaguje na gaz i dławi sę na chwileczkę i tak z dobre 3 km jechał zanim zgasł czyli jest czas na przełączenie

tyle że musze moto jest u mnie krótko i jeszcze nie znamy się na wzajem do końca

 

musze motura wyczuć bo ostatnim razem kiedy mnie sie wacha skończyła jechałem w deszczu delikatnym i myślałem że te dławienie chwilowe przy dodaniu gazy to od wilgoci w powietrzu

moj TDM wybitnie nie lubi wilgoci i ma taka przypadłość że jak jest mgłą albo po deszczu i czuć dużą wilgotność to ma takie zacięcie 0,5 sec przy dodaniu gazu, w zasadzie nie przeszkadza to w jeździe ale moze zmylić przy kończącym się palewie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...