mike.kir Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Witam Mam pytanie, czy ktoś może stosował folię CARBON 3M 3D DI-NOC do oklejania motocykli? Na aukcjach tego typu (przykładowa aukcja) są przykłady zastosowania na samochodach. Znalazłem też filmik z oklejania tym moto : filmik. Mam pytanie, czy ktoś z Was używał może tej folii i wie jak się ona sprawuje w dłuższej perspektywie? Tzn ile czasu wytrzymuje na moto zakładając codzienne użytkowanie i garażowanie na dworze pod pokrowcem? Mam też pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi, czy można potraktować element pokryty taka folią lakierem bezbarwnym w celu zapewnienia trwałości? Z góry dzięki za odpowiedz :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaY Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Witam Mam pytanie, czy ktoś może stosował folię CARBON 3M 3D DI-NOC do oklejania motocykli? Na aukcjach tego typu (przykładowa aukcja) są przykłady zastosowania na samochodach. Znalazłem też filmik z oklejania tym moto : filmik. Mam pytanie, czy ktoś z Was używał może tej folii i wie jak się ona sprawuje w dłuższej perspektywie? Tzn ile czasu wytrzymuje na moto zakładając codzienne użytkowanie i garażowanie na dworze pod pokrowcem? Mam też pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi, czy można potraktować element pokryty taka folią lakierem bezbarwnym w celu zapewnienia trwałości? Z góry dzięki za odpowiedz :bigrazz: 100 KM wiecej i odrobina respectu na miescie? :cool: Tak serio to ja uzywam ale mi odpadla przy 280 km/h.... :icon_mrgreen: Cytuj Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 przyszła zima, czas na odkopywanie starych tematow. Nie ma chyba róznic technologicznych pomiędzy folia "carbon look" a folia "czarny mat"?? Tej zimy mam zamiar zrobic moto na czarny mat, z tym że byłby to już 3ci nie orginalny lakier (po biało niebieskim był żółty a teraz jest jakaś sraczka z brokatem), ostatnio zaczalem ogladac folie do oklejania samochodow. Podobają mi sie z kilku powodow: -jak się zniszczą można je usunąc i przykleić nową (chyba), wiadomo ze czwarta warstwa farby też zacznie plowiec łuszczyć sie odpryskiwać i trzeba by było znowu babrac sie w malowanie -mam na zadupku małe pękniecia, od pajączka chyba, przy malowaniu trzeba by było się tym zająć, a stosując folie można udać że nie ma problemu -folia daje efekt fajnego głebokiego matu -cena folii jest (chyba) niższa niz malowania Znajomi zaczeli troche bawić sie tymi foliami na samochodach, dla mnie wyglada to fajnie, nie wiem jak z trwałością, zwlaszcza odpornośc na rozalna benzyne. Nie jestem esteta, dla mnie wszystko co czarne jest ladne. Da się to folie nalkeic na bak w domowych warunkach (powierzchnie plakie kumple juz przetrenowali, idzie calkiem spoko)?? Mam do dyspozycji warsztat lakierniczy i zdolnego lakiernika, ktory nigdy tego nie robil. Ma ktos doświadczenie w tej materii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzLop Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 też własnie mialem moto zrobić tym sposobem ale stwierdziłem i sie dowiedziałem ze to nie jest zbyt trwale a zwłaszcza na różnice temperatury... Cytuj Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Ja trochę pozaklejałem tym chromu u siebie na wiosnę tego roku. Jak do tej pory raczej się trzyma ale w miejscach wklęsłych potrafi odejść. Do takich miejsc powinno się zastosować dodatkowy grunt (jest na allegro). Ja tego nie zrobiłem więc musiałem poprawiać. Na wypukłościach wykłada się bez problemu po podgrzaniu suszarka do włosów. Trzeba powierzchnie umyć i odtłuścić benzyna ekstrakcyjna. Wszystkie czynności robi się w rękawiczkach gumowych ale trzeba je najpierw umyć z talku. Chodzi o to zeby łapiąc na folię i naciągając nie niszczyć powłoki klejowej bo później zaczyna słabiej trzymać się powierzchni. Przy odrobinie umiejętności manualnych można sobie z tym łatwo poradzić. Efekt moim zdaniem jest świetny pod warunkiem, ze użyje się oryginalnej folii firmy 3M. Ma strukturę i jest szorstka w dotyku. Fotki elementów jakie okleiłem i cały moto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 U mnie nie ma wkleslych powierzchni, martwi mnie jedynie bak. Juz troche poczytalem, poogladalem, jak narazie w PL malo jest tak zrobionych sprzetow. Widzialem ładnie zrobioną SV na ich forum, dodalo mi to troche otuchy, Twoj Rocket to juz wogole kosmosMysle że tej zimy zaatakuje temat foli i zobacze co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 W planie ma byc taki: czyli w ogóle bez świecidełek (chrommu) :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P3NNY Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Generalnie uważałem że taka folia i całe to oklejanie to jakieś badziewie dla szpanu ale jeśli tak ma to wyglądać jak w Twoim projekcie Xylo to weryfikuje swój pogląd- wypas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Co zrobic jak sie nie lubi chromów? Folia zmienia kolor a nie niszczy chromu. Zaleta taka, ze przy odsprzedazy pewnie trafie na fana chromu wiec zerwe folie i bedzie znowu jak oryginał. Gdybym to zmatowił i zamalował to juz po chromie. Poza tym ta folia wyglada lepiej niż farba, na prawdę jest OK. Najgorszy problem mam z przyczernieniem wydechu, wszystkie farbki zaroodporne są matowe niestety a ja mam matowy silnik i wolałbym rury połysk. Dla jednych wazny jest wyglad fryzury a dla innych wyglad motocykla :icon_razz: Co ja poradze, ze lubie ładne moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Ksylo naprawde w w tej ostatecznej formie to już obłed, można zamiast telewizora postawic, ciekawe jak sie na zywo prezentuje, bywasz na jakis zlotach, eventach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Prawko na motor zrobiłem jak ty miałeś roczek wiec przez te 20 lat na "kilku" zlotach zdążyłem być. Od wielu lat bywam na otwartym zlocie w Borkach. W tym roku tez tam byłem już na Rockecie. Przyjedz w przyszłym roku. Reszta to mniej lub bardziej zamknięte imprezy. Borki z tego roku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike.kir Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 W przypadku nakladania czarnego matu od 3m trzeba uwazac na rozciaganie zdecydowanie bardziej niz nakladajac ta sama folie ale blyszczaca. Z filmikow instruktazowych na YT pamietam, ze zbytnio rozciagnieta folia matowa zaczyna lapac polysk. No i faktycznie jest tak jak napisal Ksylo, ze we wklesniecach trzeba gruntowac bo moze odlazic. Co do odpornosci na rozne rzeczy to mozna sobie poczytac testy przeprowadzane przez 3m i z nich wychodzi ze jest niezle odporna. A i uwaga odnosnie sciagania. Niby jest tak fajnie ale przy sciaganiu ze starego lakieru moze odejsc razem z klarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Do sciagania trzeba ja podgrzac znowu. Odpornosc jest dobra, muchy i inny syf mozna łatwo zmyc a nawet szorowac szczotka. Wyblyszczenia przy rozciaganiu nie zaobserwowałem a w niektorych miejscach musialem mocno rozciagnac. Zgadza sie, ze lepiej pomyslec i najpierw wypelnic wkleslosci zeby unikac nadmiernego rozciagania. Wzor carbonu sie mocno rozciaga a wtedy folia traci lepkosc. Poza tym ma tendencje do wracania jak wystygnie wiec jak mocno naciagniesz to pozniej tez mocniej wraca i moze odchodzic na wklęsłościach. Generalnie im wiecej poprawek i lapania rekami tym trzyma gorzej wiec warto miec plan i klasc za jednym zamachem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 http://moto.allegro.pl/suzuki-bandit-1200sprzedam-lub-zamiana-quada-4x4-i1970891453.html tutaj jest bandit w carbonie od 3M, mocna widac naklejke na baku, ale oprocz okolic tylnej lampy dla mnie wyglada oki. Więc jak zacząć obklejać bak ? Od przodu czy od lewej do prawej w poprzek baku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Nie da się o tym napisać bo każdy element wymaga indywidualnego podejścia. Zasada jest taka żeby unikać konieczności nadmiernego rozciągania szczególnie w miejscach wklęsłych. Jak masz jakieś wklęsłe miejsce a później wypukłe to wypełnij folią najpierw wklęsłe bez naciągania a naciągnij dopiero na wypukłym. Ja zawsze też zawijam resztę folii na tył elementu i podklejam to Cyjanopanem. Wtedy nic mi się już nie odwinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.