Skocz do zawartości

Czy BMW pokona Japończyków?


Rekomendowane odpowiedzi

Najbardziej cenione sportowe motocykle z silnikami o pojemności 600 ccm pochodzą z Japonii. BMW wyspecjalizowało się w produkcji jednośladów z większymi jednostkami napędowymi.

Niemiecka firma zamierza jednak rzucić rękawicę Japończykom. Od dłuższego czasu mówi się, że BMW S1000RR doczeka się mniejszego brata. Najbardziej prawdopodobne jest rozpoczęcie produkcji jednośladu z silnikiem o pojemności 600 ccm. Lekkie i zwinne maszyny cieszą się bowiem olbrzymią popularnością.

 

Sprzęt z silnikiem 750-800 ccm raczej nie wchodzi w grę, ponieważ wówczas BMW rywalizowałoby o wąską grupę klientów, w dużej części wiernych produktom Suzuki.

 

Inżynierowie BMW stoją przed wielkim wyzwaniem. Testy na hamowni wykazały, że silnik BMW S1000RR rozwija ponad 200 KM, co oznacza, że maszyna jest przynajmniej o kilka procent mocniejsza od litrowych rywali z Kraju Kwitnącej Wiśni.

 

Potencjalni nabywcy nowego modelu BMW z pewnością liczą, że podniesie on poprzeczkę w segmencie "sześćsetek". Nie będzie to łatwe, ponieważ zdaniem wielu ekspertów z silników osiągających powyżej 13000 obr./min. wyciśnięto praktycznie wszystkie rezerwy mocy.

 

http://moto.onet.pl/1612968,1,czy-bmw-poko...kul.html?node=2

łs / Onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma z tego przepisanego tekstu wynikać?

 

na początek wypadałoby dać trochę czasu na rynku s1000rr, żeby wykazało czy faktycznie spełnia pokładane w nim nadzieje. wszak to dopiero rok. podejrzewam, że o ile zapewne firma ma już strategię na najbliższe lata, o tyle ich ujawnienie przebiegać będzie podobnie jak to miało miejsce z premierą s1000rr (i innych nowych modeli): w tajemnicy do ostatniej chwili

 

BTW 750/ 800ccm nie wchodzi raczej w grę dlatego, że nie ma takiej klasy sportowej, z czym zmaga się suzuki, i nie ma łatwego źródła promowania potencjalnego produktu. poza tym bmw ma f800s, więc taka oferta w pewnym stopniu byłaby autoagresją

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inżynierowie BMW stoją przed wielkim wyzwaniem. Testy na hamowni wykazały, że silnik BMW S1000RR rozwija ponad 200 KM, co oznacza, że maszyna jest przynajmniej o kilka procent mocniejsza od litrowych rywali z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Przekroją silnik na pół i będą dwie pięćsetki. Każda po 100 KM. Będzie konkurencja do GS 500 i ER-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, czytalem podobny artykul odnosnie 600ccm, i rzekomo BMW oficjalnie odcina sie od spekulacji na temat 600 dlatego ze koszty produkcji podobne do 1000ccm a cena i co za tym idzie zysk ze sprzedazy duzo mniejszy niz litra. Wiec nie spodziewalbym sie tak szybko, jezeli w ogole.

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...