Skocz do zawartości

Problem silnikowy z DR BIG


Avissa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl dziwnie się zachowuje.

1. Po odpaleniu, jak jest ciepły, to powiedzmy że trzyma stabilne

obroty biegu jałowego 1,5 tys. po minucie pracy obroty wzrastają do 2 tys. Jak dłużej postoję na światłach i ruszam, to silnik przygasa, jakby się dławił. Jak lekko przegazuję, to obroty znowu są prawidłowe, by chwili znowu wzrosnąć.

 

2. Gdy jadę na 4 lub 5, i chcę mocniej przyspieszeć otwierając więcej

gazu, to motocykl najpierw zwalnia szarpiąc, jakby przyduszając się i wydając dziwne odgłosy (coś jak ciche strzelanie, lub odcięcie zapłonu) i

dopiero później przyspiesza. Aby coś wyprzedzić, muszę delikatnie

dodawać gazu, bo inaczej zaczynają się jaja. Przy nagłych dużych otwarciach przepustnicy gdzieś tak przez 2 sek. szarpie zmieniając dźwięk pracy silniki a potem przyspiesza normalnie.

 

3. Przez to dziwne zachowania - spalanie na trasie (spokojna jazda ok. 110 km/h) 7.5 - 8.0 l na setkę.

 

4. Przy puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem, gdy tak odroty schodzą do 2-3 tys. to wydobywają się strzały z tłumika.

 

I co to może być? Świece zmienione, gaźnik wymontowany tej zimy i

dokładnie wyczyszczony. Wszystkie kanały, dysze, nawet i rozpylacz

wyciągnięty i dokładnie oczyszczony. Iglice gaźników sprawdzone i

membrany podciśnieniowe (cały gaźnik był rozbierany). Do tego skład

mieszanki był ustawiany. Filtr powietrza nie jest najnowszy, ale nie wygląda najgorzej. Ki czort w tym motocyklu siedzi?

 

Aha, jak przejechałem się bez filtra, to motocykl w górnym zakresie obrotów mocy to nie miał (rozpędzał się do 120 a dalej to ciężko, ciężko), ale nie wykazywał tego dziwnego zachowania przy nagłym otwarciu przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to wyszło nagle? po regulacjach? czy po zimie?

Oznaką zatkanego filtra w Bigu jest słabnący silnik na średnich obrotach i ciężkie wchodzenie na średnie obroty - i tak masz szczęscie bo do 750 filtr kosztuje grosze a do mojej 800 ponad 100 :)

Poza tym sprawdz sobie ustawienia - czy były robione wg książki bo np w 800 na rynek niemiecki są w zależnosci od typu gaźnika 2 ustawienia 1 - iglica na 3, śruba składu 2 obroty, 2 - iglica na 4 i śruba na 1 obrót - jak widać 1 od 2 różni sie bardzo dużym zubożeniem mieszanki - jak jezdziłem na 1 to też mi brała DRa ok. 8-9l choćdynamika była przednia :) , zmieniłem na 2 dynamika wcale nie spadła i jestem w trakcie mierzenia zużycia paliwa, aha jak Ci falują wolne obroty to zrób synchronizacje gaźników - wydaje się że singiel jej nie potrzebuje ale po tym jak w sobotę zrobiłem synchro to po pierwsze wolne są dużo stabilniejsze i nie wykazuje skłonności do gaśnięcia nawet na 1000 obr, a poza tym na 3/4 biegu bez szarpania moge jechać przy 2 tys obr (wczesniej przy 2500-3000).

ale i tak zacznij od filtra

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to wyszło nagle? po regulacjach? czy po zimie?

 

Ten typ tak miał, jak go kupiłem. Początkowo nie chciał wcale zapalać i tylko strzelał, ale po regulacjac i czyszczeniu gaźników pali na dotyk od razu. Wiem, że w serwisie była ruszana: pozycja iglicy, poziom paliwa i skład mieszanki. Może tu jest coś nie tak zrobione? Iglica została opuszczona chyba o 1 ząbek a poziom paliwa raczej zmniejszony, choć nie dam sobie głowy uciąć.

 

Może wrócić do ustawień początkowych? O ustawianiu poziomu paliwa nie mam pojęcia, ale iglice mógłbym przestawić. Tylko z nią jest problem, bo potem z założeniem membran będą problemy. One się lubią zawijać i żeby prawidłowo je założyć, to trzeba się nieźle napracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdź na strone www.dr-big.de potem na text-seiten i dalej technik i SR42B (to chyba Twoj model) tam są ustawienia różnych typów jak sprawdzisz oznaczenie gaźników to wszystko będzie jasne - ale itak niezależnie jak wygląda filtr -wymien go - w Louisie mieli ostatnio wyprzedaz filtrow do SR42B po 1,99 Euro :)

 

I daj znać jak chodzi po tym wszystkim

 

PS a swiece zmieniałes? nie sugeruj sie wyglądem - kupiłeś to zmien wszystkie materiały eksploatacyjne!

Taki duży singiel jest wrazliwy na sprawne 2 świece - pracowac bedzie na jednej ale bedzie palił jak smok itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>wejdź na strone www.dr-big.de potem na text-seiten i dalej technik i >SR42B (to chyba Twoj model) tam są ustawienia różnych typów jak >sprawdzisz oznaczenie gaźników to wszystko będzie jasne - ale itak >niezależnie jak wygląda filtr -wymien go -

 

Ja mam model SR41... Ale na szczęście mam "Reparatur Anleitung" do swojego modelu. Całe130 stron. :)

 

A tym oznaczeniom gaźników to się przyjrzę. Filtr też już zakupiłem.

 

>PS a swiece zmieniałes? nie sugeruj sie wyglądem - kupiłeś to zmien >wszystkie materiały eksploatacyjne!

> Taki duży singiel jest wrazliwy na sprawne 2 świece - pracowac >bedzie na jednej ale bedzie palił jak smok itp

 

Właśnie mam założone 2 nowe świece. Może jeszcze zmienić przewody wysokiego napięcia i ewentualnie fajki??? W instrukcji jest, żeby wymieniać te przewody co 5 lat. Ale czy przewody moga być przyczyną tego, co opisałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

Wygląda mi to na rozregulowane gaźniki (poziom paliwa coś z iglicą pływaka)

Jeśli kopci ci na czarno to za bogato jest.

Czy sprawdzałeś ustawienie zaworów?

Sprawdź czy na elastycznych łącznikach gaźników nie bierze fałszywego powietrza.

 

Marlew o ile mi wiadomo w Bigu są w dwóch gaźnikach układy wolnych obrotów. Nie jest to prawdziwa synchronizacja (dwa gaźniki na jeden garnek) ale jeśli są dwa układy to trzeba to jakoś ustawić.

Pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam sa uszczelniane polaczenia pomiedzy gaznikami i glowica, ale takie objawy maja tez sprzety zaciagajace "lewe" powietrze. Moze ci jakiegos oringa zassalo i teraz dostaje przez nieszczelnosc powietrze? Jak rozebralem gaznik i krociec od swojego Dominatora to wlasnie oring byl juz w polowie zassany :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej robocie w garażu: wymieniony filt powietrza, wyregulowany poziom paliwa w gaźniku i skład mieszanki wolnych obrotów.

 

Problem wzrastających wolnych obrotów zniknął, i zniknęło także szarpanie przy nagłym otwarciu przepustnicy. Pojawił się niestety następny problem: przy zmianie biegów, jak się rozpędzam. Jak zwykle zmieniam biegi, to po kolei: wciskam sprzęgło puszczając gaz, obroty spadają, co widać po idącej w dół wskazówce obrotomierza, zapinam bieg wyższy, dodaję gazu puszaczając sprzęgło. I tak było do dzisiaj.

 

Po tych zmianach wygląda to tak:

wciskam sprzęgło puszczając gaz, obroty utrzymuja się stałe na czas zmiany biegu a wskazówka obrotomierza nie zmienia swojego położenia. Zauważyłem też, że po zamknięciu gazu hamowanie silnikiem jest znacznie słabsze. Co może być przyczyną tego?

 

Wszystko poustawiane zgodnie z serwisówką. Nie wiem, może ja coś źle robię. Ustawianie poziomu paliwa przeprowadziłem tak:

Zdejmuję pokrywkę dolną z gaźnika, odwracam gaźnik do góry nogami, trzymam go tak, aby płaszczyzna komory pływakowej była równoległa do podłogi, biorę suwmiarkę, trzymam ją prostopadle do podłogi. Wyszukuję najwyżej położony punkt pływaka, po czym mierzę jego odległość od płaszczyzny komory pływakowej. Wynik porównują z danymi serwisowymi.

 

1. A może przestać przejmować się danymi serwisowymi i kombinować po swojemu. Np. mam przypuszczenia, że mieszanka jest za bogata, bo motocykl trochę strzela schodząc z obrotów nawet na luzie. Może np. opuścić iglicę o jeden ząbek ?

 

2. Jest wkręt regulacji składu mieszanki. Czy wkręcanie jego powoduje zubażanie, czy wzbogacenie mieszanki? W serwisówce tego nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

masz te same gazniki co ja więc sprobuj tak:

1. śrube składu mieszanki wkręć do oporu i wykręć o 1 (jeden) obrót

2. iglice na 4 od dołu

3. sprawdz podciśnienie bo o tym nic nie napisałeś (czy równe w obydwu gaznikach)

 

A jak nie pomoże to tylko zostaje mechanik z doświadczeniem ...

 

(membrany na pewno są OK ???)

 

PS strzelanie w wydech to w singlu standard , zwłaszcza dużym i jeżeli strzela w wydech to wcale nie znaczy że mieszanka jest za bogata -tylko wręcz przeciwnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>masz te same gazniki co ja więc sprobuj tak:

>1. śrube składu mieszanki wkręć do oporu i wykręć o 1 (jeden) obrót

>2. iglice na 4 od dołu

>3. sprawdz podciśnienie bo o tym nic nie napisałeś (czy równe w obydwu >gaznikach)

 

Jak chodzi sprzęt na tych ustawieniach? Ile pali (to najważniejsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...