Avissa Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Motocykl dziwnie się zachowuje.1. Po odpaleniu, jak jest ciepły, to powiedzmy że trzyma stabilne obroty biegu jałowego 1,5 tys. po minucie pracy obroty wzrastają do 2 tys. Jak dłużej postoję na światłach i ruszam, to silnik przygasa, jakby się dławił. Jak lekko przegazuję, to obroty znowu są prawidłowe, by chwili znowu wzrosnąć. 2. Gdy jadę na 4 lub 5, i chcę mocniej przyspieszeć otwierając więcej gazu, to motocykl najpierw zwalnia szarpiąc, jakby przyduszając się i wydając dziwne odgłosy (coś jak ciche strzelanie, lub odcięcie zapłonu) i dopiero później przyspiesza. Aby coś wyprzedzić, muszę delikatnie dodawać gazu, bo inaczej zaczynają się jaja. Przy nagłych dużych otwarciach przepustnicy gdzieś tak przez 2 sek. szarpie zmieniając dźwięk pracy silniki a potem przyspiesza normalnie. 3. Przez to dziwne zachowania - spalanie na trasie (spokojna jazda ok. 110 km/h) 7.5 - 8.0 l na setkę. 4. Przy puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem, gdy tak odroty schodzą do 2-3 tys. to wydobywają się strzały z tłumika. I co to może być? Świece zmienione, gaźnik wymontowany tej zimy i dokładnie wyczyszczony. Wszystkie kanały, dysze, nawet i rozpylacz wyciągnięty i dokładnie oczyszczony. Iglice gaźników sprawdzone i membrany podciśnieniowe (cały gaźnik był rozbierany). Do tego skład mieszanki był ustawiany. Filtr powietrza nie jest najnowszy, ale nie wygląda najgorzej. Ki czort w tym motocyklu siedzi? Aha, jak przejechałem się bez filtra, to motocykl w górnym zakresie obrotów mocy to nie miał (rozpędzał się do 120 a dalej to ciężko, ciężko), ale nie wykazywał tego dziwnego zachowania przy nagłym otwarciu przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Czy to wyszło nagle? po regulacjach? czy po zimie?Oznaką zatkanego filtra w Bigu jest słabnący silnik na średnich obrotach i ciężkie wchodzenie na średnie obroty - i tak masz szczęscie bo do 750 filtr kosztuje grosze a do mojej 800 ponad 100 :)Poza tym sprawdz sobie ustawienia - czy były robione wg książki bo np w 800 na rynek niemiecki są w zależnosci od typu gaźnika 2 ustawienia 1 - iglica na 3, śruba składu 2 obroty, 2 - iglica na 4 i śruba na 1 obrót - jak widać 1 od 2 różni sie bardzo dużym zubożeniem mieszanki - jak jezdziłem na 1 to też mi brała DRa ok. 8-9l choćdynamika była przednia :) , zmieniłem na 2 dynamika wcale nie spadła i jestem w trakcie mierzenia zużycia paliwa, aha jak Ci falują wolne obroty to zrób synchronizacje gaźników - wydaje się że singiel jej nie potrzebuje ale po tym jak w sobotę zrobiłem synchro to po pierwsze wolne są dużo stabilniejsze i nie wykazuje skłonności do gaśnięcia nawet na 1000 obr, a poza tym na 3/4 biegu bez szarpania moge jechać przy 2 tys obr (wczesniej przy 2500-3000). ale i tak zacznij od filtrapozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avissa Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 > Czy to wyszło nagle? po regulacjach? czy po zimie? Ten typ tak miał, jak go kupiłem. Początkowo nie chciał wcale zapalać i tylko strzelał, ale po regulacjac i czyszczeniu gaźników pali na dotyk od razu. Wiem, że w serwisie była ruszana: pozycja iglicy, poziom paliwa i skład mieszanki. Może tu jest coś nie tak zrobione? Iglica została opuszczona chyba o 1 ząbek a poziom paliwa raczej zmniejszony, choć nie dam sobie głowy uciąć. Może wrócić do ustawień początkowych? O ustawianiu poziomu paliwa nie mam pojęcia, ale iglice mógłbym przestawić. Tylko z nią jest problem, bo potem z założeniem membran będą problemy. One się lubią zawijać i żeby prawidłowo je założyć, to trzeba się nieźle napracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 wejdź na strone www.dr-big.de potem na text-seiten i dalej technik i SR42B (to chyba Twoj model) tam są ustawienia różnych typów jak sprawdzisz oznaczenie gaźników to wszystko będzie jasne - ale itak niezależnie jak wygląda filtr -wymien go - w Louisie mieli ostatnio wyprzedaz filtrow do SR42B po 1,99 Euro :) I daj znać jak chodzi po tym wszystkim PS a swiece zmieniałes? nie sugeruj sie wyglądem - kupiłeś to zmien wszystkie materiały eksploatacyjne! Taki duży singiel jest wrazliwy na sprawne 2 świece - pracowac bedzie na jednej ale bedzie palił jak smok itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avissa Opublikowano 19 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2004 >wejdź na strone www.dr-big.de potem na text-seiten i dalej technik i >SR42B (to chyba Twoj model) tam są ustawienia różnych typów jak >sprawdzisz oznaczenie gaźników to wszystko będzie jasne - ale itak >niezależnie jak wygląda filtr -wymien go - Ja mam model SR41... Ale na szczęście mam "Reparatur Anleitung" do swojego modelu. Całe130 stron. :) A tym oznaczeniom gaźników to się przyjrzę. Filtr też już zakupiłem. >PS a swiece zmieniałes? nie sugeruj sie wyglądem - kupiłeś to zmien >wszystkie materiały eksploatacyjne!> Taki duży singiel jest wrazliwy na sprawne 2 świece - pracowac >bedzie na jednej ale bedzie palił jak smok itp Właśnie mam założone 2 nowe świece. Może jeszcze zmienić przewody wysokiego napięcia i ewentualnie fajki??? W instrukcji jest, żeby wymieniać te przewody co 5 lat. Ale czy przewody moga być przyczyną tego, co opisałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 20 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2004 Cze...Wygląda mi to na rozregulowane gaźniki (poziom paliwa coś z iglicą pływaka)Jeśli kopci ci na czarno to za bogato jest. Czy sprawdzałeś ustawienie zaworów?Sprawdź czy na elastycznych łącznikach gaźników nie bierze fałszywego powietrza. Marlew o ile mi wiadomo w Bigu są w dwóch gaźnikach układy wolnych obrotów. Nie jest to prawdziwa synchronizacja (dwa gaźniki na jeden garnek) ale jeśli są dwa układy to trzeba to jakoś ustawić.Pozdr.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Nie wiem jak tam sa uszczelniane polaczenia pomiedzy gaznikami i glowica, ale takie objawy maja tez sprzety zaciagajace "lewe" powietrze. Moze ci jakiegos oringa zassalo i teraz dostaje przez nieszczelnosc powietrze? Jak rozebralem gaznik i krociec od swojego Dominatora to wlasnie oring byl juz w polowie zassany :))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avissa Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Po dzisiejszej robocie w garażu: wymieniony filt powietrza, wyregulowany poziom paliwa w gaźniku i skład mieszanki wolnych obrotów. Problem wzrastających wolnych obrotów zniknął, i zniknęło także szarpanie przy nagłym otwarciu przepustnicy. Pojawił się niestety następny problem: przy zmianie biegów, jak się rozpędzam. Jak zwykle zmieniam biegi, to po kolei: wciskam sprzęgło puszczając gaz, obroty spadają, co widać po idącej w dół wskazówce obrotomierza, zapinam bieg wyższy, dodaję gazu puszaczając sprzęgło. I tak było do dzisiaj. Po tych zmianach wygląda to tak:wciskam sprzęgło puszczając gaz, obroty utrzymuja się stałe na czas zmiany biegu a wskazówka obrotomierza nie zmienia swojego położenia. Zauważyłem też, że po zamknięciu gazu hamowanie silnikiem jest znacznie słabsze. Co może być przyczyną tego? Wszystko poustawiane zgodnie z serwisówką. Nie wiem, może ja coś źle robię. Ustawianie poziomu paliwa przeprowadziłem tak:Zdejmuję pokrywkę dolną z gaźnika, odwracam gaźnik do góry nogami, trzymam go tak, aby płaszczyzna komory pływakowej była równoległa do podłogi, biorę suwmiarkę, trzymam ją prostopadle do podłogi. Wyszukuję najwyżej położony punkt pływaka, po czym mierzę jego odległość od płaszczyzny komory pływakowej. Wynik porównują z danymi serwisowymi. 1. A może przestać przejmować się danymi serwisowymi i kombinować po swojemu. Np. mam przypuszczenia, że mieszanka jest za bogata, bo motocykl trochę strzela schodząc z obrotów nawet na luzie. Może np. opuścić iglicę o jeden ząbek ? 2. Jest wkręt regulacji składu mieszanki. Czy wkręcanie jego powoduje zubażanie, czy wzbogacenie mieszanki? W serwisówce tego nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Czesc,masz te same gazniki co ja więc sprobuj tak:1. śrube składu mieszanki wkręć do oporu i wykręć o 1 (jeden) obrót2. iglice na 4 od dołu3. sprawdz podciśnienie bo o tym nic nie napisałeś (czy równe w obydwu gaznikach) A jak nie pomoże to tylko zostaje mechanik z doświadczeniem ... (membrany na pewno są OK ???) PS strzelanie w wydech to w singlu standard , zwłaszcza dużym i jeżeli strzela w wydech to wcale nie znaczy że mieszanka jest za bogata -tylko wręcz przeciwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Cze....Sprawdź czy przepustnice schodzą do oporu Nie pamiętam, czy w Big’u są dwie linki gazu?Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avissa Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 >Sprawdź czy przepustnice schodzą do oporu Nie pamiętam, czy w Big’u >są dwie linki gazu? Bez oporu. Jest jedna linka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avissa Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 >masz te same gazniki co ja więc sprobuj tak:>1. śrube składu mieszanki wkręć do oporu i wykręć o 1 (jeden) obrót>2. iglice na 4 od dołu>3. sprawdz podciśnienie bo o tym nic nie napisałeś (czy równe w obydwu >gaznikach) Jak chodzi sprzęt na tych ustawieniach? Ile pali (to najważniejsze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKO Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Marlew czy synchronizację przeprowadzałeś sam? czy oddawałeś do warszattu ?jesli sam to jak mozesz podaj jakies wskazowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Proponuję też sprawdzić stan membran w gaźnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKO Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Ryży Koń spox widzialem date piszac ten post, ale moze jakies dodatkowe info ktos poda jak juz go odswiezylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.