Skocz do zawartości

VIRAGO 750


Rekomendowane odpowiedzi

Po odpaleniu pojawiły sie dziwne stuki po zapięciu biegu , ale tylko na wolnych obrotach. jeśli dodam gazu stuki znikają. Nie jestem pewien ale czy to może byc luz na tulejce wału kardana? Motocykl ma przejechane około 80000 km. i tam jeszcze nie zaglądałem.Może ktoś podpowiedzieć jak ustalić przyczynę stuków i czy problem jest na tyle poważny żeby odwołać najbliższy wyjazd [trasa około 800-900 km]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Najwyraźniej słychac po uruchomieniu silnika.Postawiłem go centralnej stopce i przypadkowo nacicnołem dźwignię biegów, i wtedy pierwszy raz usłyszałem te stuki.Jak wcisnę dźwignię sprzęgła ti koło przestaje się obracać stuki zanikają.Teraz widzę raczej słyszę je także podczas jazdy jak silnik jest jeszcze zimny.Nie wiem czy tam w skrzyni są jakieś łożyska ,czy może to tulejka na wale kardana.Mam ten motocykl 5 lat i nigdy nie był katowany.Silnik pali bez problemów ,w czasie jazdy też nic się nie dzieje,obroty silnika są równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy na każdym biegu i z której strony silnika to słychać.

Posłuż się stetoskopem albo jakimś metalowym prętem do osłuchania. Osłuchaj dokładnie lewą stronę motocykla w okolicy przekładni kątowej , tam gdzie wychodzi wał napędowy.

Poproś kogoś o pomoc. podczas próby niech lekko naciska na pedał hamulca tylnego w celu naprężenia układu.

Napisz jakie są efekty z hamulcem i bez, czy po naciśnięciu cichnie czy narasta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Bez stetoskopu słychac wyraźnie że to z lewej strony, mniej więcej w miejscu gdzie wał łączy się z silnikiem,a i jeszcze coś, jadąc jak nacisnę heble i w tym momęcie motocykl podskoczy na jakichś nierównościach to też słychac takie metaliczne kliknięcie.Teraz i tak już nie mam odwrotu. W piątek z rana ruszam na Ukrainę ,jak by się coś rozleciało to będziemy ściągać jakiegoś busa,ale co dalej? Mam szukać jakiegoś speca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadze, ze jazda takim motocyklem to glupi pomysl. najmniejszy problem to ten ze jeszcze bardziej - moze bezpowrotnie - uszkodzisz motocykl. druga ewentualnosc to ta ze w czasie jazdy cos w napedzie 'pizdnie' i np zblokuje Ci kolo. znam czlowieka ktory wlasnie w virago mial taka przygode - skonczylo sie na wyciagu w szpitalu. przemysl sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że nie jestem pierwszym właścicielem tego motocykla, więc faktyczny przebieg jest raczej nie do ustalenia. Ale pojechałem , zrobiłem ponad 1000 km i dalej jest tak jak było. Ani więcej ani mniej. Natomiast pojawił się kolejnyt problem a mianowicie motocykl traci moc i po odkręceniu manetki gazu do oporu rozpędza się [baaaardzo długo ] maksymalnie do 115-120 km/h.Jechaliśmy około

300 km w deszczu i to takim raczej konkretnym ,czy przyczyną może być zalany filtr powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czuję spadek mocy. Delikatna górka i motocykl zaczyna zwalniać.Wymieniłem przed chwilą filtr powietrza, ale nie był strasznie brudny- widziałem gorsze. Zauważyłem po zdjęciu obudowy filtra powietrza że w tym przewodzie dolotowym jest paliwo, nie wiem czy ono tam powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...