ARTIMAX1 Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Po odpaleniu pojawiły sie dziwne stuki po zapięciu biegu , ale tylko na wolnych obrotach. jeśli dodam gazu stuki znikają. Nie jestem pewien ale czy to może byc luz na tulejce wału kardana? Motocykl ma przejechane około 80000 km. i tam jeszcze nie zaglądałem.Może ktoś podpowiedzieć jak ustalić przyczynę stuków i czy problem jest na tyle poważny żeby odwołać najbliższy wyjazd [trasa około 800-900 km] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Każdy stuk jest dość niebezpieczny, zwłaszcza przy takim przebiegu. Napisz dokładnie co się dzieje ten stuk jest na postoju, czy podczas jazdy, na jedynce czy na każdym biegu, na sprzęgle, czy bez. itd itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTIMAX1 Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Witam. Najwyraźniej słychac po uruchomieniu silnika.Postawiłem go centralnej stopce i przypadkowo nacicnołem dźwignię biegów, i wtedy pierwszy raz usłyszałem te stuki.Jak wcisnę dźwignię sprzęgła ti koło przestaje się obracać stuki zanikają.Teraz widzę raczej słyszę je także podczas jazdy jak silnik jest jeszcze zimny.Nie wiem czy tam w skrzyni są jakieś łożyska ,czy może to tulejka na wale kardana.Mam ten motocykl 5 lat i nigdy nie był katowany.Silnik pali bez problemów ,w czasie jazdy też nic się nie dzieje,obroty silnika są równe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Sprawdź czy na każdym biegu i z której strony silnika to słychać. Posłuż się stetoskopem albo jakimś metalowym prętem do osłuchania. Osłuchaj dokładnie lewą stronę motocykla w okolicy przekładni kątowej , tam gdzie wychodzi wał napędowy. Poproś kogoś o pomoc. podczas próby niech lekko naciska na pedał hamulca tylnego w celu naprężenia układu. Napisz jakie są efekty z hamulcem i bez, czy po naciśnięciu cichnie czy narasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTIMAX1 Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Cześć. Bez stetoskopu słychac wyraźnie że to z lewej strony, mniej więcej w miejscu gdzie wał łączy się z silnikiem,a i jeszcze coś, jadąc jak nacisnę heble i w tym momęcie motocykl podskoczy na jakichś nierównościach to też słychac takie metaliczne kliknięcie.Teraz i tak już nie mam odwrotu. W piątek z rana ruszam na Ukrainę ,jak by się coś rozleciało to będziemy ściągać jakiegoś busa,ale co dalej? Mam szukać jakiegoś speca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Może po prostu kończy Ci się sprzęgło Cardana (krzyżak, przegub jak zwał tak zwał )- tylko czy ono może się ot tak zepsuć ? U mnie jest przebieg ponad 90 tys i jest cisza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 sadze, ze jazda takim motocyklem to glupi pomysl. najmniejszy problem to ten ze jeszcze bardziej - moze bezpowrotnie - uszkodzisz motocykl. druga ewentualnosc to ta ze w czasie jazdy cos w napedzie 'pizdnie' i np zblokuje Ci kolo. znam czlowieka ktory wlasnie w virago mial taka przygode - skonczylo sie na wyciagu w szpitalu. przemysl sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTIMAX1 Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Prawda jest taka że nie jestem pierwszym właścicielem tego motocykla, więc faktyczny przebieg jest raczej nie do ustalenia. Ale pojechałem , zrobiłem ponad 1000 km i dalej jest tak jak było. Ani więcej ani mniej. Natomiast pojawił się kolejnyt problem a mianowicie motocykl traci moc i po odkręceniu manetki gazu do oporu rozpędza się [baaaardzo długo ] maksymalnie do 115-120 km/h.Jechaliśmy około 300 km w deszczu i to takim raczej konkretnym ,czy przyczyną może być zalany filtr powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Ale wchodzi na obroty i powoli przyspiesza (sprzęgło) czy nie ma mocy żeby się wkręcić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTIMAX1 Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 No właśnie czuję spadek mocy. Delikatna górka i motocykl zaczyna zwalniać.Wymieniłem przed chwilą filtr powietrza, ale nie był strasznie brudny- widziałem gorsze. Zauważyłem po zdjęciu obudowy filtra powietrza że w tym przewodzie dolotowym jest paliwo, nie wiem czy ono tam powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.