Greedo Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Sprawdź czy łańcuszek rozrządu nie jest wyciągnięty. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Łańcuszek rozrządu był wymieniany niedawno, poprzedni właściciel mówi że z łańcuszkiem był wymieniany napinacz, ale kto go tam wie ... napinacz jest podobno pod gażnikami wiec nie bedzie kłopotu go wyjąć i sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 (edytowane) qurim jak masz rozdzierać silnik od 750 na stole to zrób jakiś foto pamiętnik. Ok. Miałem w poniedziałek zacząć ale kilka innych robót wpadło. Wkrótce zaczynam to cyknę kilka foto. Coś konkretnego Cię interesuje na co mam zwrócić uwagę aparatu czy taki ogólny "komiks"? Gurim to jaki masz pomysl zeby sie dostać do wału i sprawdzic napinacz bez zbednego grzebania i wyciagania niepotrzbnych rzeczy?? Ale po co chcesz tam się dostać? Nie ruszysz jej, nie zmienisz i ani nic. Napinacz masz pod gaźnikami i tam musisz grzebać. Ślizgi łańcucha są wiesz gdzie, jeden jest mocowany wgłąb silnika w okolicach wału a drugi jest mocowany w wycięciu pod głowicą więc bez jej demontażu nie wyciągniesz łyżwy. Jedynie górną część napinacza możesz wyjąć odkręcając śrubę M6 w głowicy. Ale to też nic Ci nie da bo to tylko kilka cm odcinek ślizgu jest a i tak rzadko bierze udział w napinaniu łańcucha. Edytowane 19 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Zrób komiks będzie git;) Potem będzie fanklub i laski na rurze... Nagraj pracę tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 (edytowane) Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach 11, 11, 10, 8. Tam gdzie jest 8 to wkrecilem tylko ze 3 zwoje cisnieniomierza wiec pewnie byl przedmuch lekki, pewnie byloby z 10 albo 11, nie dalo sie dalej wkrecic. Mierzone na zimnym silniku. Sprawdzilem luz zaworowy, zaden zawor sie nie podpiera o wałek, wszedzie sa luzy ale jakies duze np na ssacym 0,3 mm. Nagralem film z tymi stukami, nie składalem tego jeszcze, jak krece wałem delikatnie to tego nie słychac ale jak szybciej przekrece kluczem to jest takie pukniecie, jakby młotkiem w jakieś żelastwo, co to może być?? napinacz pod gaźnikami sprawdzilem jest ok. Edytowane 21 Maja 2010 przez zwiecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 No to spore luzy tam masz. Ssący 0,10-0,20, wydech 0,20-0,30. W tych silnikach jeśli luz jest za duży to może stać się masakra w silniku. Szklanki popychaczy są bardzo cienkie i mocne uderzenie może je skruszyć. Podejrzewam że tak właśnie się stało w moim silniku bo jedna była totalnie rozsadzona na atomy, druga miała pęknięcie denka "na krzyż" a trzecia, od zaworu który dopiero chciał wysiąść, była już lekko wypukła na środku. Duży luz = duże uderzenie w zawór i masakra gotowa. Ciśnienie wygląda wporzo. Nie najlepiej ale na taki wiekowy silnik to da się przeżyć. Martwi mnie te 8bar na ostatnim, wątpię żeby zgubił 2-3bar przez małą nieszczelność mocowania manometru. Postaraj się wkręcić poprawnie końcówkę i zmierz jeszcze raz. Nie zapomnij żeby przy pomiarze ciśnienia otworzyć gaz na maxa, inaczej będziesz zły wynik. Te dźwięki to serio jakieś dziwne. Nie metaliczne i dość częste na jednym obrocie wału. Łańcuszek na pewno masz wyciągnięty. :biggrin: Ludzie petują Gixxery a do serwisu rzadko zaglądają, dlatego tak często te silniki się sypią, wymagają poprawnej opieki w terminie. Trudno coś doradzić tak na odległość, bez dotykania, wąchania czy polizania tego silnika. :biggrin: Ja bym rozbierał dalej, bo narazie stoimy w miejscu. Na pewno wałki bym zdjął i obejrzał wszystko dokładnie. Jeśli masz odpowiedni klucz dyno i trochę wiedzy, oczywiście. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 (edytowane) Do regulacji i tak musze zdjać wałki. łańcuszka rozrządu nie musze rozkuwać, wystarczy ze zdejme same wałki?? Pomierzyć dokladnie wszystkie luzy i zapisac zeby wiedziec potem jakie płytki zastosować ?? Wiedzy troche mam, wymienialem uszczelke pod głowica i wałki tez zdejmowalem, ale w samochodzie, wiec mysle ze sobie poradze, chcialbym to zalatwic bez zdejmowania głowicy, moze jakis magik cos tam wykombinuje jak mu zawioze silnik. jak wałki zdejme to mogłbyl pokrecic wałem wtedy bym jednoznacznie powiedzial czy to zawory, przy zdjetych walkach sa wszystkie zamkniete i nic sie nie rusza wiec nie powinny wydawac jakis dzwieków. Działam dalej. Ciesnieniomierz juz oddalem, w ferworze walki zapomnialem o dodaniu gazu na maksa, wiec wynik zanizony, a na tym garnku co jest 8 moga byc wlasnie problemy z niedomykajacym sie zaworem lub cos w ten desen, lub przeposzczalo bo bylo slychac sykanie z poloczenia cisnieniomierza z głowica weszlo cos 2 obroty do głowicy (wczesniej pisalem ze 3 ale napewno tyle nie weszlo). Mam serwisowke to popatrze z jakim momentem dokrecac jażma wałkow. Jaki klucz polecacie do tego moto?? nie chcialbym kupowac 2 kluczy z roznymi zakresami. Edytowane 22 Maja 2010 przez zwiecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Tak. Mierzysz luzy obecnie i spisujesz. Zdejmujesz wałki, szklanki i pod nimi są podkładki które mierzysz, no chyba że mają wyraźnie widoczny rozmiar który czasem można na nich spotkać. Ale zmierzyć i tak nie zaszkodzi bo w same oznaczenia nie warto ufać. Obliczasz wtedy jakie pastylki potrzebujesz. Nie zapomnij rozłożyć wszystkiego w odpowiedniej kolejności i ustawić na np.kawałku tektury oznaczając który cylinder i który zawór. Jak pomieszasz części to będzie ból w d... . Łańcuszka nie musisz rozkuwać. Wyjmij napinacz, odkręć wałki i git. A klucz dyno to sam musisz sobie odpowiedzieć jaki. Zajrzyj w wartości dokręcania które potrzebujesz i kup taki który obejmuje ten zakres. Klucza na wszystkie wartości nie kupisz raczej. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Ok dzieki za odp. Lece do sklepu po szczelinomierz i do roboty. Wszystko juz jasne, jeden zawór wymaga wymiany płytki, a te stuki to przez to że jedna ze srub trzymajaca zembatke na walku ssacym była wykrecona do polowy i zebatka ruszajac sie wydawała takie stuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Sama się wykręciła? Heh. No to uniknąłeś sporej rzeźni w silniku. :clap: W życiu bym nie wpadł że to samo mogło się odkręcić. Widocznie jakiś "majster" grzebał tam a nie miał pojęcia co to jest Loctite. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Najgorsze jest właśnie poprawianie po partaczach bo nie wiadomo czego sie spodziewać. Chetnie zakupie te loctite tylko jaki zakupic w serwisówce chyba nie ma nic napisane na co skrecać. Jeszcze mam jedno pytanie, tam gdzie jest impulsator i gdzie sie ustawia znak T zbiera sie olej, tak powinno byc czy do wymiany zimmering ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Tam przy zapłonie olej to nic dziwnego, ma tam być. Tylko w górnym "narożniku" ma być szczelne tam gdzie wychodzą przewody. Przy tej pokrwce uważaj przy dokręcaniu śrub, łatwo zerwać gwint i wtedy będzie s*ał olejem. Wiele Gixxerów/Banditów/Gixxefów widziałem z czerwonym silikonem obsmarowanym wokół tej pokrywki i śrub. :banghead: A Loctite możesz kupić "średni" czyli chyba niebieski kolor. Przeważnie są 3 rodzaje klejów, bierz ten "średni" bo najczęściej się przydaje w silnikach. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Wykrecilem ta srube z zembatki na walku ssacym, jest uszkodzona, jest to sruba M7 ciezko bedzie taka dokupic, ma na koncu taki jakby stozek co trzyma zembatke nie ruchomo. Sruba pewnie jest utwardzana, i nie chcialbym dorabiac jakies prowizorki, w serwisie ASO Suzuki chyba powinni miec takie cudo, a jak nie to ile moze im zajac sprowadzenie ?? bo pogoda piekna a moto stoi w garazu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 W ASO może załatwią ale trochę poczekasz i tanio nie będzie. Może by z jakiejś używki to załatwić? Gdzieś tu w mechanice jest temat o silniku GSXR750, gość zarżnął silnik i ma głowicę na części, może by pozbył się śrubek z tych niepotrzebnych wałków. Od 750 powinna być taka sama ale nie gwarantuję tego. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 (edytowane) Jestem niezdecydowany. Luz na jednym zaworze ssacym mialem w przedziale 0,30 - 0,35 (szczelinomierz z dokladnością 0,05, listek 0,30 wchodzi a 0,35 nie wchodzi) na płytce jest rozmiar 1.80, zmierzylem i faktycznie 1,80. Teraz kwestia jaka pastylke kupic czy 1,95 czy 2,00 ?? doradzcie cos i nie zawracam juz gitary :crossy: Na allegro koles sprzedaje na czesci silnik do 1100w wiec odezwe sie do niego. Edytowane 23 Maja 2010 przez zwiecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.