granat110 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Witam wszystkich pasjonatów motocykli. Jak pisałem w powitalni planujemy kupić jakiegoś chooperka. Podoba mi się właśnie Savage, prosty silnik z wałem korbowym na łożyskach toczynch, jeden cylinder wydaje się że wszystko można naprawić we własnym zakresie. Dlatego pytam Was czy lepiej kupić np. Savage z rocznika 1997 za 7000zł. przebieg 30000km. czy starszą za 4000zł. i sobie ją wyremontować?? Wgrę wchodzi jeszcze Virago ale z małą pojemnością 125/250 cc. Pojazd ma być ekonomiczny do jazdy typowo rekreacyjnej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurbassteck Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) Oczywiście jak rozumiem, sprawdziłeś swoją pozycję na Savażce, jest to dość mały motocykl i dla kogoś o "słusznych rozmiarach będzie najzwyczajniej niewygodny.. A swoją drogą 7000 za '97 wydaje mi się dość dobrą ceną, lepiej kupić w dobrym stanie, niż bawić się w remonty. Poza tym bodajże do 1992r Savage miała 4 stopniową skrzynię, później już pięcio. Edytowane 4 Maja 2010 przez jurbassteck Cytuj www.jerzysowajr.weebly.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albor Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Od 3 lat powożę moją dziką Zuzią. Mój model to 5-biegowa wersja z 96', przebieg 31 tys. km, sam na nim przejechałem ponad 7 tys. Generalnie nie narzekam, ale wiadomo, że przy maszynce w tym wieku, zawsze coś jest do zrobienia. Zalety: Motorek efektowny, zwracający na siebie uwagę. Dudniący odgłos pojedynczego gara, wzbogacony strzałami w rurę dla wielu jest jego zaletą, do tego stopnia, że usuwają wnętrza tłumików. Idealny do relaksujących przejażdżek. Nie jest szeroki więc ładnie przeciska się w korkach. Zjednuje sobie sympatię znacznie bardziej niż plastikowe rakiety. Wady: - Duży gar sprawia, że silnik dość długo się rozgrzewa, a póki zimny sprawia problemy. Miałem problemy z autoregulacją ssania i albo ssanie odłączało się za szybko i mi gasł bez podtrzymania manetki, albo dławił się nadmierną ilością paliwa gdy cięgło ssania blokowało się w pozycji max otwartej. - Z uwagi na mały zbiornik paliwa 10-11 L nie specjalnie nadaje się na długie trasy. Przy tym zbiorniku jego zasięg to około 250km, ale zawsze na trasę wiozę dodatkowy koktajl Mołotowa. - Niepogoda na nim to koszmar. Problemem nie jest woda z góry, problem to woda tryskająca spod przedniego koła. Potrafi sprawić, że od kolan w dół nie bedzie suchej nitki. Myślałem o dorobieniu chlapacza pod przednim błotnikiem, ale na razie na myśleniu się skończyło - Niezbyt duża prędkości maksymalna, nie jest zachęcająca dla kogoś, kto potrzebuje się szybko przemieszczać. Max, ja wyciągnąłem 145, ale powinien pójść szybciej zwłaszcza w sprzyjających warunkach. Spala od 4 na trasie do ponad 7 gdy jeździsz po zakorkowanym mieście stając na światłach i przeciskając się przez korki. Jadąc poniżej 90 chyba da się zejść poniżej 4 L/100km. Najlepszy mój wynik to chyba było 3,85. Wyprostowana pozycja sprawia że luksusowo jeździ się nim z prędkościami do 85 km/h powyżej zaczyna się walka z wiatrem. Na trasie latałem nim około 120 km/h, ale to dzięki zamontowanej szybie, bo bez niej wiatr rządzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-piotr- Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ja mam "Dzikiego" od 7 miesięcy. Rocznik 93 kupiony z przebiegiem 29 tys ? (kto tam wie jakim). Wymienione filtry, olej, świeca, uszczelniacze widelca, klocki, aku + kosmetyka ( w sumie ok. 300zł). Zrobiłem jak na razie 3 tys. bezproblemowo. Fajny do jazdy solo na niezbyt długie trasy. We dwoje trochę słaby silnik. Spalanie 4,2-4,5 litra. Części relatywnie tanie i przy minimalnych umiejętnościach technicznych wszystko zrobisz we własnym zakresie. Słabe punkty modelu to mała trwałość głowicy i rozrusznika. Poza tym nie ma za wiele elementów do psucia się. Generalnie Albor bardzo dobrze opisał wady i zalety modelu. Lepiej jak zwykle kupić w dobrym stanie. Naprawy motocykli japońskich nie należą do najtańszych. Części do regeneracji głowicy (wałek, łańcuch, zawory, dźwigienki) to ok 1,5 tys. zł elementy rozrusznika to ok. 1 tys zł pas napędowy ok. 1 tys. zł, podróbka ok. 400zł, to chyba najdroższe elementy. Wydaje mi się, że na pewno lepszy wybór niż Virago 125/250 która moim zdaniem jest nieco pedalska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb140 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Witam,też jestem użytkownikiem Savage 86r ,wersja z 4 biegową skrzynią obecnie przebieg 55,6 tyś km przypuszczam po zużyciu moto że może być nie kręcony. Łańcuszek rozrządu był zmieniony przy 52 tyś,i w zeszłym sezonie uszczelniacze przednich lag.Poza tym nie mam z nim większych kłopotów. Co do słabych punktów to zgadzam się że głowica i rozrusznik, ale jak ktoś dba to i na te wady są sposoby. W moim moto dodał bym jeszcze mały minus za słabe hamulce-może w późniejszych wersjach zostało to poprawione.Hamulce porównuje z CB 250T 79r którym też jeżdżę ,trochę starszy ale hamulce dużo lepsze(masa moto podobna). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat110 Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Oj pomocne są wasze uwagi i rady pomocne. Mam nadzieję że już niedługo będę szczęśliwym posiadaczem SAVAGE. Pozdrawiam. Może jeszcze jedno, czy lepiej kupić Savage sprowadzoną , czy już jeżdzoną i zarejestrowaną w Polsce.??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldemar II Opublikowano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2020 Czy ktoś wie jak zamontować wyświetlacz biegów w savage ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 24 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2020 W dniu 23.12.2020 o 10:37, waldemar II napisał: Czy ktoś wie jak zamontować wyświetlacz biegów w savage ? Gipro Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.