Skocz do zawartości

Yamaha Royal Venture, wątek użytkowników


maciejka 750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Artur, powiem Ci, że jestem pod wrażeniem twojego zapału.

 

Dzięki ale to nic nadzwyczajnego. Tak już mam że lubię rozkminić coś do końca :)

 

Jak możesz to podeślij mi na PW, tabelę kodów lub to z czego korzystasz.

 

Nie mam żadnej specjalnej tabeli, choć na początku pomyślałem że taka jest gdzieś w necie. Ale okazało się że to właśnie

w tej serwisówce na dole, poniżej tych diagramów, jest opisane. Np. na karcie 8-86 są podane od 1 do 6 kody usterek, pod numerem 3 jest to o czym Ci wspomniałem, jest również co trzeba sprawdzić po kolei. Wystarczy kogoś kto zna angielski i te techniczne zagadnienia, żeby to przetłumaczył. Kod 3 może oznaczać np. czujnik hamulca przód, czujnik hamulca tył, czujnik sprzęgła (tak to tłumacze), a tempomat (tak jak pisze harbuz) jest kod 1 lub 6. Najlepsze jest to że tam jest opisane całe rozwiązanie problemu, na kilku kartach o tym pisze. Siedziałem teraz chwilkę z bratem i to tłumaczył ale poleciał bo nie ma teraz czasu.

 

Wesołych Świąt!

 

Ja również chciałbym Wam drodzy koledzy, forumowicze, administratorzy, życzyć Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.

 

Ja wysłałem swój VIN do Gościa z Yamahy (jak szukałem części) dostałem od Niego katalog z numerami części do mojej Ventki, ale albo źle go przestudiowałem, albo czytać nie umiem :), bo nie znalazłem tam informacji, że można sprawdzić kody i który kod co oznacza.

 

Aaaaa, i jeszcze jedno Radku, katalog części to co innego niż serwisówka. Serwisówka to jest tutaj http://www.scribd.com/doc/36878034/Yamaha-XVZ1300-TF-L-Royal-Star-99-Service-Manual-ENG-by-Mosue i ma 500 stron! Mam taką na kompie, mogę Ci przesłać, ma ponad 50 MB. Albo można ją jeszcze pobrać z forum VentureRider.Org Ja jestem tam zarejestrowany także jak trzeba będzie hasło to na PW Ci wyślę http://labs.trunkful.com/vrmanuals/index.cfm

 

Dla tych co będą w potrzebie wrzuciłem trzy pliki na serwer. Są to:

Instrukcja obsługi Yamaha Royal Star Venture (10MB)

Instrukcja serwisowa Yamaha Royal Star Venture (54MB)

Katalog części Yamaha Royal Star Venture (2,7MB)

Edytowane przez II Artur II

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak regulować kąt lampy z przodu? Znaczy się jakim kluczem? Żaden tam nie pasuję, a wydaję mi się, że jakoś ta lampa nie jest w osi? U Dyzia na fotkach to jest centralnie, a u mnie jakoś idzie w stonę osi drogi...

 

Choć Radek napisał Ci już jak się lampę reguluje to ja dodam jeszcze swoje trzy grosze. Do regulacji góra/dół używamy pokrętła pod owiewką od strony zbiornika paliwa:

gora%20dol1.jpg

gora%20dol2.jpg

gora%20dol3.jpg

A do regulacji prawo/lewo używamy śruby która jest pod owiewką z prawej strony od strony zbiornika paliwa (po przeciwnej stronie niż ta do regulacji góra/dół) i wygląda ona tak:

prawo%20lewo1.jpg

prawo%20lewo2.jpg

prawo%20lewo3.jpg

prawo%20lewo4.jpg

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim Royalistom zarówno dumnym Venturowcom jak i skromnym Tour Deluxowcom Zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia wielu gadżeciarskich i motocyklowych prezentów pod choinką oraz tysięcy przejechanych w zdrowiu kilometrów w Nowym Roku :icon_biggrin: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowych, Wesołych, Rodzinnie spędzonych Świąt Bożego Narodzenia!

Pozdrawiam!

Dyzio

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się tak głębiej zastanowiłem to ta usterka może mieć coś wspólnego z tempomatem, a dlaczego? Już tłumaczę. Jak jest włączony tempomat i jedziemy to każde dotknięcie hamulca nożnego, hamulca przedniego i sprzęgła powoduje że tempomat się wyłącza. Właśnie za to odpowiadają te włączniki które są przy hamulcach i sprzęgle. Jeśli któryś z nich jest uszkodzony to system autodiagnostyki motocykla będzie o tym informował. Należy pamiętać że podobnie jak w samochodzie taki przełącznik może mieć dwa bieguny. To nic że będzie się włączał stop ale drugi biegun może być niesprawny. Harbuz, a czy Tobie w ogóle tempomat działa?

 

BTW, ubezpieczyłem moto, tylko OC, PZU, 25% zniżki - 162 zł/rok.

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz, "każdy włącznik ma dwa bieguny", faktycznie może to być przyczyną.

Sprawdź, którym biegunem jest sterowanie (wydaje mi się, że dodatnim).

Wtedy wskazywało by to na słabą masę.

Jak wyczyszczenie masy nic nie dało, to podaj drugą masę (zmostkuj je) z ramy lub bezpośredni z aku.

Jeżeli problem zniknie masz jasność.

Jeżeli będzie nadal problem, to musisz się dogrzebać do kostki od tempomatu lub po prostu w ramach relaksu wgarnąć wszystkie kostki w motorze. Polecam do tego celu preparat o nazwie CONTACT, jest przeważnie biała puszka z pionowym napisem (co to jest) i symbolem. Po symbolu dojdziesz, który jest do czego.

Zawsze kupowałem tu: http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=90/400#id_category%3D100098%26cleanParameters%3D1%26page%3D2%2C20

Oni mają swoją sieć sklepów - przedstawicieli w Polsce.

Przerabiałem to w Dodge`u, po przeczyszczeniu wszystkich styków i kostek miałem już do końca święty spokój z elektryką - droga morska im nie służy.

Po wyczyszczeniu preparatem styki natłuściłem wazeliną techniczną, żeby się nie utleniały.

 

Pomimo, że nie zostałem wywołany do tablicy, to podpowiem Ci, że tempomat w mojej Ventce działa inaczej nież w samochodzie.

Ta inność polega na tym, że po włączeniu mija jakieś 5-7 sekund zanim on zaczyna działać. Zresztą na początku myślałem, że mam popsuty tempomat. Jak rozmawiałem z Maciejką też tak myślał (sorry Maciuś, że Cię publicznie sprzedałem ;) ).

Ja pamiętam da się go włączyć powyżej "50", z odwiniętą manetką, jak się toczyłem na wolnych obrotach, to nie chciał się załączyć.

A jeszcze jedno, przycisk temopomatu jest przy pozycyjny: 1. wyłączony, 2. włączony, 3. (w trybie dzwonkowym) będę cię używał/programował czy jak to nazwać. Potem normalnie sterujesz z manetki.

Pozdrawiam!

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz, "każdy włącznik ma dwa bieguny", faktycznie może to być przyczyną.

 

Szybciej napisałem niż pomyślałem i to są tego efekty, niejasno się wyraziłem. Chodziło mi o to że w takim przełączniku mogą w środku być dwa styki a na zewnątrz przełącznika mogą być 4 piny. Czyli jeden styk odpowiada za to że zapala się światło stop a drugi rozłącza tempomat. To jest teoria a wzięła się stad że ostatnio u kumpla w aucie wysiadł przełącznik pod pedałem hamulca (mercedes W210) i też nie chciał wierzyć że może to mieć jakiś związek z tym nie nie działa mu ABS i tempomat bo stop mu działał. Okazało się że ten wyłącznik był tak zbudowany jak opisałem wyżej. Całkiem możliwe że w motorze jest tak samo, może są dwa przełączniki, trzeba przeglądnąć dokładnie instrukcją serwisową. Może to być też wina zaśniedziałych styków, zresztą pisze w serwisówce pisze coś o tym.

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na początek wszystkiego dobrego dla was i waszych rodzinek z okazji świąt.Śniadanko było?Pewnie tak.

Co do lampy to już raz rozbierałem owiewki i trochę to trwało. Głupia to robota, jak chcę na stacji ustawić porządnie kąt to może mam jechać bez owiewki? Tutaj japońce się myślą nie popisali.

Co do tempomatu to nie rozumiem pozycji 1,2,3. Ja mam na środku i wydawałoby się, że jest wyłączony, a tutaj zonk. :icon_eek:

Myślałem, że jest on i off?

Tak czy inaczej, to się tym zajmę. Poszukałem w serwisówce co gdzie jest i jutro do piwka będzie robota. Aha, jak będzie jutro tak jak dzisiaj to już jestem umówiony na wypadzik.

To będzie się działo. Pzdr.

Znalazłem fotki, które ostatnio robiłem. Tam jest ten połamany przycisk od intercomu pasażera, i lampa, która nie jest w osi według mojej oceny.No i jedna fota, żeby pochwalić się (może nie całą) okazałością.

post-39500-0-98217800-1324810313_thumb.jpg

post-39500-0-52184300-1324810323_thumb.jpg

post-39500-0-28668500-1324810332_thumb.jpg

post-39500-0-97892600-1324810340_thumb.jpg

Edytowane przez harbuz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest system autodiagnostyki, wskazuje błąd numer 3 i wychodzi na to że to coś z hamulcem przednim, coś z włącznikiem/przełącznikiem. Nie znam angielskiego więc tak do końca Ci nie powiem. Brzmi to dokładnie tak:

3.cancel switch, front brake switch, rearbrake switch or clutch switch

 

 

 

Jak się tak głębiej zastanowiłem to ta usterka może mieć coś wspólnego z tempomatem

 

 

Sądzę, że idziecie w dobrym kierunku. Cancel swich, to w wolnym tłumaczeniu włącznik/wyłącznik anulowania co może wskazywać na tempomat, pytanie co z pozostałymi wyłącznikami wymienionymi w anglojęzycznym opisie błędu nr 3 - czujnik przednich hamulców, tylnych i sprzęgła, a jak sądzę współdziałającymi z tym właśnie włącznikiem anulowania? Zadziałanie któregokolwiek z nich powoduje wszakże właśnie wyłączenia tempomatu.

 

Powyższe zgaduję z postów Artura i tłumaczenia błędu bo budowy tempomatu do końca nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przyglądnąłem się tym przełącznikom i jest tak jak napisałem powyżej. Spójrzcie w serwisówkę, dział Chapter & Electrical > Switch Continuity Inspection, karta numer 8-3. Zwróćcie uwagę na przełączniki sprzęgła Clutch switch (numer 5)- przychodzą 4 kabelki, przełącznik tempomatu Cruise control switch (numer 8) - przychodzą 3 kabelki, przełącznik przedniego hamulca Front brake switch (numer 7) - przychodzą 4 kabelki itd. Czyli ten przełącznik hamulca nie jest jednobiegunowy tylko dwubiegunowy i światło stop może się zapalać ale przełącznik i tak może być popsuty, ten drugi biegun. To sprawa dla elektryka. Z takimi schematami to elektryk znajdzie przyczynę bez problemu.

 

Co do tempomatu to nie rozumiem pozycji 1,2,3. Ja mam na środku i wydawałoby się, że jest wyłączony, a tutaj zonk. :icon_eek:

Myślałem, że jest on i off?

 

Ja sądzę że tempomat Ci nie zadziała i że jest to związane właśnie z mruganiem tego wskaźnika. Któryś z przełączników poleciał lub nie ma styku.

 

Śniadanko było, obżarłem się i spadam zaraz do roboty. Czy możesz jechać bez owiewki? Według mnie to zależy od policjanta. Bo to tak jakby jechać bez zderzaka, może się przyczepić na jakieś wystające ostre elementy ale czy ja wiem. Zasady działania tempomatu w naszych moto nie znam bo nie miałem okazji używać. Z tego co gdzieś doczytałem to działa chyba tylko na 4 i 5 biegu i powyżej 50 km/h. Lampę masz faktycznie przekrzywioną i to dość mocno, coś z mocowaniem pewnie, za ustawienie jej prawidłowo odpowiadają te dwie sprężyny i musisz dokładnie to obejrzeć. Jak będziesz potrzebował fotki dodatkowe to Ci podeślę. Za fotki dzięki. Spadam do roboty, będę na tablecie :-)

--

pozdrawiam

Artur Wojtkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakoś jutro się za to zabiorę. Co do tempomatu, to działa, bo już jeździłem. Zajżę w te kable.

Mam instrukcję obsługi PL, jak ktoś chcę to pisać na PW.

 

 

Z tą lampą, to bez rozebrania się nie obędzie - masz to samo co było u mnie.

Trzeba będzie podgiąć blachę, regulacja na śrubie jest za mała.

Co do polskiej instrukcji – to się uśmiecham (na PW).

WESOŁYCH ŚWIĄT!!! – bo jeszcze trwają ;)

Jest wypadek, auto w rowie, Lekarz udziela pomocy rannym, Policja zabezpiecza miejsce zdarzenia, Straż Pożarna neutralizuje wycieki, a po pól godziny przyjeżdżają dzielni Strażnicy ze Straży Miejskiej i wypisują mandat za parkowanie na trawie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą lampą, to bez rozebrania się nie obędzie - masz to samo co było u mnie.

Trzeba będzie podgiąć blachę, regulacja na śrubie jest za mała.

Co do polskiej instrukcji – to się uśmiecham (na PW).

WESOŁYCH ŚWIĄT!!! – bo jeszcze trwają ;)

Dzisiaj trochę pogrzebałem.Szkoda dnia na leżenie. Tak jak mówiłeś, trochę była krzywa blacha od lampy. Zauważyłem,że te moto to jest w większości po jakiś perypetiach. Jak rozebrałem owiewkę to zobaczyłem klejone plastyki. Przykra sparwa.Poprawiłem kąt lampy, ale jestem zawiedziony. Dużo zreczy jest do poprawki. Kosmetyczne, ale serce mnie boli.

Jutro jest wyjazd. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...