Skocz do zawartości

Yamaha Royal Venture, wątek użytkowników


maciejka 750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja jestem przeciwnikiem świecacych kierunków. Coś takiego w naszej rzeczywistości drogowej to delikatnie mówiąc strzał w kolano. To nie poprawienie widoczności a wprowadzanie innych urzytkowników dróg publicznych w błąd, tyle że motocyklista jest na straconej pozycji bo samochód zawsze jest większy.

Niestety przy dzisiejszej ilości samochodów ,nie adekwatnej do infrastruktury drogowej zwiększyła się dynamika jazdy ale równocześnie skrócił czas reakcji.

 

Kolega spowodował kolizję z pojazdem rodem z USA w którym nie zdemontowano świecących kierunkowskazów. Na skrzyżowaniu wymusił na nim pierszeństwo. Jak potem opowiadał podczas szybkiej oceny sytuacji był przekonany że pojazd będzie skręcał a pojechał prosto i było bum. Sprawa trafiła do sądu, ogledziny rzeczoznawców i kolegę uniewinnili spowodowania kolizji a na garba dostał koleś co prowadził te drugie auto i co najlepsze diagnosta za dopuszczenie pojadu do ruchu( na stacji diagnostycznej były kamery ).

 

Całe częście że to były dwie puszki bo tylko pogjęło sie trochę blachy za które ubezpieczenie wypłaciło odszkodowanie. A co by było gdyby to była puszka i motocykl... wole nie sprawdzać.

 

 

Edytowane przez slaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za szczegółowe informacje w sprawie kierunkowskazów. Jestem zainteresowany właśnie takimi żarówkami o których napisał nasz guru - założyciel tematu ventkowego na tym forum czyli wszystkim znany Maciejka. Takie żarówki to fajna sprawa. Motocykl jadąc prosto ma kierunki świecące lekko na biało co wieczorem powiększa bryłę motocykla i daje pieszym do myślenia,że to nie jedzie pierdzikółko tylko mastodont pospolity. Gdy załączasz kierunek lampka świeci się jaskrawo na żółto i o to właśnie chodzi pod warunkiem, że masz białe klosze. Gdy posiadasz lightbary to ventka jest bardzo widoczna i wystarczy że wypniesz wtyczkę pod czaszą a kierunek zachowuje się jak w europejskim moto. W Ventce tylko z głównym reflektorem żarówki dwukolorowe zrobią robotę. Podsumowując widzę, że jest nadzieja na taką żarówkę więc śmiało można zarządzić poszukiwania jej na allegro. Dziękuje koledzy za pomoc i pozdrawiam Maciejkę który wtłoczył nadzieje w nasze serca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwu kolorowe ledy znalazłem tu sklepledowy.pl

duży wybór barwa ciepła - zimna i różne moce świecenia

o ile się znam, a wszyscy wiedzą że z elektroniką umnie kulawo to potrzebne jeszcze rezystory aby sztucznie zwiększyć obciążenie bo bez tego przerywacz pracuje szybciej jakby w awarii, trzeba toto ustroistwo wpiąć w instalacje przed żarówką tak mi się wydaje , może ktoś mądry się wypowie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciejka. Rozmawiałem ze sprzedawcą tego sklepu "sklepledowy.pl". Wysłałem mu zdjęcia swojej oryginalnej żarówki z kierunkowskazu. Powiedział, że ledowa może nie pasować bo oryginalna żarówka ma trzy bolce na kopercie (dwa nisko a jeden wysoko ułożone w trójkącie) a ich żarówki ledowe tylko po dwa bolce (ułożone w linii prostej). Sprzedawca powiedział, że mogą te żarówki nie wejść do złącza. Zasugerował kupno u nich nowego złącza za 19 zł i założenie w motocyklu w każdym kierunkowskazie. Powiedział, że można też spróbować zeszlifować w ledówce jeden bolec, ale ja odradzam taki eksperyment bo można uszkodzić żarówkę, a nawet jeśli wytrwa szlifowanie to nie będzie się stabilnie i mocno trzymać w złączu podczas wibracji. Jak Twój montaż się powiedzie i będą pasowały do złączy te ledówki to również je zakupię tylko w innej tolerancji tj. 3 białe zimne diody postojowe na 27 żółtych kierunkowskazu no i oczywiście dwa rezystory. Na stronie tego sklepu pokazane są symulacje świetlne ledówek. Można oglądnąć jak się świecą i czy białe postojowe zanika w chwili włączenia kierunku bo z tego co wiem mają dwie wersje tj. białe gaśnie w chwili świecenia żółtego lub białe cały czas się świeci a żółte włącza się dodatkowo. Maciejka, napisz koniecznie jak dostaniesz żaróweczki czy wejdą do złączy bo ręka mnie świerzbi aby wcisnąć "kup teraz" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wstępnej przymiarce [ dla ciekawości w kierunkach jeszcze siedzą japońskie bańki ] okazało się że żarówka do oprawki (gniazda) pasują idealnie, po włączeniu stacyjki zapaliły się białe postojowe, a po włączeniu kierunkowskazu pulsować pomarańczowe a białe gasło ,ale niestety potrzebny rezystor bo częstotliwość mrugania może wywołać atak epilepsji. Nie wiem co on nagadał ale ja mam japońskie żarówki 2 styki od dołu oraz 2 zaczepy na boku tulei standardowo jeden wyżej jeden niżej tak jak na foto poglądowym ze sklepu może są to po jakiś przeróbkach ale ja nic nie wiem może to hamerykaniec robił

Edytowane przez maciejka 750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera! A ja mam Ventke z 2008 na białych oryginalnych kloszach kierunku. W przednich kierunkach siedzą żarówki żółte japońskie m-ki stanley 12V 23/8W. Dwa styki u dołu a na boku tulei 3 zaczepy dwa niżej a jeden wyżej (patrząc wzdłuż osi żarówki tworzą trójkąt). Wychodzi na to że moja Ventka dostała fabrycznie inne gniazda w przednich kierunkach tj. na te żarówki z trzema zaczepami. Jestem zagotowany! Nie ma nigdzie ledówek na trzech zaczepach! Wszystkie są na dwóch. Jeden niżej a drugi wyżej. Będę musiał kombinować tj. albo przerabiać bolce w żarówce (co nie jest zalecane) albo kupić gniazda kierunków przednich do Ventki na dwa bolce. Coś wykombinuję. Napisz po montażu jaki rezystor zastosowałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w kierunkach też siedzi stanley ale z 2 bolcami jak będę rozbierał to popatrzę jak dokładnie wygląda oprawka na 2 czy na 3 bolce , co do rezystorów to od razu z ledami kupiłem te które polecał gostek w" sklepledowy " stwierdziłem że nie będę szukał jak mogę mieć wszystko od razu- 50W 8ohm

Edytowane przez maciejka 750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Maciejka za dane o rezystorach. Dario, jestem zaskoczony że żarówki dwubolcowe weszły. Spróbuję czy wejdą do moich gniazd. Możliwe że gniazdo posiada kilka ścieżek na żarówkę trójbolcową w trójkącie i dwubolcową w linii prostej. Jak wejdzie to mogę spokojnie zamawiać ledy i montować z rezystorem. Dziękuję koledzy za pomoc. Jest jeszcze trzeci wariant... możliwe że mam inne gniazda inż Dario chociaż Ventki są z tego samego roku. Dam znać jakie poczyniłem kroki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne. W przednich kierunkowskazach są żarówki dwuwłóknowe na dwa styki które mają trzy bolce na oprawce, a gniazdo nie ma żadnych dodatkowych ścieżek. Trzeba w żarówce led zeszlifować umiejętnie jeden wyższy bolec na oprawce i chyba będzie pasować. Tylne kierunki nie świecą się w czasie jazdy bo są jednowłóknowe koloru żółtego na dwa bolce na oprawce i w gnieździe, a żarówka jest również Stanleya ale ma jeden styk tj. jest jak standardowa żarówka do europejskich aut na białych kloszach w kierunkach. Rozumiem Maciejka, że rezystory 50W 8Ohm wlutujesz na każdym przewodzie plusowym 21W do przedniego kierunku?

 

PS. Próbowałem wcisnąć w przednie gniazdo żarówkę żółtą na dwa bolce i ni hu... nie poszło (nie wejdzie złośnica). Zresztą ma jeden styk ułożony centralnie więc robiła by zwarcie na dwóch stykach w gnieździe

Edytowane przez forrest2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...