Skocz do zawartości

czy ktm się psuje ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie tak jak w temacie czy ktm-y crossy się psują mam na myśli jakąś 125 lub troszę mocniejszy ponieważ napaliłem się na taki motorek ale słyszałem że co sezon trzeba tłok cylinder i napęd wymieniać jak się dość często jeździ a i jak jest z dostępnościami części ?? czy na allegro lub w jakimś większym sklepie dostanę wszystkie części ?? i co bardziej polecacie ktm 125 czy yamaha yz 125 no i od biedy jakaś dt 125 lub jakiś inny motorek polecaie ?? chodzi mi o to żebym z łatwością mógł dostać części duża moc jak na tą pojemność (u ktm 35-38 km) i żeby się nie psuł no i oczywiście kasa jak najmniejsza ...

Edytowane przez krystian333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale może ktoś coś więcej powie na ten temat ?? jakie to są koszty co dokładniej trzeba wymienić i jaki cross jest najlepszy w swojej pojemności ?? jakie 125 , 175 , 250 i 450 ?? i jakiego crossa polecacie do 3- 4 tyś (125 żeby ktoś nie pomyślał że za 3 koła chce 450 ktma jakiegoś ;p) ?? poprostu powiedźcie jaką 125 o dobrej mocy polecacie ?? no i też żeby nie był strasznie brzydki ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co patrzę po necie to za 4 koła idzie w miarę dobrego crossa kupić (może wyjaśnię , pisząc cross mam namyśli enduro cross ale wolał bym crossa i przynajmniej 20 koników bo jak jest mniej to nie ma się co ruszać z domu) tak że proszę o dalsze wypowiedzi, nie mówię że na chama to ma być ktm może jakaś yamaha lub kawasaki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduro cross cross co ??!

 

te za 4k to rzeczywiście wybitne są ....

 

http://allegro.pl/item999584838_okazja_crm...rdzo_pilne.html

to są dobre sprzęty, 2 kumpli ma i są naprawdę spoko...

jest jeszcze http://allegro.pl/item1005034550_aprilia_r..._sx_kx_kmx.html

 

crossa mówie sobie daruj, to nie jest sprzęt gdzie lejesz raz na tydzień za 10 zł i jeździsz... taka CR to przy kręceniu to robi zbiornik w godzinę...trza dolewać olej, zmieniać w skrzyni, tłoki szybko schodzą bo to wysilone sprzęty...

ale zrobisz co chcesz, i tak będziesz jeździł w adidaskach i sportowym tigerze ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian333 - ja to na początek proponuję trochę więcej literatury, bo teraz to jakbym czytał w gorącej wodzie kompanego.

 

Na początek sprecyzuj czego Ci trzeba

ENDURO - Sprzęt homologowany (światła, kierunki, klakson itd) niewysilony do jazdy po lesie

HARD ENDURO - Nadal ma homologację ale silnik konstrukcyjnie już podkręcony

CROSS - brak homologacji, brak zbędnego balastu totalny golas z mocno wysilonym silnikiem ( 125 mają w okolicach 40-45KM przy mniej niż 95KG wagi)

 

Pełnego crossa nienależnie od wieku trzeba regularnie serwisować za ciężki szmal a to czy po remoncie się sypnie zależy tylko od tego jak fachowo lub nie fachowo go zrobiono.

Hard wytrzyma nieco więcej ale ceny są podobne.

Enduro, sprzęt najtrwalszy, można poszaleć ale Cross to to nie będzie nigdy.

 

dalej to już musisz się dowiedzieć czym jest mechanika i konstrukcja takiego silnika dwu suwowego. Oraz poczytaj sobie jak to jest z używanym sprzętem. Ja kupiłem z niemiec i trzeba było się nagłówkować jak tchnąć w niego więcej życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no mówiłem że homologacja jest mi zbędna motor ma mieć kopa i jechać chociaż światła by się przydały, i właśnie boje się tego "serwisowania" ponieważ nie mam zbyt dużych umiejętności grzebania przy motorach itp. ale jak dt 80 (chyba 13 kucyków) jechałem to było na mnie za mało i pod takie większe góreczki ciężko było ale już kawasaki chyba kmx noo szło jakoś ale wiadomo 150 kg i to był większy problem, tak że jeśli przy full crossie nie ma rady i trzeba wymieniać co roku tłoki pierścienie i co gorsza cylindry to ja jednak wole hard enduro jak up powiedział lub enduro ... tak że proszę o odp. czy co roku mus jest wymieniać te żeczy w crossie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ostatniego pytania - jak moto przestoi Ci w garażu cały rok to nie nie bedziesz musiał w nim nawet paliwa dolewać, nie mówiąc juz o wymianie tłoka.

Wiesz co to są MOTOGODZINY? Nie. Wiec poszukaj, poczytaj i bedziesz wiedział, że interwał wymian podzespołów w crossówkach jest podyktowany ilością wyjeżdzonych motogodzin. Czyli : jeździsz duzo-wymieniasz często.

 

Sugerując sie wiekiem to jeszcze nigdzie nie pracujesz. Wiec - szukaj motocykla ktory nie wymaga dużych nakładów finansowych i ktorego seriws ogarniesz tym co dają Ci rodzice. W Twoim przypadku będa to właśnie DT, CRM i im podobne. I nie pisz, ze to za słabe....jak tak bardzo pragniesz crossa to przejedz sie jakiems porządnym full 250 2T żeby nabrać troche respektu...i mam na myśli manetke do konca, nie rundka po podwórku.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arni doceniam to co piszesz i jednak cię zdziwię, bo wiem co to jest motogodzina i nie od jednego szpeca słyszałem że nie ogarnę 175 itp (nie tyczy się do ciebie) ale jednak po tym co im pokazałem na ich sprzęcie na jakichś giełdach to im się gęba zamknęła ;) aktualnie mam 16 lat i jakieś 175 cm. jeżdżę na takich sprzętach dużo bo nawet czasami muszę ;) mam quada 360 i jest na mnie za słaby a ma ponad 30 km... i przytoczę słowa kolegi "jeździsz jak waryjot, następnym razem pierw się wyspowiadam i potem siądę z tobą na quada" ... a i pojęcie też mam ;) nie że 1 2 3 cały gaz i gips ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...