Skocz do zawartości

Huska sm 125 - regulacja gaźnika


grebur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, miałem problem z powietrzem, a dokładnie jego nadmiarem z powodu dziurawej gąbki filtra powietrza, motor mi gasł przy predkosci około 95-100kmh i bardzo buczał na 6 biegu, nie dawno wyjołem filtr powietrza, wstadziłem w tą gume przed gaźnikem jakąś gąbke która lezała w garażu, motor odpalil, nie buczał ale odrazu wbił się na bardzo duże obroty to przez to że mniej powietrza dostawał, chciałem podregulować gaźnik, lekko pokreciłem srubką od paliwa i motor już nie odpalił, wyjołem tą gąbke i zauwazyłem ze jest wszędzie pełno pyłu (mój błąd że nie przeczyściłem tej gąbki), dzisiaj wyjołem gaźnik, jest brudny cały, wyczyściłem i chce go zakładać, tylko że teraz jestem całkiem pogubiony w ustawieniu dysz, wie ktoś może jakie jest ustawienie gaźnika w Husqvarnie SM 125s '00r ? lub jest jakaś reguła na pozycje 'startową' żeby tylko motor odpalił, potem go podreguluje już, pamiętam kiedyś jak w derbi czyściłem gazior to ktoś mi mówił żeby wkręcić na maxa obydwie dysze i (chyba) każda o 2 obroty przekręcić - tak to jest ?

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, miałem problem z powietrzem, a dokładnie jego nadmiarem z powodu dziurawej gąbki filtra powietrza, motor mi gasł przy predkosci około 95-100kmh i bardzo buczał na 6 biegu, nie dawno wyjołem filtr powietrza, wstadziłem w tą gume przed gaźnikem jakąś gąbke która lezała w garażu, motor odpalil, nie buczał ale odrazu wbił się na bardzo duże obroty to przez to że mniej powietrza dostawał, chciałem podregulować gaźnik, lekko pokreciłem srubką od paliwa i motor już nie odpalił, wyjołem tą gąbke i zauwazyłem ze jest wszędzie pełno pyłu (mój błąd że nie przeczyściłem tej gąbki), dzisiaj wyjołem gaźnik, jest brudny cały, wyczyściłem i chce go zakładać, tylko że teraz jestem całkiem pogubiony w ustawieniu dysz, wie ktoś może jakie jest ustawienie gaźnika w Husqvarnie SM 125s '00r ? lub jest jakaś reguła na pozycje 'startową' żeby tylko motor odpalił, potem go podreguluje już, pamiętam kiedyś jak w derbi czyściłem gazior to ktoś mi mówił żeby wkręcić na maxa obydwie dysze i (chyba) każda o 2 obroty przekręcić - tak to jest ?

Chłopie jeśli wkładasz gąbkę która leżała w garażu zamiast filtra powietrza to sprzedaj ten motocykl bo długo nie pojeździ. Sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej, sprawdź czy przepustnica nie wisi na lince, czy iglica nie jest krzywa, czy motocykl nie łapie lewego powietrza i wtedy reguluj. Odkręć śrubkę składu mieszanki na powiedzmy 1,5 obr i ustaw śrubą podpierającą przepustnice w miarę równe wolne obr. Następnie śrubkę od regulacji składu mieszanki odkręcaj powoli aż obroty wzrosną, następnie znów śrubą od regulacji obr biegu jałowego ustaw jak najmniejsze stabilne wolne obr. Jeśli silnik nadal nie pracuje równo potwórz ww czynności. Po regulacji odkręć gwałtownie manetkę, jeśli motocykl przez chwilę się "zastanowi" i dopiero za chwilę wejdzie na obr, wkręć śrubę podpierającą przepustnicę 0,25-0,5 obr.

PS: Moja rada- daj ten motocykl komuś kto się na tym zna bo gaźnik to nie zabawka w której kręcenie śrubkami na wszystkie strony pomaga,tylko precyzyjne urządzenie kryjące coś więcej niż tylko 2 śrubki,przepustnicę i pływak. pozdrawiam i to tyle ode mnie ;)

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy motocykl nie łapie lewego powietrza i wtedy reguluj.

 

no właśnie wiem na 85% że to od lewego powietrza, tą gąbke włożyłem żeby tylko sprawdzić czy to coś da no i dało ale na krótki czas, dzięki za rade z ustawieniem gaźnika, spróbuje ;) nie pierwszy raz czyszcze gaźnik, derbi miało to do siebie że musiałem gaźnik czyścić co 2 tyg. prawie, akurat tam to miałem opanowane do perfekcji, jednak w husce jest prawie 2x wiekszy dlatego sie pytam ;)

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DRZ gaźnik jest większy od całego twojego cylindra z głowicą i nie narzekam :P (podciśnieniowy shit)

 

W ogóle gaźnik jest bardzo prosto zbudowany to nie wiem co za problem.

Ale weź poszukaj serwisówki/fiszek bo gdzieś musi być schemat tego tego.

A ta gąpka to w ogóle n./c :D Sprawdź jeszcze tłok czy przypadkiem się nie obraził ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wszystko poczyściłem, założyłem, motor odpalił na pych, chodził na około 3tyś obr, nie równo z 10s i potem zgasł, wziołem go na zapych drugi raz to odpalił i obroty tak falowały, sam dodawal i obniżał sobie gaz, kolejnym razem wbił się na wysokie obroty i odrazu zgasł, próbowałem pokręcić śrubką paliwa ale to nic nie dało, co to może być ? za mało dostaje paliwa, może z powietrzem dalej jest coś nie tak ? wykręcając śrubke mieszanki dodaje czy odejmuje paliwa ?

a jutro jest zlot w moim mieście i nici....

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...