Skocz do zawartości

motocykl reaguje z opuznieniem na gaz, gsxr 750 srad z 1996r


sancho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

motockl przyspiesza z opuznieniem.

A wiec tak mam suzuki gsxr750 model T z 1996r ( SRAD na gaznikach)

Mam z nim problem a mianowicie gdy jade i mam powiedzmy 12k obrotow

otwieram gwaltownie gaz na maxa motocykl mi zaczyna szarpac i dopiero po okolo 2 sekundach zaczyna przyspieszac.

Jak mam okolo 6k obrotow i mu odkrece gaz na maxa okolo 2 sekundy jest nic( delikatnie mozna wyczuc ze cos jakby sie dusil)

i po tych 2 sekundach dziury odzyskuje moc i zaczyna jechac.

co to moze byc? osobiscie nie mam zielonego pojecia. niedawno zrobilem mu gruntowny przeglad ( stuklo mi 20k km)

wymienilem swiece, filtry powietrza, paliwa i oleju, olej, klocki chamulcowe plyn chamulcowy,

sprawdzilem luzy na zaworach, zsynchronizowalem gazniki i ustawilem stan poziomu paliwa w gaznikach.

Do tego odrdzawilem bak i zrobilem nowa powloke ( nie wiem jak to nazwac fachowo)

 

Mozliwe ze cos zrobilem nie tak tylko nie wiem co? motocykl juz wczesniej nie mial zabardzo mocy ( brak mocy byl staly)

ale to bylo z powodu rdzy w baku gaznik sie zapychal i motocykl tracil moc. pozatym ciezko bylo go odpalic jak sie zagrzal.

Po ustawieniu poziomu paliwa odpala bez problemu na zimno i cieplo jedynie ta dziura w mocy mnie meczy obecnie.

Poziom paliwa ustawilem nie do tych 15.5mm od punktu X na gazniku bo nie mialem zielonego pojecia ktory to punkt

i ustawilem na 7mm(wziolem to z serwisowki ) miedzy krawedziom gaznika a plywakiem w momecie zamkniecia zaworka. wydaje mi sie ze jest ok bo sprawdzilem jeszcze wyzszy stan i zalewalo motocykl

pozatym trudno odpalal na goraco, na niskim stanie niebardzo chcial odpalac na zimno.

 

Swiece kupilem wedlug serwisowki tylko jakies super hiper nowe z dopiskiem iridium.

 

Nie wiem co to moze byc gaznik? a moze te swiece? za niski stan paliwa? moze za wysoki? a moze jakies resztki syfu w gazniku po tej rdzy z baku?

gaznik tylko wyczyscilem szmatka. Moze tak go przemyc jakos kakretnie acetonem np. ? i przedmuchac powietrzem pod wysokim cisnieniem?

Ma ktos jakis pomysl? co to moze byc?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To mi wygląda na problem z podawaniem paliwa lub lewym powietrzem.

Sprawdź i daj znać.

 

PS

12000 obrotów to już chyba czerwona skala, jakiego przyśpieszenia się spodziewałeś??

 

chyba chodzi o 1200 obr na min.

mialem podobnie w zx12 .i okazalo sie ze wydech mial za maly przelot,byl od mniejszej pojemnosci.ale u ciebie wyglada to na problem z paliwem.

a szczela ci w gaznik (filter) jak przyspieszasz?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzilo o 12 000 obrotow. W tym modelu czerwone zaczyna sie od 13.5k i kreci sie do 16k.

Nie oczekuje jakiegos hiper przyspieszenia tylko plynnego bo teraz jak pisalem mam okolo dwie sekundy nic i dopiero jedzie jak powinien.

obecnie motocykl nic nie strzela, pracuje jak powinien aczkolwiek jak jest zimny na ssaniu mam wrazenie ze powinien sie inaczej zachowywac

bo obecnie poczatkowo minute wchodzi na obroty do okolo 2.500 po minucie obroty spadaja lekko ponizej 1000

jak sie nagrzeje do 40 i wylacze ssanie trzyma sie w granicach 1,2 jak ma okolo 70 stopni obroty sa w granicy 1,5-1,7

Sruby skladu mieszanki nigdy nie ruszalem i znajomy odradzil mi przy niej majstrowac.

Z wydechem nic nie robilem wiec go raczej narazie ruszal nie bede .

Dzis sproboje podniesc nieco stan paliwa bo mam wrazenie ze jak mu ostatnio podnioslem to czas reakcji na gaz sie polepszyl a zakres tolerancji jest 1mm wiec go o ten jeden jeszcze podniose.

Jak to nie pomoze to ustawie ponownie prawidlowy, wyczyszcze gazniki acetonem przedmucham i zsynchronizuje, zaleje swiezym paliwem i dam znac czy to przynioslo jakies efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisalem na poczatku: filtry wszystkie nowe, swiece nowe, luzy na zaworach ok.

(Sprawdze jeszcze jutro opcje z starym filtrem powietrza i starymi swiecami moze te nowe sa jakies felerne)

 

Sprawdzilem juz wyzszy stan paliwa i na wysokich obrotach czas reakcji jest lepszy ale na niskich jeszcze gorszy wiec wrocilem do stanu takiego jaki ma byc wedlug serwisowki.

 

Czekam teraz na znajomego jak wroci do domu pozyczy mi kompresor i aceton to wyczyszcze kakretnie gazniki

i puzniej je wyreguluje.

 

Sprawdzilem przy okazji odpowietrznik w baku i jest ok ale w paliwie na dnie bylo cos w benzynie mozliwe ze woda lub jakis inny syf ktory sie z benzyna nie miesza, nie bylo tego wiele( powiedzmy ze lyzka stolowa) ale kto wie czy nie mialo to wplywu na problem.

 

Jesli chodzi o ustawianie gaznikow to synchronizacje juz kiedys robilem ale nie mam pojecia jak mam ustawic ten sklad mieszanki?

Edytowane przez sancho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ustawianie gaznikow to synchronizacje juz kiedys robilem ale nie mam pojecia jak mam ustawic ten sklad mieszanki?

 

bez odp przyrzadow mozesz ewentualnie sprawdzic czy ustawienia sa zgodne z zaleceniami serwisowki co nie jest rownoznaczne z tym, ze poprawne, ale i tak warto sprawdzic. Sluzy do tego sruba regulacyjna w korpusie kazdego z gaznikow, a sama regulacja polega na wkreceniu tych srub do konca a nastepnie wykreceniu o odp ilosc obrotow, przy czym dla informacji wykrecanie ich powoduje wzbogacenie mieszanki...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wrocilem z pola bitwy:)

zprawdzilem te sruby jak pisales wkrecilem na maxa i wykrecilem sa ustawione na 2.5 obrotu a w serwisowce pisze ze ma byc na 2 obroty.

 

ale znowu mam problem bo nie zgadzaja mi sie dysze glowne :/

serwisowka podaje na 1 i 4 ma byc 127.5 a na 2 i 3 ma byc 125

ja mam natomiast na 1 i 4 => 112.5 a na 2 i 4 => 115

 

czyli 1 i 4 wedlog serwisowki maja byc wieksze niz 2 i 3 a u mnie jest na opak nie mowiac o tym ze sa mniejsze.

 

nomery na gazniku sie zgadzaja z serwisowka jest 33EO

 

Teraz pytanie za piataka czy zamienic te dysze miejscami by przynajmiej te wieksze byly na zewnatrz?

i dwa czy ustawic sklad na te 2 obroty a nie 2.5 jak jest teraz? moze te 2.5 jest ustawione wlasnie do tych mniejszych dysz?

 

Nie wiem dlaczego sa one mniejsze ja ich nie zmienialem i wczesniej na nich dobrze jezdzil.

Mozliwe ze zamienilem je miejscami podczas czyszczenia aczkolwiek dziwne by bylo bo zawsze staram sie czyscic tylko jeden gaznik naraz.

 

PS. nie jestem mechanikiem z zawodu i nie mam dostepu do profesjonalnych narzedzi zeby ten sklad mieszanki sprawdzic. Na motocyklach znam sie tyle co sam sie nauczylem grzebiac w sprzetach zaczynajac od motorynki a na tym sradzie kaczac i zawsze udawalo mi sie samemu lub z kumplem problem rozwiazac wiec teraz tez bede kabinowal az bedzie git:)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sa konsekwencje pracy metoda prob i bledow, z tego co wiem wg danych ktore podajesz to gazniki o takim rozmiarze dysz byly montowane w GSX 600 no ale mimo wszystko moze w jakiejs dziwnej wersji kalifornijskiej gsxra 750 tez. No i rzeczywiscie 115 na zewnatrz 112,5 srodkowe...

pozdr

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...