Skocz do zawartości

Turystyk/offroad po latach


Rekomendowane odpowiedzi

Niech Stare Wygi forumowe wybaczą zakładanie takiego tematu ale proszę o wyrozumiałość i radę.

 

1. Miałem CX500 wiele tam. Nawinąłem 17 ktm na koła.

2. Sprzedałem 6 lat temu.

3. wiek - 43 lata, sprawny i duży chłopak :)

4. Żona - młoda i lekka :))))

5. Tylko turystyka, trochę off-road, (Turcja).

6. Na codzień po mieście.

7. Ma być wygodnie, przede wszystkim pasażerce!

 

Tyle warunków brzegowych. Teraz pytanie:

 

CO KUPIĆ!

 

Myślałem o Transalpie. Afrika i Varadero za drogie. Nie chcę wydać więcej niż 17 kzł na sprzęta gotowego do drogi z nowymi kapciami, płynami, uszczelniaczami, aku, itd.

Co radzicie mędrcy dwóch kółek?

 

Szacun

Edytowane przez bigbear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 17 tys. to można powybierać... jeśli bardziej ciągnie w kierunku off roadu to jak najbardziej Transalp ( w tej cenie będzie wypasiony ogmolowany świeżutki sprzęt). W tej cenie znajdziesz też w miarę świeżutką Afrikę, ale w tym wypadku na pewno warto by było poszukać aftermarketowej kanapy, bo oryginalna do komfortowych nie należy. Jeśli bardziej szukasz moto pod asfalty, to w tej cenie znajdziesz świeżutkiego DL650 a nawet DL 1000 po 2004 roku. Zależy jaki rodzaj latania preferujesz. Miałem wcześniej DL1000 i do turystyki asfaltowej (nawet jeśli asfalty podłej jakości) we dwoje to kapitalny motocykl, ale teraz bardziej ciągnie mnie w teren no i zamieniłem moto na Afrikę bo DL nie radził sobie w piachu i błocie. Viadro w tej cenie też ładne się znajdzie, ale pewnie jeszcze te na gaźnikach, komfortowe moto, jednak trza mieć respekt do tego bajka z uwagi na spora masę, no i apetyt na paliwo ponoć też spory... wersje wtryskowe pod tym względem były lepsze. Zatem trza sobie odpowiedzieć do czego te moto nam będzie służyło? Drogi utwardzone, moc , dobre osiągi to DL1000 i Varadero ... więcej jazdy poza asfaltami, szutry, piachy, polne i leśne drogi, prostota obsługi i raczej nie powalające osiągi to Transalp i Afrika ... a gdzieś po środku DL 650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 17 tys. to można powybierać...

Viadro w tej cenie też ładne się znajdzie, ale pewnie jeszcze te na gaźnikach, komfortowe moto, jednak trza mieć respekt do tego bajka z uwagi na spora masę, no i apetyt na paliwo ponoć też spory... wersje wtryskowe pod tym względem były lepsze.

Gazior jest lżejszy ok 15 kg od tryskawki.

Apetyt na paliwo- bezcenny- mój Varan pali 5,2L przy 120 km/h. :icon_eek:

Masa gra role przy manewrowaniu, podczas jazdy identycznie jak DL1000. Motocykl raczej dla większych ludzi. Kanapa dla dwóch osób w pełnym tego słowa znaczeniu- komfort i wygoda. Przy kufrze centralnym z oparciem dla pasażera- masz fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście uważam że VStrom 1000 jest bardzo dobrym wyborem ale przyznaje bez bicia że na Varadero jechałem tylko raz i to dość krótko

mam go od ponad roku i 18 tys km

sprzęt który wybacza wiele i wiele jest w stanie wytrzymać (przy odpowiednim serwisie)

a i po winklach da się tym dooobrze polatać (rok temu skusiłem się na wjazd na tor poznań i kilku ludzi się mocno zdziwiło :biggrin: )

ma kilka drobnych wad które jednak można dosyć łatwo i niezbyt kosztownie wyeliminować

jeśli już jesteśmy przy kosztach to tu moja drobna rada za ok 17 tys kupisz może i w dobrym stanie ładnego sprzeta (ale jakoś nie bardzo wierzę że będzie miał NOWE kapcie , aku itp :biggrin: ) ale jak już "zasmakujesz" w turystyce to będziesz chciał dokupić gmole , wysoka szybę , kufry , stelaże i wiele wiele dodatków które konkretnie kosztują . CZASAMI lepiej dołożyć z 2 tys przy zakupie i mieć moto całkowicie "ubrane" niż potem to wszystko kupować osobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu w Lublinie, wydawać by się mogło na bardzo technicznym torze kilka sportów udało mi się połknąć :)

 

http://www.bikepics.com/pictures/1337775/

http://www.bikepics.com/pictures/1337768/

http://www.bikepics.com/pictures/1337764/

http://www.bikepics.com/pictures/1337774/

 

Pod względem komfortu Viadro raczej przewyższa Stroma, ale pod względem frajdy z jady chyba DL ma więcej do zaoferowania, po kilku modyfikacjach z potulnego turystyka można z niego zrobić ostrego dzika :) Wprawdzie już sprzedałem swojego KLV (bo to jota w jotę DL) ale bardzo dobrze wspominam ten motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem komfortu Viadro raczej przewyższa Stroma, ale pod względem frajdy z jady chyba DL ma więcej do zaoferowania,

To prawda, DL bardziej sportowy. :crossy:

Jeszcze bym rozważył osłonę przed wodą i wiatrem w trasie bo bigbear będzie jeździł do Turcji.

Tu Varadero też daje lepsze warunki do V-Stroma.

Możliwości załadunkowe - podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze bym rozważył osłonę przed wodą i wiatrem w trasie bo bigbear będzie jeździł do Turcji.

Tu Varadero też daje lepsze warunki do V-Stroma.

Możliwości załadunkowe - podobne

 

Dokładnie jest tak jak piszesz, miałem okazję jechać Viadrem w deszczu, bardzo fajnie to rozwiązali, że buty kierowcy są zabezpieczone od przemoknięcia. W DLu struga wody spod przedniego koła trafia bezpośrednio na buty kierowcy i jesli ktoś nie ma przeciwdeszczówek na butach to będzie mokro. Ochrona przed wiatrem w DLu też taka sobie, niezbędny jest deflektor, bo mimo regulacji przedniej szyby turbulencje w okolicach kasku gwarantowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ochrona przed wiatrem w DLu też taka sobie, niezbędny jest deflektor, bo mimo regulacji przedniej szyby turbulencje w okolicach kasku gwarantowane.

W Varadero oryginalna szyba też jest do d..y. MRA Vario-touring rozwiązuje sprawę definitywnie. Taka jak w avatarku :bigrazz:

Koniec piania na temat XL i DL. :clap:

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś vstromem jeździł szybciej niż cebrą? :icon_mrgreen:

 

szyderca :biggrin:

na torze nie ale na dziurawych drogach da się latać dużo szybciej niż sportem

 

W Varadero oryginalna szyba też jest do d..y. MRA Vario-touring rozwiązuje sprawę definitywnie. Taka jak w avatarku :bigrazz:

Koniec piania na temat XL i DL. :clap:

do DL też można taką założyć i NAWET mam ją osobiście - każdemu polecam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...