dawidmoto Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 i na którym trybie mam sprawdzić te kły sprzęgłowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Poprostu ściągnij sobie manuala do MZ ( instrukcje obsługi ) czy coś w tym stylu z netu i tam będziesz miał wszystko opisane które koła zębate odpowiadają poszczególnym biegom. Ja znalazłem w necie całą książkę H. Załęskiego instrukcja i naprawa wsk. Tylko nie pytaj gdzie tego szukać, google widzią wszystko. A mam pytanie nie na temat do wueska. Jaką najlepiej ustawić przerwę na przerywaczu i czym ustawić zapłon bez przyrządu do ustawiania zapłonu i na jaką odległość przed GMP bo każdy pisze co innego? Bo myslę że to wina zapłonu jak ostatnio jeździłem po wiosce i motor ciągnął po odkręceniu manetki i nagle takie przerwy zejście z obrotów i znowu ciąg i przerwy w dostawie mocy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 A mam pytanie nie na temat do wueska. Jaką najlepiej ustawić przerwę na przerywaczu i czym ustawić zapłon bez przyrządu do ustawiania zapłonu i na jaką odległość przed GMP bo każdy pisze co innego? Bo myslę że to wina zapłonu jak ostatnio jeździłem po wiosce i motor ciągnął po odkręceniu manetki i nagle takie przerwy zejście z obrotów i znowu ciąg i przerwy w dostawie mocy :) się wtrącę :flesje: przerwa na przerywaczu 0.4mm a zapłon 4mm przed GMP. wkładasz suwmiarkę do otworu na świece (głębokościomierzem oczywiście) i ustawiasz sobie te 4mm przed GMP. nie ma chyba prostszej metody. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Właśnie tak robiłem z tym ustawianiem suwmiarką ale nie myślałem że aż na 4 mm przed GMP. Wszyscy mówili że 2,3mm do 3,2 mm max a przerwa 0.3mm . W weekend pokminie coś jak bede miał czas. I jeszcze jedno. Jaką dobrą świecę polecacie do wsk 175? Tylko żeby to nie była taka jednorazowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Dane dla silników 250ccm MZ. 0,3 na stykach przerywacza, 2,5-3,0 wyprzedzenie zapłonu(wszystko w mm). Świeca F100 lub odpowiednik, przerwa elektrod 0,6. Ustaw wyprzedzenie 3,0 mm. Dane dla silników 150ccm: jedyna różnica wyprzedzenie zapłonu 2,5mm. Świeca F95 Dla WSK 175: Przerwa na stykach 0,3-0,4 mm wyprzedzenie 2,75-3,25 mm. Świeca F100 lub odpowiednik. Żadnymi suwmiarkami tego nie ustawisz, czujnik zegarowy i żaróweczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidmoto Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 witam doszłem chyba przez co nie było tej trójki bo wodzik od dołu jest wytarty czym to jest spowodowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Okulary kup ! USZKODZONE SPRZĘGŁO KŁOWE. Naprawa polega na oddaniu tego do zakładu gdzie wyszlifują powierzchnie kła pod kontem 3 stopni. Wodzik do wymiany. Sprawdź pamiętnik czy czasem nie ma na nim widocznego śladu po wodziku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Żadnymi suwmiarkami tego nie ustawisz, czujnik zegarowy i żaróweczka. Co ty gadasz kolego, trochę wyobraźni, kreatywności i możemy zrobić wbrew pozorom bardzo dokładne narzędzie. Mój przyrząd: http://img97.imageshack.us/i/dsc01102a.jpg/ Mój przyrząd stosowany w CZ 350, zrobiony z starej świeci, nagwintowany z śrubą 1,5 (1 obrót = 1,5mm). Ustawiamy tłok w gmp i dokręcamy śrubę do tłoka, teraz cofamy tłok, dokręcamy 1 pełen obrót i 300st (śruba jest z łepkiem 6 kątnym czyli 5 kątów śruby) i mamy zapłon ustawiony na 2,7mm :) Spisuje się nieźle, a efekty są widoczne po regulacji. Wiadomo że do tego i tak żarówka potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Ja tam wole czujnik zegarowy;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidmoto Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 fleksem by tych kłów nie nacia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Co?!!! Odłóż tą skrzynię i nie dotykaj szlifierki. Poszukaj lepiej części w dobrym stanie, bo jeśli sprzęgiełko kłowe jest faktycznie uszkodzone, to w domowych warunkach naprawy nie dokonasz. Poza tym w MZ według mnie taka naprawa jest nieopłacalna. A najlepiej to znajdź kogoś, kto ma pojęcie o motocyklowej mechanice i zrobi to porządnie. Z tego o co pytasz wnioskuję, że nie zrobisz tego sam. A już na pewno nie zrobisz tego dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidmoto Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 chyba że te sprzęgła kłowe są dobre a tylko wodzik się przytarł bo ten gościu co kupilem mz od niego nie miał sprzęgła tylko tak biegi wbijał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Ja tam wole czujnik zegarowy;] Czujnik zegarowy 50zł + 15zł za "stelaż" czujnika pod świecę. Mój przyrząd: stara świeca 0zł, nagwintowanie 0zł, śrubę jakąś znalazłem dłuższą więc 0zł. Czas pracy 15min. Generalnie sam będę kupował czujnik zegarowy, bo to że jest wręcz stworzony do takich rzeczy to nie trzeba pisać :) Jest dokładniejszy do 0,01mm. Tylko jak to się ma w praktyce, w dobie kryzysu trzeba szukać wszelkich rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Co ty gadasz kolego, trochę wyobraźni, kreatywności i możemy zrobić wbrew pozorom bardzo dokładne narzędzie. Mój przyrząd: http://img97.imageshack.us/i/dsc01102a.jpg/ Mój przyrząd stosowany w CZ 350, zrobiony z starej świeci, nagwintowany z śrubą 1,5 (1 obrót = 1,5mm). Ustawiamy tłok w gmp i dokręcamy śrubę do tłoka, teraz cofamy tłok, dokręcamy 1 pełen obrót i 300st (śruba jest z łepkiem 6 kątnym czyli 5 kątów śruby) i mamy zapłon ustawiony na 2,7mm :) Spisuje się nieźle, a efekty są widoczne po regulacji. Wiadomo że do tego i tak żarówka potrzebna. W sobote z samego rańca biorę się za wytworzenie takiego przyrządu. Banalna sprawa a o tym nawet nie pomyślałem :banghead: A co do tej szlifierki to genialny pomysł :clap: Skrzynia na bank bedzie latała jak nówka salonówka :biggrin: A tak na serio jak już tak się uparłeś to poszukaj na allegro części do skrzyni, jest tego bardzo dużo i jeszcze więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Swego czasu kły nacinał mi znajomy szlifierką kątową w stelażu do ostrzenia łańcuchów do pił;) Tam właśnie da się ustawić nachylenie 3 stopnie. Oczywiście frezarki z podzielnica nic nie pobije. Co do czujnika ja używam go obecnie do zrobienia sobie znaków, a potem stroboskop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.