Skocz do zawartości

MZ 250


dawidmoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poprostu ściągnij sobie manuala do MZ ( instrukcje obsługi ) czy coś w tym stylu z netu i tam będziesz miał wszystko opisane które koła zębate odpowiadają poszczególnym biegom. Ja znalazłem w necie całą książkę H. Załęskiego instrukcja i naprawa wsk. Tylko nie pytaj gdzie tego szukać, google widzią wszystko.

 

A mam pytanie nie na temat do wueska. Jaką najlepiej ustawić przerwę na przerywaczu i czym ustawić zapłon bez przyrządu do ustawiania zapłonu i na jaką odległość przed GMP bo każdy pisze co innego? Bo myslę że to wina zapłonu jak ostatnio jeździłem po wiosce i motor ciągnął po odkręceniu manetki i nagle takie przerwy zejście z obrotów i znowu ciąg i przerwy w dostawie mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A mam pytanie nie na temat do wueska. Jaką najlepiej ustawić przerwę na przerywaczu i czym ustawić zapłon bez przyrządu do ustawiania zapłonu i na jaką odległość przed GMP bo każdy pisze co innego? Bo myslę że to wina zapłonu jak ostatnio jeździłem po wiosce i motor ciągnął po odkręceniu manetki i nagle takie przerwy zejście z obrotów i znowu ciąg i przerwy w dostawie mocy :)

 

się wtrącę :flesje:

przerwa na przerywaczu 0.4mm a zapłon 4mm przed GMP. wkładasz suwmiarkę do otworu na świece (głębokościomierzem oczywiście) i ustawiasz sobie te 4mm przed GMP. nie ma chyba prostszej metody.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak robiłem z tym ustawianiem suwmiarką ale nie myślałem że aż na 4 mm przed GMP. Wszyscy mówili że 2,3mm do 3,2 mm max a przerwa 0.3mm . W weekend pokminie coś jak bede miał czas. I jeszcze jedno. Jaką dobrą świecę polecacie do wsk 175? Tylko żeby to nie była taka jednorazowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane dla silników 250ccm MZ.

 

 

0,3 na stykach przerywacza, 2,5-3,0 wyprzedzenie zapłonu(wszystko w mm). Świeca F100 lub odpowiednik, przerwa elektrod 0,6.

 

Ustaw wyprzedzenie 3,0 mm.

 

Dane dla silników 150ccm:

jedyna różnica wyprzedzenie zapłonu 2,5mm. Świeca F95

 

 

Dla WSK 175:

 

Przerwa na stykach 0,3-0,4 mm wyprzedzenie 2,75-3,25 mm. Świeca F100 lub odpowiednik.

 

 

 

Żadnymi suwmiarkami tego nie ustawisz, czujnik zegarowy i żaróweczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnymi suwmiarkami tego nie ustawisz, czujnik zegarowy i żaróweczka.

Co ty gadasz kolego, trochę wyobraźni, kreatywności i możemy zrobić wbrew pozorom bardzo dokładne narzędzie.

 

Mój przyrząd:

http://img97.imageshack.us/i/dsc01102a.jpg/

 

Mój przyrząd stosowany w CZ 350, zrobiony z starej świeci, nagwintowany z śrubą 1,5 (1 obrót = 1,5mm).

Ustawiamy tłok w gmp i dokręcamy śrubę do tłoka, teraz cofamy tłok, dokręcamy 1 pełen obrót i 300st (śruba jest z łepkiem 6 kątnym czyli 5 kątów śruby) i mamy zapłon ustawiony na 2,7mm :) Spisuje się nieźle, a efekty są widoczne po regulacji. Wiadomo że do tego i tak żarówka potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co?!!!

Odłóż tą skrzynię i nie dotykaj szlifierki. Poszukaj lepiej części w dobrym stanie, bo jeśli sprzęgiełko kłowe jest faktycznie uszkodzone, to w domowych warunkach naprawy nie dokonasz. Poza tym w MZ według mnie taka naprawa jest nieopłacalna. A najlepiej to znajdź kogoś, kto ma pojęcie o motocyklowej mechanice i zrobi to porządnie. Z tego o co pytasz wnioskuję, że nie zrobisz tego sam. A już na pewno nie zrobisz tego dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wole czujnik zegarowy;]

Czujnik zegarowy 50zł + 15zł za "stelaż" czujnika pod świecę.

 

Mój przyrząd: stara świeca 0zł, nagwintowanie 0zł, śrubę jakąś znalazłem dłuższą więc 0zł. Czas pracy 15min.

 

Generalnie sam będę kupował czujnik zegarowy, bo to że jest wręcz stworzony do takich rzeczy to nie trzeba pisać :) Jest dokładniejszy do 0,01mm.

 

Tylko jak to się ma w praktyce, w dobie kryzysu trzeba szukać wszelkich rozwiązań.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty gadasz kolego, trochę wyobraźni, kreatywności i możemy zrobić wbrew pozorom bardzo dokładne narzędzie.

 

Mój przyrząd:

http://img97.imageshack.us/i/dsc01102a.jpg/

 

Mój przyrząd stosowany w CZ 350, zrobiony z starej świeci, nagwintowany z śrubą 1,5 (1 obrót = 1,5mm).

Ustawiamy tłok w gmp i dokręcamy śrubę do tłoka, teraz cofamy tłok, dokręcamy 1 pełen obrót i 300st (śruba jest z łepkiem 6 kątnym czyli 5 kątów śruby) i mamy zapłon ustawiony na 2,7mm :) Spisuje się nieźle, a efekty są widoczne po regulacji. Wiadomo że do tego i tak żarówka potrzebna.

 

W sobote z samego rańca biorę się za wytworzenie takiego przyrządu. Banalna sprawa a o tym nawet nie pomyślałem :banghead:

 

A co do tej szlifierki to genialny pomysł :clap: Skrzynia na bank bedzie latała jak nówka salonówka :biggrin: A tak na serio jak już tak się uparłeś to poszukaj na allegro części do skrzyni, jest tego bardzo dużo i jeszcze więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu kły nacinał mi znajomy szlifierką kątową w stelażu do ostrzenia łańcuchów do pił;) Tam właśnie da się ustawić nachylenie 3 stopnie. Oczywiście frezarki z podzielnica nic nie pobije.

 

Co do czujnika ja używam go obecnie do zrobienia sobie znaków, a potem stroboskop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...