Skocz do zawartości

L200, Hilux, Navara


MariuszJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Navarę 2,5 roku, 46tys.km. Niewiele.

Zanim kupiłem przez pół roku wybierałem. Sprawdzałem dane, głównie na papierze, czytałem opinię.

Do wyboru były; Hilux, wykluczony w pierwszej kolejności. Bo, idealny sprzęt jako wół roboczy, dobra marka, ale na szosę za słaby. 136KM ? przyśpieszenie powyżej 15 sekund. Dobre, w zasadzie najlepsze właściwości terenowe nie rekompensują braków. Zwłaszcza że tak naprawdę w teren zapuszczam się raczej rzadko.

Next, L200, za, stały napęd 4x4, chyba jest ciut krótszy od Hiluxa i Navary czyli lepsze właściwości manewrowe. Przeciw, mała, krótsza paka, 136KM, dizajn nie specjalnie mi podchodzący. Wersja Dakar, 164KM pokazała się w sprzedaży trochę później jak już było po ptokach.

Ford Ranger czyli Izusu j.w.

Wybrałem Nawarę.

Jak każdy pickup jest to samochód nie dla każdego. Kolega który przsiadł się na terenówkę z meśka EClasse przez pół roku klął i narzekał na komfort, przyśpiesznia, na całokształt ... polubił Vitarę dopiero zimą. Pickupy są jeszcze trudniejsze do polubienia. Tak naprawdę jest to ciężarówka w wersji Lux.

Ma ABSy, cuda, bajery ale nie zmienia to faktu że prowadzi się inaczej niż osobówka.

Navara, 171KM a przyśpieszenie na poziomie rodzinnego kompaktu z silnikiem 1,4, hamowanie gooorsze, dużo gorsze niż w samochodzie segmentu A czy B. Prowadzenie ... dziwka się lepiej prowadzi, ba ... Polonez lepiej jeździ. Na początku miałem wrażenie stałej potrzeby korygowania toru jazdy, przy ostrym hamowaniu, wrażenie że tył lada chwial wyprzedzi przód mimo ABSu i korektora hamowania.

Po założeniu paki Road Ranger trakcja poprawiła się ... nieco. Ładowność nie za wielka 800kg ?, odjąć ze 200kg na pakę i pozostaje niewiele. Załadowanie ... tragedia, wysoko, daleko ( otwarta klapa nie pozwala sięgnąć w głąb ). Zabudowa Road Ranger ... chyba produkowana w Chinach w taniej fabryce. Tandeta to najlepsze określenie. Psują sią zamki, klamka dostała parchów po miesiącu, druga wymieniona na gwaracji to samo, przecieka, oświetlenie popsuło się po miesiącu.

 

 

Komfort, prowadzenie.

Mając świadomość CZYM jest Navara to trzeba przyznać że jeździ się tym nieźle. 171 koni nie powala, przydało by się jeszcze małe stadko, tak powyżej 200-220 koni, ale można w miarę dynamicznie przemieszczać się w trasie. Dobry silnik który można kręcić bardzo wysoko do 5tys obrotów ułatwia wyprzedzanie. Nie ma sytuacji z poprzedniego samochodu (Vito) że kończą się obroty i trzeba zmieniać bieg w trakcie wyprzedzania. Można kręcić ale tak naprawdę wykorzystuje się obroty od 1,5 do 3tys, wtedy jedzie się dynamicznie i ... nieekonomicznie. Spalanie, teoretycznie można w trasie poniżej 9l/100, na autostradzie, tempomat, 90-110. W praktyce latem 12l, zimą o dziwo poniżej 11l. Nawet z włączonym napędem 4x4 zimą pali mniej. Wyajśnienie jest proste, zimą jeżdżę wolniej.

Nienajlepsza pozycja. Siedzi się za głęboko. Może ? wyskim jest łatwiej ja mam pod dupą podusię :wink: i dopiero jakoś tam jest.

Wyposażenie.

Prawie wystarczające. Prawie bo KONIECZNE są czujniki parkowania. Tył i przód. Samochód jest długi i wyczuć tył jest trudo, długa przednia maska nie pozwala na wyczucie prawego błotnika. Nie wiem po co są automatycznie włączane światła i tak musimy je mnieć włączone cały czas. Niezłe radio, sporo schowków.

Fajny bajer, komunikowanie o niskim stanie oleju. Co prawda komunikat ten pokazuje się jak poziom spada do 30-40% od maksymalnego ale może tak lepiej.

Brak miejsaca na montaż CB radia, w tego typu samochodzie to wg. mnie niedopatrzenie.

Oświetlenie, przyzwoite, nie rewelacyjne. Czyli nie ma co chwalić, nie ma co ganić.

Ergonomia.

Oprócz zbyt niskiego siedzenia wszystko jest na swoim miejscu.

Koło zapasowe.

Wyjęcie i włożenie na swoje miejsce w nocy, w terenie, podczas deszczu ... koszmar ... z Ulicy Wiązowej.

Serwis.

Qrewsko drogi. Cześci jak serwis. Kawałek plastiku do mocowania tablicy rejestracyjnej 474zł. Wstawiłem prawie identyczny od Lanosa za 12zł. Z montażem. Prawie ... bo gdybym z pilnikiem do drewna pobawił się przez 5 minut byłby taki sam jak ten za 474zł.

Teren.

W bardzo trudny się nie zapuszczałem. Bez asekuracji nie odważyłem się.

Na wiosennych polnych drogach, błoto do połowy kół blokadę mostu włączałem tylko po to by sprawdzić jej działanie. Reduktor to samo. Czyli samo 4x4 wystarczało. Opony zimowe.

Opony.

Fabryczne, all seasons. Ch*j wie do czego. Na zimę za mało zimowe, na lato, za mało letnie, czyli za twarde. Porażka.

 

Więcej grzechów nie pamiętam. Jak jakieś pytania to czasu mam obecnie dużo.

Edytowane przez Zbycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hilux, wykluczony w pierwszej kolejności. Bo, idealny sprzęt jako wół roboczy, dobra marka, ale na szosę za słaby. 136KM ? przyśpieszenie powyżej 15 sekund. Dobre, w zasadzie najlepsze właściwości terenowe nie rekompensują braków. Zwłaszcza że tak naprawdę w teren zapuszczam się raczej rzadko.

No teraz jest wersja 3.0 i ma 176 KM :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbycho :) czyli albo kochasz i kupujesz mimo wad albo ...

sprawdzic mozna tylko w jeden sposob- wsiasc przejechac sie troche dalej a stwierdzenie czy to jest to o czym snimy samo przyjdzie wnet.

mialem tak , kiedy szukalem jeepa dla siebie . nigdy nie siedzialem ale zawsze chcialem miec . kiedy wsiadlem pierwszy raz do mojego pierwszego jeepa - po kilkuset metrach wiedzialem ze to jest to czego ca;le zycie mi brakowalo :)

i mam tak juz od 5lat . uwielbiam jeepy i mam dwa ;)

wrangler 4.0 ma u mnie dozywocie

grand cherokee jako dupowoz mi sluzy na razie i chyba zostanie na dluzej

mialem jeszcze kilka xj i wlasnie od nich sie zaczelo .

aaa , no i mam komfort - poprostu nie szukam juz nic bo mam to co zawsze miec chcialem !! :)

w tym punkcie jestem spelniony w 100% ;P

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbycho :) czyli albo kochasz i kupujesz mimo wad albo ...

sprawdzic mozna tylko w jeden sposob- wsiasc przejechac sie troche dalej a stwierdzenie czy to jest to o czym snimy samo przyjdzie wnet.

mialem tak , kiedy szukalem jeepa dla siebie . nigdy nie siedzialem ale zawsze chcialem miec . kiedy wsiadlem pierwszy raz do mojego pierwszego jeepa - po kilkuset metrach wiedzialem ze to jest to czego ca;le zycie mi brakowalo :)

i mam tak juz od 5lat . uwielbiam jeepy i mam dwa ;)

wrangler 4.0 ma u mnie dozywocie

grand cherokee jako dupowoz mi sluzy na razie i chyba zostanie na dluzej

mialem jeszcze kilka xj i wlasnie od nich sie zaczelo .

aaa , no i mam komfort - poprostu nie szukam juz nic bo mam to co zawsze miec chcialem !! :)

w tym punkcie jestem spelniony w 100% ;P

 

Ba ... jak kupiłem Navarę to też zauważyłem że mam dużo dłuższego i grubszego :buttrock:

 

Jedno mi się przypomniało. Chwaliłem że wszystkie przełączniki są na swoim miejscu. Wszystkie oprócz jednego.

Włączanie blokady tylngo mostu. Przełącznik umiejscowiony między klawiszem blokady drzwi a klawiszami włączania podgrzewania siedzeń. Na samym początku żona ... a do czego ten jest ... i, pstryk, włączyła.

Staliśmy na czerwonym, dwa elektronika nie pozwoliła by na włączenie ( chyba ? ) podczas szybkiej jazdy ale po tym fakcie, moim komentarzu żona nie rozmawiała ze mną przez kilka dni.

A tak naprawdę skomentowałem idiotę projektanta który umiejscowił w/w przełącznik w tak niefortunnym miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe myslales o jakims powaznym amerykanskim pickupie :icon_question:

:icon_mrgreen:

a pewnie, ale rocznik wolę jak najmłodszy co w Ameryce nie idzie w parze z kasą.

Zbycho dzięki za opinię, a nie sprzedajesz przypadkiem... :biggrin: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz fajnego amerykana poleca dodga Ram 5.7 HEMI :biggrin: pracowałem przy tych autkach i wiem że są odporne :) silniczek 5.7 swietnie przyspiesza i nie ma wielkiej róznicy w spalaniu miedzy nim a 4.7 a rożnicy jest 100KM co sie naprawde odczuwa.Jesli chodzi o gaz to niema problemu auta chodza dobrze oczywiscie musisz sie liczyc ze spalaniem ok.20L no ale ten potwór warzy 2.5t wiec nic za darmo no i oczywiscie jest problem z zaparkowaniem ale na brak miejsca w srodku i na pace nie bedziesz narzekał :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz Isuzu d-max. Isuzu robi najlepsze na świecie silniki do trucków. Diesle. 163 kunia, 360 Nm, CommonRail. Malina. Isuzu to solidne japończyki.

Rozważ i tą propozycję, bo D-max może być dla Ciebie OK, a 30 tysięcy zostanie w kieszeni jeśli nie będzie to Hilux.

 

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz Isuzu d-max. Isuzu robi najlepsze na świecie silniki do trucków. Diesle. 163 kunia, 360 Nm, CommonRail. Malina. Isuzu to solidne japończyki.

Rozważ i tą propozycję, bo D-max może być dla Ciebie OK, a 30 tysięcy zostanie w kieszeni jeśli nie będzie to Hilux.

hmm dzieki, nawet nie wiedziałem o jego istnieniu

http://www.allegro.pl/item973705923_isuzu_...nowy_model.html

 

te indyjskie jakoś mnie nie pociągają :biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu kupiłem hiluxa ,nowy z jakimś tam chipem ,tak dokładnie nie znam się ,jestem weterynarzem i wykorzystuje ten samochód do pracy ,sprawdza sie w 100 % ,komfortu nie ma ,minus jasna tapicerka ,słabe chromy -odbarwiają się czy co i tracą połysk ,kłopoty z zamkiem w tylnej klapie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...