Gość Zbycho Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Mam Navarę 2,5 roku, 46tys.km. Niewiele. Zanim kupiłem przez pół roku wybierałem. Sprawdzałem dane, głównie na papierze, czytałem opinię. Do wyboru były; Hilux, wykluczony w pierwszej kolejności. Bo, idealny sprzęt jako wół roboczy, dobra marka, ale na szosę za słaby. 136KM ? przyśpieszenie powyżej 15 sekund. Dobre, w zasadzie najlepsze właściwości terenowe nie rekompensują braków. Zwłaszcza że tak naprawdę w teren zapuszczam się raczej rzadko. Next, L200, za, stały napęd 4x4, chyba jest ciut krótszy od Hiluxa i Navary czyli lepsze właściwości manewrowe. Przeciw, mała, krótsza paka, 136KM, dizajn nie specjalnie mi podchodzący. Wersja Dakar, 164KM pokazała się w sprzedaży trochę później jak już było po ptokach. Ford Ranger czyli Izusu j.w. Wybrałem Nawarę. Jak każdy pickup jest to samochód nie dla każdego. Kolega który przsiadł się na terenówkę z meśka EClasse przez pół roku klął i narzekał na komfort, przyśpiesznia, na całokształt ... polubił Vitarę dopiero zimą. Pickupy są jeszcze trudniejsze do polubienia. Tak naprawdę jest to ciężarówka w wersji Lux. Ma ABSy, cuda, bajery ale nie zmienia to faktu że prowadzi się inaczej niż osobówka. Navara, 171KM a przyśpieszenie na poziomie rodzinnego kompaktu z silnikiem 1,4, hamowanie gooorsze, dużo gorsze niż w samochodzie segmentu A czy B. Prowadzenie ... dziwka się lepiej prowadzi, ba ... Polonez lepiej jeździ. Na początku miałem wrażenie stałej potrzeby korygowania toru jazdy, przy ostrym hamowaniu, wrażenie że tył lada chwial wyprzedzi przód mimo ABSu i korektora hamowania. Po założeniu paki Road Ranger trakcja poprawiła się ... nieco. Ładowność nie za wielka 800kg ?, odjąć ze 200kg na pakę i pozostaje niewiele. Załadowanie ... tragedia, wysoko, daleko ( otwarta klapa nie pozwala sięgnąć w głąb ). Zabudowa Road Ranger ... chyba produkowana w Chinach w taniej fabryce. Tandeta to najlepsze określenie. Psują sią zamki, klamka dostała parchów po miesiącu, druga wymieniona na gwaracji to samo, przecieka, oświetlenie popsuło się po miesiącu. Komfort, prowadzenie. Mając świadomość CZYM jest Navara to trzeba przyznać że jeździ się tym nieźle. 171 koni nie powala, przydało by się jeszcze małe stadko, tak powyżej 200-220 koni, ale można w miarę dynamicznie przemieszczać się w trasie. Dobry silnik który można kręcić bardzo wysoko do 5tys obrotów ułatwia wyprzedzanie. Nie ma sytuacji z poprzedniego samochodu (Vito) że kończą się obroty i trzeba zmieniać bieg w trakcie wyprzedzania. Można kręcić ale tak naprawdę wykorzystuje się obroty od 1,5 do 3tys, wtedy jedzie się dynamicznie i ... nieekonomicznie. Spalanie, teoretycznie można w trasie poniżej 9l/100, na autostradzie, tempomat, 90-110. W praktyce latem 12l, zimą o dziwo poniżej 11l. Nawet z włączonym napędem 4x4 zimą pali mniej. Wyajśnienie jest proste, zimą jeżdżę wolniej. Nienajlepsza pozycja. Siedzi się za głęboko. Może ? wyskim jest łatwiej ja mam pod dupą podusię :wink: i dopiero jakoś tam jest. Wyposażenie. Prawie wystarczające. Prawie bo KONIECZNE są czujniki parkowania. Tył i przód. Samochód jest długi i wyczuć tył jest trudo, długa przednia maska nie pozwala na wyczucie prawego błotnika. Nie wiem po co są automatycznie włączane światła i tak musimy je mnieć włączone cały czas. Niezłe radio, sporo schowków. Fajny bajer, komunikowanie o niskim stanie oleju. Co prawda komunikat ten pokazuje się jak poziom spada do 30-40% od maksymalnego ale może tak lepiej. Brak miejsaca na montaż CB radia, w tego typu samochodzie to wg. mnie niedopatrzenie. Oświetlenie, przyzwoite, nie rewelacyjne. Czyli nie ma co chwalić, nie ma co ganić. Ergonomia. Oprócz zbyt niskiego siedzenia wszystko jest na swoim miejscu. Koło zapasowe. Wyjęcie i włożenie na swoje miejsce w nocy, w terenie, podczas deszczu ... koszmar ... z Ulicy Wiązowej. Serwis. Qrewsko drogi. Cześci jak serwis. Kawałek plastiku do mocowania tablicy rejestracyjnej 474zł. Wstawiłem prawie identyczny od Lanosa za 12zł. Z montażem. Prawie ... bo gdybym z pilnikiem do drewna pobawił się przez 5 minut byłby taki sam jak ten za 474zł. Teren. W bardzo trudny się nie zapuszczałem. Bez asekuracji nie odważyłem się. Na wiosennych polnych drogach, błoto do połowy kół blokadę mostu włączałem tylko po to by sprawdzić jej działanie. Reduktor to samo. Czyli samo 4x4 wystarczało. Opony zimowe. Opony. Fabryczne, all seasons. Ch*j wie do czego. Na zimę za mało zimowe, na lato, za mało letnie, czyli za twarde. Porażka. Więcej grzechów nie pamiętam. Jak jakieś pytania to czasu mam obecnie dużo. Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez Zbycho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Hilux, wykluczony w pierwszej kolejności. Bo, idealny sprzęt jako wół roboczy, dobra marka, ale na szosę za słaby. 136KM ? przyśpieszenie powyżej 15 sekund. Dobre, w zasadzie najlepsze właściwości terenowe nie rekompensują braków. Zwłaszcza że tak naprawdę w teren zapuszczam się raczej rzadko. No teraz jest wersja 3.0 i ma 176 KM :biggrin: Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Zbycho :) czyli albo kochasz i kupujesz mimo wad albo ... sprawdzic mozna tylko w jeden sposob- wsiasc przejechac sie troche dalej a stwierdzenie czy to jest to o czym snimy samo przyjdzie wnet. mialem tak , kiedy szukalem jeepa dla siebie . nigdy nie siedzialem ale zawsze chcialem miec . kiedy wsiadlem pierwszy raz do mojego pierwszego jeepa - po kilkuset metrach wiedzialem ze to jest to czego ca;le zycie mi brakowalo :) i mam tak juz od 5lat . uwielbiam jeepy i mam dwa ;) wrangler 4.0 ma u mnie dozywocie grand cherokee jako dupowoz mi sluzy na razie i chyba zostanie na dluzej mialem jeszcze kilka xj i wlasnie od nich sie zaczelo . aaa , no i mam komfort - poprostu nie szukam juz nic bo mam to co zawsze miec chcialem !! :) w tym punkcie jestem spelniony w 100% ;P Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Zbycho :) czyli albo kochasz i kupujesz mimo wad albo ... sprawdzic mozna tylko w jeden sposob- wsiasc przejechac sie troche dalej a stwierdzenie czy to jest to o czym snimy samo przyjdzie wnet. mialem tak , kiedy szukalem jeepa dla siebie . nigdy nie siedzialem ale zawsze chcialem miec . kiedy wsiadlem pierwszy raz do mojego pierwszego jeepa - po kilkuset metrach wiedzialem ze to jest to czego ca;le zycie mi brakowalo :) i mam tak juz od 5lat . uwielbiam jeepy i mam dwa ;) wrangler 4.0 ma u mnie dozywocie grand cherokee jako dupowoz mi sluzy na razie i chyba zostanie na dluzej mialem jeszcze kilka xj i wlasnie od nich sie zaczelo . aaa , no i mam komfort - poprostu nie szukam juz nic bo mam to co zawsze miec chcialem !! :) w tym punkcie jestem spelniony w 100% ;P Ba ... jak kupiłem Navarę to też zauważyłem że mam dużo dłuższego i grubszego :buttrock: Jedno mi się przypomniało. Chwaliłem że wszystkie przełączniki są na swoim miejscu. Wszystkie oprócz jednego. Włączanie blokady tylngo mostu. Przełącznik umiejscowiony między klawiszem blokady drzwi a klawiszami włączania podgrzewania siedzeń. Na samym początku żona ... a do czego ten jest ... i, pstryk, włączyła. Staliśmy na czerwonym, dwa elektronika nie pozwoliła by na włączenie ( chyba ? ) podczas szybkiej jazdy ale po tym fakcie, moim komentarzu żona nie rozmawiała ze mną przez kilka dni. A tak naprawdę skomentowałem idiotę projektanta który umiejscowił w/w przełącznik w tak niefortunnym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 NIe myslales o jakims powaznym amerykanskim pickupie :icon_question: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 NIe myslales o jakims powaznym amerykanskim pickupie :icon_question: :icon_mrgreen: a pewnie, ale rocznik wolę jak najmłodszy co w Ameryce nie idzie w parze z kasą. Zbycho dzięki za opinię, a nie sprzedajesz przypadkiem... :biggrin: ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 przeciez tego jest do oporu, chyba ze szukasz czegos za darmo wowczas moze byc klopot... :icon_mrgreen: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12249617 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10891265 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9371193 http://moto.allegro.pl/item965994922_dodge...lpg_pickup.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 tylko same benzyniaki + LPG mnie diesel interesuje ale ten http://moto.allegro.pl/item965994922_dodge...lpg_pickup.html super, cos takiego bym musiał oberkac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Ale to jest benzyna w gazie... :icon_mrgreen: Wpisz sobie w allegro pickup, diesel i zobaczysz ile tego jest :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fasola Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 jeśli chcesz fajnego amerykana poleca dodga Ram 5.7 HEMI :biggrin: pracowałem przy tych autkach i wiem że są odporne :) silniczek 5.7 swietnie przyspiesza i nie ma wielkiej róznicy w spalaniu miedzy nim a 4.7 a rożnicy jest 100KM co sie naprawde odczuwa.Jesli chodzi o gaz to niema problemu auta chodza dobrze oczywiscie musisz sie liczyc ze spalaniem ok.20L no ale ten potwór warzy 2.5t wiec nic za darmo no i oczywiscie jest problem z zaparkowaniem ale na brak miejsca w srodku i na pace nie bedziesz narzekał :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 bierz Isuzu d-max. Isuzu robi najlepsze na świecie silniki do trucków. Diesle. 163 kunia, 360 Nm, CommonRail. Malina. Isuzu to solidne japończyki. Rozważ i tą propozycję, bo D-max może być dla Ciebie OK, a 30 tysięcy zostanie w kieszeni jeśli nie będzie to Hilux. Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Zawsze mozesz kupic to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7772296 lub to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10818037 :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 bierz Isuzu d-max. Isuzu robi najlepsze na świecie silniki do trucków. Diesle. 163 kunia, 360 Nm, CommonRail. Malina. Isuzu to solidne japończyki. Rozważ i tą propozycję, bo D-max może być dla Ciebie OK, a 30 tysięcy zostanie w kieszeni jeśli nie będzie to Hilux. hmm dzieki, nawet nie wiedziałem o jego istnieniu http://www.allegro.pl/item973705923_isuzu_...nowy_model.html Zawsze mozesz kupic to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7772296 lub to http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10818037 :D te indyjskie jakoś mnie nie pociągają :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weterynarz Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Rok temu kupiłem hiluxa ,nowy z jakimś tam chipem ,tak dokładnie nie znam się ,jestem weterynarzem i wykorzystuje ten samochód do pracy ,sprawdza sie w 100 % ,komfortu nie ma ,minus jasna tapicerka ,słabe chromy -odbarwiają się czy co i tracą połysk ,kłopoty z zamkiem w tylnej klapie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Więc te minusy to raczej taka kosmetyka upierdliwa. A jakie są koszty eksploatacji takiego pickupa?? Normalne to wymiana oleju, filtrów czy coś jeszcze...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.