Michasiek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Koledzy :) pytałem już na forum hondy cbr i nie znalazłem odpowiedzi :) męczy mnie w mojej CBR F4i dźwięk, który pojawia się przy wyższych obrotach w zasadzie po odpuszczeniu gazu. Przypomina to dźwięk latającej śruby, podkładki, ale dziś rozkręciłem plastiki i nic nie znalazłem. Przypuszczam, że jest to napinacz albo łańcuszek rozrządu, ale zanim wydam pieniądze chciałbym mieć pewność, czy to może być faktycznie to. Nagrany dźwięk jest do pobrania (2,7mb) : http://www.fafrowicz.com/cbr.rar Będę wdzięczny za opinie, jutro chciałbym zamówić napinacz jeśli to on się odzywa, bo pogoda śliczna, a ja nie jeżdżę :( P.S. Motorek ma 13tyś przebiegu i obstawiam, że to realny przebieg, który jest do 8 tyś udokumentowany, mam fakture zakupu z salonu, wygląda igiełka, pali na dotyk, nie przerywa, nie szarpie, nic a nic. Tylko ten dźwięk mnie niepokoi, bo nie wiem czy tak ma być czy coś trzeba wymienić. Pozdrawiam i proszę o pomoc :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Faktycznie to brzmi jak łańcuch ale....dość mały przebieg, żeby łańcuch się skończył.Może faktycznie sam napinacz. Jesli ktoś tego nie zna z autopsji to nie sądzę, że uzyskasz oczywista odpowiedź. Najpierw proponuje to rozebrać i sprawdzić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michasiek Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Ok jeśli to napinacz to niestety nie wiem jak długo było jeżdżone z tym - zatem czy to mogło w jakiś sposób wpłynąć na łańcuszek rozrządu? Napinacz to ok 320zł, a łańcuszek drugie tyle, pytanie tylko czy jest sens wymieniać łańcuszek rozrządu? Wybaczcie moje infantylne pytania, ale jestem laikiem, a to mój pierwszy poważny motocykl i chciałbym, żeby wszystko w nim pracowało jak w zegarku :) Pozdrawiam, Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Jeśli posiądziesz(posiadasz) serwisówkę to można tam znaleźć info na temat sprawdzania długości łańcuszka. Serwisówka i rozebranie na pewno pozwoli zbliżyć się do rozwiązania problemu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 oryginalne napinacze kapitulują po ok. 15kkm Wymień na nowy i na kolejne 15-17kkm spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michasiek Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Na zagranicznym forum też stwierdzili, że to CCT (cam chain tensioner) czyli napinacz. Jutro zamówię i zobaczymy czy sobie poradzę z montażem ;] Z tego co widziałem na necie, to dostęp do tego miejsca nie należy do najłatwiejszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 zanim sie wezmiesz za wymiane napinacza zapoznaj sie ze znakami na wale i walkach - czasem po wyjeciu napinacza walek potrafi przeskoczyc. przed ostatecznym zlozeniem i odpaleniem sprawdz znaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 zanim sie wezmiesz za wymiane napinacza zapoznaj sie ze znakami na wale i walkach - czasem po wyjeciu napinacza walek potrafi przeskoczyc. przed ostatecznym zlozeniem i odpaleniem sprawdz znaki. kolega wymienia tylko napinacz i jeśli nie będzie ruszał motocykla z miejsca w czasie tej operacji to nic nie przeskoczy. Jeśli chodzi o dostęp to jest niestety troszkę utrudniony ale klucz z giętką lub łamaną przedłużką daje radę. PS zamów od razu uszczelkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 chcialbym podzielac Twoj optymizm ;) napisalem tylko to co wiem z doswiadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 chcialbym podzielac Twoj optymizm ;) napisalem tylko to co wiem z doswiadczenia. ja tak wymieniałem dwa razy w swojej F4is i u kumpla F4 - było OK. Powiedz mi jak ma sprawdzić owe znaki bez zdejmowania pokrywy zaworów? Co tu więcej pisać skoro było już kilka (naście) razy poruszane: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=49097&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=71565&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=50508&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70066&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...612&hl=napinacz http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=111849&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=117775&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...583&hl=napinacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 nie moje malpy i nie moj cyrk - niech kolega robi co chce ze swoim motocyklem - znam przypadki i sam sie z podobna sytuacja spotykalem ze przy pewnym specyficznym ustawieniu walkow i przy wyjeciu napinacza walek potrafi 'oddac' sila sprezyn zaworowych - gdyby motocykl trafil w moje rece tak bym to zrobil. amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Nie chodzi tylko o napinacz cały układ rozrządu został źle zaprojektowany. Jeżeli zrobiłeś 13tys. to jest szansa, że na nowym napinaczu zrobisz tyle samo. Co innego jeżeli ma się pecha i napinacz pada po 4tys. :banghead: :biggrin: :banghead: Jak M4ANIEk napisał rozrząd nie powinien przeskoczyć przy wymianie napinacza jest mocno obudowany ślizgaczami. Mimo to proponuję zakręcić wałem przed odpaleniem dla pewności. I w drogę! :crossy: Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 kup za 100 pln regulator mechaniczny ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.