Skocz do zawartości

Prośba o ocenę dźwięku silnika - coś wibruje/brzęczy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy :) pytałem już na forum hondy cbr i nie znalazłem odpowiedzi :)

 

męczy mnie w mojej CBR F4i dźwięk, który pojawia się przy wyższych obrotach w zasadzie po odpuszczeniu gazu. Przypomina to dźwięk latającej śruby, podkładki, ale dziś rozkręciłem plastiki i nic nie znalazłem.

Przypuszczam, że jest to napinacz albo łańcuszek rozrządu, ale zanim wydam pieniądze chciałbym mieć pewność, czy to może być faktycznie to.

 

Nagrany dźwięk jest do pobrania (2,7mb) : http://www.fafrowicz.com/cbr.rar

 

Będę wdzięczny za opinie, jutro chciałbym zamówić napinacz jeśli to on się odzywa, bo pogoda śliczna, a ja nie jeżdżę :(

 

P.S. Motorek ma 13tyś przebiegu i obstawiam, że to realny przebieg, który jest do 8 tyś udokumentowany, mam fakture zakupu z salonu, wygląda igiełka, pali na dotyk, nie przerywa, nie szarpie, nic a nic. Tylko ten dźwięk mnie niepokoi, bo nie wiem czy tak ma być czy coś trzeba wymienić.

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to brzmi jak łańcuch ale....dość mały przebieg, żeby łańcuch się skończył.Może faktycznie sam napinacz.

Jesli ktoś tego nie zna z autopsji to nie sądzę, że uzyskasz oczywista odpowiedź.

Najpierw proponuje to rozebrać i sprawdzić.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jeśli to napinacz to niestety nie wiem jak długo było jeżdżone z tym - zatem czy to mogło w jakiś sposób wpłynąć na łańcuszek rozrządu?

 

Napinacz to ok 320zł, a łańcuszek drugie tyle, pytanie tylko czy jest sens wymieniać łańcuszek rozrządu?

 

Wybaczcie moje infantylne pytania, ale jestem laikiem, a to mój pierwszy poważny motocykl i chciałbym, żeby wszystko w nim pracowało jak w zegarku :)

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli posiądziesz(posiadasz) serwisówkę to można tam znaleźć info na temat sprawdzania długości łańcuszka.

Serwisówka i rozebranie na pewno pozwoli zbliżyć się do rozwiązania problemu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Na zagranicznym forum też stwierdzili, że to CCT (cam chain tensioner) czyli napinacz. Jutro zamówię i zobaczymy czy sobie poradzę z montażem ;]

Z tego co widziałem na necie, to dostęp do tego miejsca nie należy do najłatwiejszych.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim sie wezmiesz za wymiane napinacza zapoznaj sie ze znakami na wale i walkach - czasem po wyjeciu napinacza walek potrafi przeskoczyc. przed ostatecznym zlozeniem i odpaleniem sprawdz znaki.

kolega wymienia tylko napinacz i jeśli nie będzie ruszał motocykla z miejsca w czasie tej operacji to nic nie przeskoczy.

Jeśli chodzi o dostęp to jest niestety troszkę utrudniony ale klucz z giętką lub łamaną przedłużką daje radę.

 

PS zamów od razu uszczelkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym podzielac Twoj optymizm ;) napisalem tylko to co wiem z doswiadczenia.

ja tak wymieniałem dwa razy w swojej F4is i u kumpla F4 - było OK.

 

Powiedz mi jak ma sprawdzić owe znaki bez zdejmowania pokrywy zaworów?

 

Co tu więcej pisać skoro było już kilka (naście) razy poruszane:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=49097&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=71565&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=50508&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70066&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...612&hl=napinacz

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=111849&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=117775&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...583&hl=napinacz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moje malpy i nie moj cyrk - niech kolega robi co chce ze swoim motocyklem - znam przypadki i sam sie z podobna sytuacja spotykalem ze przy pewnym specyficznym ustawieniu walkow i przy wyjeciu napinacza walek potrafi 'oddac' sila sprezyn zaworowych - gdyby motocykl trafil w moje rece tak bym to zrobil. amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tylko o napinacz cały układ rozrządu został źle zaprojektowany.

Jeżeli zrobiłeś 13tys. to jest szansa, że na nowym napinaczu zrobisz tyle samo.

Co innego jeżeli ma się pecha i napinacz pada po 4tys. :banghead: :biggrin: :banghead:

Jak M4ANIEk napisał rozrząd nie powinien przeskoczyć przy wymianie napinacza jest mocno obudowany ślizgaczami.

Mimo to proponuję zakręcić wałem przed odpaleniem dla pewności.

I w drogę! :crossy:

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...