Skocz do zawartości

pytong: jak myć moto?


Rekomendowane odpowiedzi

.... dobry jest tez płyn do mycia silników z K-2, i potem spłukanie wodą.

 

Nawet bardzo dobry, kiedyś myłem tym silnik w Mińsku. Błyszczał się jak nóweczka :buttrock: Ale trzeba to robić inaczej niż mówi instrukcja. Najlepiej go zmyć chwilę po naniesieniu albo nawet wytrzeć bo po tych 10 czy 15 minutach to już wyparowuje.

 

A ja jadę na myjnię reczną, płacę 15 zł i po 20 minutach mam pięknie czyste moto. Te 20 minut spędzam na wygrzewaniu się na słoneczku - o ile jest :P

 

Zazdroszczę, u mnie chcą 35zł dlatego olałem sprawę. Może jak będę bardziej kasiasty i miał powazny powód to sprawdzę co potrafią. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa gdy jest się niezadowolonym z efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę, u mnie chcą 35zł dlatego olałem sprawę. Może jak będę bardziej kasiasty i miał powazny powód to sprawdzę co potrafią. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa gdy jest się niezadowolonym z efektów.

Cena jest proporcjonalna do jakości, wszystko zależy jak myją i czym myją. Wiesz, niedaleko mnie w myjni dotykowej (takie wałki, nigdy tam nie byłem bo szkoda lakieru) liczą sobie 25 złociszy... Niestety w wawie mało kto ma możliwość mycia na własną rękę to ceny wysokie.

 

Nawet bardzo dobry, kiedyś myłem tym silnik w Mińsku. Błyszczał się jak nóweczka buttrock.gif Ale trzeba to robić inaczej niż mówi instrukcja. Najlepiej go zmyć chwilę po naniesieniu albo nawet wytrzeć bo po tych 10 czy 15 minutach to już wyparowuje.

Zaś jeżeli będziesz chciał oczyścić silnik przed sprzedażą, a cieknie z niego olej a nie chcesz, aby wyglądał zbyt czysto, to polecam środek do mycia silników z ******, czyści olej ale pozostawia brud.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Z doświadczenia, to na przykład mydełm można myć powierzchnie skórzane takie jak siedzenie w motocyklu. Trzeba jednak uważać na skład bo, bo nie każde mydło się do tego zabiegu nadaje. Mogą przez to pojawić się smugi, a przecież nie o takie czyszcenie chodzi...

Edytowane przez jeszua
spam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to dobre środki panowie. Zapomnijcie o produktach K2 i innych marketowych środkach. Ja osobiście używam produktów kilku firm ADBL , AutoBrite, ShinyGarage AutoBrite ma bardzo dobrą pianę aktyną do mycia wstępnego jest delikatna dla aluminium itp a przy tym naprawdę myje. Zajmowałem się trochę autodetailingiem i więc liznąłem wiedzy na ten temat. Po pierwsze przy wyborze środka należy zwrócić uwagę na jego Ph i unikać produktów na bazie wodorotlenku sodu. Jak by ktoś nie wiedział co to jest to niech weźmie do ręki kreta do rur i przeczyta skład. 95% chemii jakiej używają na myjniach samochodowych jest waśnie robiona na bazie tego cudownego specyfiku. Po drugie jeśli zależy wam na stanie chromu aluminium czy elementów anodowanych to sprawdźcie środek w mało widocznym miejscu czy nie wejdzie w reakcję z materiałem który zamierzacie wyczyścić. Po trzecie motocykl zawsze myjemy zimny i raczej czekamy aż sam wyschnie ewentualnie pomagamy mu sprężonym powietrzem. Napiszę wam dalej jak powinno wyglądać pełne mycie detailingowe i jakich środków możecie użyć aby uzyskać odpowiedni efekt.

 

1. Rozrabiamy środek do mycia wstępnego stawiamy motocykl w cieniu i spryskujemy nim suchy i chłodny motocykl nie dopuszczając jednocześnie do wyschnięcia środka na lakierze. Nie płuczemy go wcześniej wodą ponieważ środek który ma za zadanie rozpuścić brud nam się jeszcze bardziej rozcieńczy na lakierze i nie zadziała tak jak tego oczekujemy.

2. Spłukujemy sprzęt

3. Jeżeli są jakieś elementy wymagające większej uwagi to możemy użyć piany w spryskiwaczu w trochę większym stężeniu bądź APC a następnie wypracować środek przy użyciu pędzelka i spłukać .

4. Na praktycznie całym motocyklu wżerają się drobinki metalu , nie da się ich usunąć podczas mycia ale można zastosować tzw deironizer (tylko taki który nadaje się również do lakieru) np ADBL Wampire Liquid. Spryskujemy nim więc motocykl i czekamy aż środek zadziała. Elementy nim potraktowane powinny zacząć "krwawić"

kiedy już środek zadziała nalerzy go spłukać pod ciśnieniem. Do samych felg i zacisków można użyć zwykłego wampira pomoże on usunąć powżerany pył z klocków hamulcowych nadaje się też do tego ADBL Wheel Warior czy jakiś inny środek do felg należy jednak uważać ponieważ takie środki są robione na bazie kwasu fluorowodorowego i mają dość kwaśne Ph.

5. Następny punk to usunięcie z motocykla resztek smoły smaru z łańcucha żywicy itp. Do tego też są różne środki. Jeśłi chodzi o ADBL to jest to Tar and Glue Remover.

6. Przystępujemy do mycia. Tu już co kto lubi ja osobiście wolę gąbkę niż rękawice ale to już indywidualna sprawa. Bierzemy dwa wiadra. Do jednego wlewamy wodę z szamponem a do drugiego czystą wodę. moczymy gąbkę w szamponie myjemy kawałek i płuczemy gąbkę w czystej wodzie. Czynność powtarzamy aż do umycia całego motocykla.

7. Spłukujemy sprzęt.

8. Następnym krokiem jest dekontaminacja. Do tego celu możemy użyć glinki. Są glinki bardziej agresywne i mniej agresywne dlatego dobieramy rodzaj w zależności od tego jak bardzo zasyfiony mamy lakier. Są specjalne środki aby zapewnić glince poślizg ale można też użyć wody z szamponem. Glinkę należy wcześniej ugnieść w rękach tak aby stała się miękka robimy z niej placek i szorujemy. Kiedy powierzchnia którą pracujemy zrobi się brudna zagniatamy ją do środka (jak ciasto francuskie) i jedziemy dalej. Glinka nie nadaję się do użycia kiedy całkowicie zmieni kolor bądź jeśli wypadnie nam na ziemię.

8 Spłukujemy motocykl a następnie suszymy ręcznikiem z mikrofibry jak ktoś ma taką możliwość to dobrze jest pomóc sobie sprężonym powietrzem.

9.Następnym etapem jest korekcja lakieru czyli maszynowe usunięcie rys bądź jeśli lakier na to nie pozwala wypełnienie ich odpowiednimi środkami.

Ten etap jest tylko dla ludzi którzy mają jakieś pojęcie o maszynowym polerowaniu lakier ponieważ laik może narobić więcej szkód niż pożytku.

9. To moim zdaniem najprzyjemniejszy etap. czyli politury i woski. Politurę kładziemy pod wosk aby wypełnić niektóre zarysowania których nie udało nam się usunąć przez polerowanie. Przed nałożeniem środka na lakier należy go zmyć zmywaczem silikonowym ale najlepiej jest użyć IPA (czli alkocholu izopropylowego do kupienia w sklepie z podzespołami elektonicznicznymi) Politurę można nakładać na dwa sposoby maszynowo na miękkiej gąbce bądź ręcznie. Ręcznie robimy to tak że nakładamy niewielką ilość środka na aplikator i delikatnie wcieramy w lakier a następnie czekamy aż podeschnie i polerujemy czystą szmatką z mikrofibry. Do ciemnych kolorów polecam Poor Boys Black Hole. Następnym etapem jest wosk. Ja osobiście używam Soft 99 lub Chemical Guys 50/50 . Nakładamy go dokładnie tak samo jak w przypadku politury czekamy aż podeschnie i polerujemy miękką szmatką.

10. Elementy anodowane bądź grom czy polerowane aluminium polerujemy miękką bawełnianą szmatką z odpowiednią do danej powierzchni pastą . Polecam Autosol. Można też zabezpieczyć siedzenia jakimś środkiem aby nie pękały.

 

Można by wykonać jeszcze parę innych czynności ale większości z was pewnie i tak nie będzie się chciał zrobić nawet połowy z tych które wymieniłem. Należy też pamiętać aby zabezpieczyć niektóre elementy przed zalaniem i używać myjki wysokociśnieniowej z głową (tzn np nie lać silnym strumieniem na łańcuch czy w okolice uszczelniaczy łożysk)

 

Co do samego łańcucha to można kupić jakiś środki do tego przeznaczone ale zawsze wolałem szczoteczkę i naftę. Jest z tym trochę roboty ale efekt moim znaniem lepszy.

 

Na rynku jest dużo różnych środków więc trzeba by było samemu zrobić rekonesans. i zadać sobie pytanie czy wogle mi się chcę myć tak dokładnie motocykl. skoro użytkuję go codziennie niezależnie od pogody i po pierwszej przejażdżce po deszczu będzie wyglądał tak samo. Ja po deszczu nie jeżdzę więc nie muszę się tym martwić poza tym lubię sobie czasami posiedzieć i pogrzebać przy moto.

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...