michal_op Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) Czołem, mam pytanie odnośnie silnika WSK 175 składam tą czternastukonną "bestię" i czy: 1. zębatka na wale powinna być skierowana tym małym otworem do "góry" - tak jak jest na zdjęciu: 2. czy w/w zębatkę trzyma tylko podkładka sprężynująca i nakrętka? nie ma żadnego zabezpieczenia blaszką? 3. czy na wale pod zębatką musi być pierścień ? pamiętam że miałem wielki problem aby go zdjąć a w zasadzie IMO nie pełni on żadnej roli oprócz dekoracji. -wolał bym go nie zakładać. SILINK -KLIK! 4. Czy ktoś próbował kiedyś dać grubsza podkładkę dystansującą na wał sprzęgła - zauważyłem ze całe sprzęgło, kosz jest trochę niżej (ok 1mm ) od osi zębatki wału. Niby działa, nic się nie zacina a jednak jakoś to mało profesjonalne niżej podkładka o której piszę PODKŁADKA -KLIK! Pozdrawiam i dzięki jeśli ktoś doczytał do tego miejsca :) Edytowane 22 Marca 2010 przez michal_op Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Szczerze powiem, ze nie robilem tego silnika wiec moje wskazowki moga byc nie pelne :wink: @1. Z tego co sie orientuje to jest to otwor balansujacy zebatke i jego polozenie bedzie zmieniac sie wraz z obrotem walu korbowego, rzecz jasna pozostajac zsynchronizowanym z danym polozeniem walu. Jezeli zebatka jest umocowana na wale za pomoca tzw. "klina" to nie ma mozliwosci zmiany jej polozenia. @2. Jezeli jest podkladka sprezynowa to nie wymagana jest podkladka zabezpieczajaca albo jedno albo drugie. @3. To jest podkladka dystancujaca tak aby zebatka napedzajaca walu byla w jednej lini z zebatka kosza sprzeglowego i powinienes ja zalozyc. @4. Skrzynie sie dystansuje, to jest normalny zabieg podczas montazu silnika i jego podezpolow, z tym ze musisz sprawdzic gdzie ja dac i czy po tej operacji nadal wszystkie biegi beda wchodzily i nie bedzie zadnych zaciec ani obtarc. Odsylam ponadto do linku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0entry1595114 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Czołem, mam pytanie odnośnie silnika WSK 175 składam tą czternastukonną "bestię" i czy: 1. zębatka na wale powinna być skierowana tym małym otworem do "góry" - tak jak jest na zdjęciu: 2. czy w/w zębatkę trzyma tylko podkładka sprężynująca i nakrętka? nie ma żadnego zabezpieczenia blaszką? 3. czy na wale pod zębatką musi być pierścień ? pamiętam że miałem wielki problem aby go zdjąć a w zasadzie IMO nie pełni on żadnej roli oprócz dekoracji. -wolał bym go nie zakładać. SILINK -KLIK! 4. Czy ktoś próbował kiedyś dać grubsza podkładkę dystansującą na wał sprzęgła - zauważyłem ze całe sprzęgło, kosz jest trochę niżej (ok 1mm ) od osi zębatki wału. Niby działa, nic się nie zacina a jednak jakoś to mało profesjonalne niżej podkładka o której piszę PODKŁADKA -KLIK! Pozdrawiam i dzięki jeśli ktoś doczytał do tego miejsca :) Pierścień o którym piszesz jest dystansem zaprojektowanym w ostatniej chwili przed wprowadzeniem tego silnika do produkcji seryjnej. W prototypie w jego miejsce było zakładane sprzęgiełko jednokierunkowe rozrusznika elektrycznego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Pierścień o którym piszesz jest dystansem zaprojektowanym w ostatniej chwili przed wprowadzeniem tego silnika do produkcji seryjnej. W prototypie w jego miejsce było zakładane sprzęgiełko jednokierunkowe rozrusznika elektrycznego. Piotr, MOC, dzięki za wskazówki i info, rzeczywiście kiedyś czytałem ze poczciwa WSK miała mieć elektryczny rozrusznik - tylko że czasy kryzysu w 80' udaremniły te plany :( (jak i wiele innych z tego co usłyszałem ) Jak się domyślam rola pierścienia to głownie zapobieżenie biciu zębatki - jeśli jej mocowanie na wieloklinie było by z czasem luźne- do jej ściągnięcia musiałem użyć prasy a więc zapewne pasowanie ciasne... Robię fotki poszczególnych kroków przy składaniu tego silnika - jak skończę pochwalę się i może uda zrobić się jakiś mały tutorial. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.