Piotr Dudek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Ok, a mozesz Piotrze Dudku opisac w jaki sposob synchronizowano gazniki przy pomocy stetoskopu? Bardzo mnie to zaciekawilo Jasne jak słoneczko tylko uzasadnij bo zaspokojenie tylko Twojej ciekawości to za mało. Zobacz jakie bzdury ludzie wypisują na temat synchonizacji i do tego jeszcze mam dołożyć coś z historii? Większość twierdzi, że to prozaicznie łatwa operacja którą można wykonać za pomocą "sznurka i paru gwoździ" we własnym zakresie. Zaczyna mnie powoli męczyć ciągłe tłumaczenie jak ważne jest dokładne synchronizowanie i w miarę częsta kontrola. To właśnie amator powinien zrobić sam ale przy użyciu Soriau tylko cena tego miernika przekracza wartość co drugiego motocykla na tym forum. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 czyli w motocyklach z głeboko osadzoną swiecą zdają one egzamin? (swiece) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 czyli w motocyklach z głeboko osadzoną swiecą zdają one egzamin? (swiece) oczywiście, że zdają egzamin tylko wypada dokładnie ustawić lusterka aby były w jednym rzędzie skierowane w stronę od której będziesz kręcił śrubami składu mieszanki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Też chciałbym sie dowiedziec jak kiedyś robili to stetoskopem, bo metada bardzo ciekawa a nie słyszałem nigdy o niej. Z czystej ciekawosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 dzieki Piotrze za rzeczowa odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qdłaty Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 ...operacją wymagającą kilku drogich narzędzi... ...mimo równych obrotów temperatura kolanek pomiędzy poszczególnymi cylindrami sięga czasami ponad 50 stopni. Takie ustawienie drastycznie skraca żywotność całego układu tłokowo-korbowego z powodu nierównomiernego obciążenia poszczególnych cylindrów. Mam parę pytań, jeśli można. 1. O jakich drogich narzędziach oprócz wakuometrów mówisz? 2. Chodziło chyba o różnicę temperatur? I raczej tylko na obrotach biegu jałowego? 3. Na jaki zakres obrotów wg Ciebie ma wpływ synchronizacja? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86CB 750 '75CCM 604eF4i, 636, Jozin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Wiec tak: Wakuometry trzeba też umieć rozumieć i czytać. Te zrobione w domu nadają się tylko do ustalenia w miarę równo obrotów jednak nie maja nic wspólnego z prawidłowym ustaleniem i sprawdzeniem obciążenia silnika. Do tego przydał by się elektroniczny obrotomierz tak żeby obroty były rzeczywiście ustalone na poziomie np. 1750. Skład mieszanki obserwujemy analizatorem(jaki on będzie to już mniejsza o to), wypadało by mieć jeszcze jakiś pirometr do obserwacji równomierności przebiegu spalania. Na koniec warto silnik osłuchać bo może się zdarzyć ze któryś z cylindrów twardo pracuje. Tym oto pięknym sposobem jeśli dokonujemy naprawdę dokładnej regulacji na jakimś starszym sprzęcie gdzie cylindry znacznie odbiegają od siebie parametrami godzinkę bitej regulacji przy której trzeba wykazać niesamowitą wręcz cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Mam parę pytań, jeśli można. 1. O jakich drogich narzędziach oprócz wakuometrów mówisz? 2. Chodziło chyba o różnicę temperatur? I raczej tylko na obrotach biegu jałowego? 3. Na jaki zakres obrotów wg Ciebie ma wpływ synchronizacja? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Zaczynamy od tyłu: Dysze wolnych obrotów pracują w zakresie 0-1/8 otwarcia przepustnicy a potem zaczyna pracować dysza pośrednia (o ile w gaźniku taka jest) i dysza główna. Czyli układ wolnych obrotów w szybkoobrotowych silnikach kończy pracę max przy 2500 obrotów ale co jest bardzo istotne także zaczyna pracować podczas zejścia z obrotów a po gwałtownym zamknięciu manetki zaczyna pracować natychmiast nawet jak silnik kręci jeszcze 12000 obrotów i ten moment jest najważniejszy dla żywotności silnika. A narzędzia potrzebne do synchro to co najmniej wakuometry porządnej firmy i dobrej jakości pirometr laserowy. Jest to całkowicie nieopłacalna inwestycja dla 1 lub 2 motocykli w garażu. Oczywiście, że chodziło o różnicę temperatur pomiędzy poszczególnymi kolankami. Wielkość temperatury jest mniej istotna ponieważ ma duży związek z konstrukcją kolektora wydechowego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Helmut Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 o kurcze trochę to dość trudne i nie zrozumiałe jest :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qdłaty Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Zgadzam się ze wszystkim oprócz tego drastycznego spadku żywotności spowodowanego niezsynchronizowaniem pracy poszczególnych cylindrów. O wytrzymałości silników wiem akurat całkiem sporo i nie są to tylko dane teoretyczne. Cytuj CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86CB 750 '75CCM 604eF4i, 636, Jozin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Spadek jest bo te maszyny kreca grubo ponad 8 tys obr/min. Rożnicą w napełnieniu to różnica w obciążeniu wału korbowego wału co za tym idzie zwiększone zużycie delikatnych panewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qdłaty Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Ile razy zdarzyło Ci sie widziec uszkodzone panewki główne? Pewnie nigdy albo prawie nigdy (a nawet jesli to pewnie z braku smarowania). Klękają praktycznie zawsze panewki korbowe a na te różnice miedzy poszczególnymi cylindrami nie maja wpływu. Uważasz inaczej? Cytuj CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86CB 750 '75CCM 604eF4i, 636, Jozin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Ile razy zdarzyło Ci sie widziec uszkodzone panewki główne? Pewnie nigdy albo prawie nigdy (a nawet jesli to pewnie z braku smarowania). Klękają praktycznie zawsze panewki korbowe a na te różnice miedzy poszczególnymi cylindrami nie maja wpływu. Uważasz inaczej? Ja uważam inaczej. Ile razy rozbierałeś silnik XS400 po dużym przebiegu np.+80.000km. Maże to za mały silnik, w takim razie powiedz który GPZ900R ma dobrą panewkę główną na pojedyńczej podporze? Panewki korbowodów są smarowane poprzez kanał olejowy z panewki głównej i utrata ciśnienia na głównej powoduje zanik smarowania na panewce korbowodu w wyniku tego dochodzi do jej zatarcia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Piotrze-używales tych swiec Colortune? nadaje sie to do czegos? zdania widze ze sa podzielone w tym temacie. pytałem dzis znajomego mechanika motocyklowego..mowił zeby sobie je odpuścić. jak wyglada metoda z uzyciem pirometru? duże jest opoznienie zmiany temperatury na kolektorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Piotrze-używales tych swiec Colortune? nadaje sie to do czegos? zdania widze ze sa podzielone w tym temacie. pytałem dzis znajomego mechanika motocyklowego..mowił zeby sobie je odpuścić. jak wyglada metoda z uzyciem pirometru? duże jest opoznienie zmiany temperatury na kolektorze? Używałem i daje dobre efekty ale praca jest uciążliwa. Zgaszone światło w warsztacie i spore opóźnienie pomiędzy zmianą ustawienia śruby składu a zmianą koloru płomienia w cylindrze. Robota jest tylko dla cierpliwych i bardzo czasochłonna a klient chce zawsze tanim kosztem. Przy pomocy pirometru trwa to krócej ale mniej dokładnie. Jeżeli gaźniki pozwolą się regulować to z z zasady powinno wystarczyć. Sprawdzałem kilka razy po pirometrze wkręcać świece Colortune i nie trzeba było poprawiać. Gorzej jeżeli gaźnikami ktoś wcześnie się bawił i ostro rozregulował wtedy nawet przy pomocy pirometru zajmuje sporo czasu. Niekiedy należy zgasić silnik i trochę odczekać aż przestygnie. W silnikach chłodzonych cieczą załączenie wentylatora zaburza pomiary pirometrem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.