wicia23 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Witajcie, w zeszłym roku wymieniałem olej w lagach i po tym zabiegu zaczęło ściągać moto w prawo. Po jakimś czasie zmieniłem też łożysko główki ramy i rozebrałem na nowo lagi aby sprawdzić czy oby na pewno wszystko dobrze poskładałem bo moto nadal ściągało. Okazało się sprężyny były założone odwrotnie, poziom oleju identyczny w obydwu lagach. Poskładałem na nowo zgodnie z serwisówką i z prawidłowo włożonymi sprężynami ale niestety w dalszym ciągu ściąga na prawo. Przed wymianą było wszystko ok, puszczałem kierownice przy 150 i spokojnie do 50 mogłem jechać bez dotykania. Cała rama i lagi na bank są proste - nie wiem gdzie szukać problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozytywnie Zakrecony Wariat Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) Sprawdz opone-jej stan i ciśnienie powietrza,a moze klocek hamulcowy gdzies przyciera i dlatego ściąga? EDIT: Łożysko główki ramy zmieniłeś-tego nie doczytałem ;) Edytowane 20 Marca 2010 przez Pozytywnie Zakrecony Wariat Cytuj "Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Jaki stan bieżnika w przedniej oponie oraz kwestia czy lagi dociągasz w pułkach po założeniu koła. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a tylne koło masz dobrze ustawione? Zobacz czy lagi w półkach równolegle są skręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicia23 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Sprawdz opone-jej stan i ciśnienie powietrza,a moze klocek hamulcowy gdzies przyciera i dlatego ściąga? EDIT: Łożysko główki ramy zmieniłeś-tego nie doczytałem ;) Oponę przednią kupiłem nówkę i ma jeden sezon. Ciśnienie dziś sprawdzałem po zimie i jest ok. Klocki czekają na wymianę ale jak pokręcę przednim kołem to kręci się bez oporów żadnych więc to raczej nie to. Jaki stan bieżnika w przedniej oponie oraz kwestia czy lagi dociągasz w pułkach po założeniu koła. Opona jest ok. Ostatnim razem jak składałem to tak: 1. Lagi włożyłem w półkę i przyłapałem delikatnie aby nie wysuwały się. 2. Założyłem błotnik 3. Założyłem koło i dokręciłem ośkę na gotowo. 4. Reszta gratów i zaciski 5. Ustawiłem wysokość lag na półce i skręciłem na gotowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
George954rr Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Witajcie, w zeszłym roku wymieniałem olej w lagach i po tym zabiegu zaczęło ściągać moto w prawo. Po jakimś czasie zmieniłem też łożysko główki ramy i rozebrałem na nowo lagi aby sprawdzić czy oby na pewno wszystko dobrze poskładałem bo moto nadal ściągało. Okazało się sprężyny były założone odwrotnie, poziom oleju identyczny w obydwu lagach. Poskładałem na nowo zgodnie z serwisówką i z prawidłowo włożonymi sprężynami ale niestety w dalszym ciągu ściąga na prawo. Przed wymianą było wszystko ok, puszczałem kierownice przy 150 i spokojnie do 50 mogłem jechać bez dotykania. Cała rama i lagi na bank są proste - nie wiem gdzie szukać problemu. Jeżeli wyciągałeś lagi do wymiany oleju to na peno je zle ustawiłeś względem siebie, prawdopodobnie jedna jest wyżej niż druga. Rozkrec je na pólkach ustaw od nowa i powinno byc OK :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicia23 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) a tylne koło masz dobrze ustawione? Zobacz czy lagi w półkach równolegle są skręcone. Tylne koło ustawione mam na znaki - jak jeszcze sprawdzić czy jest dobrze ? Tylna opona jest na wykończeniu - jeszcze nie ma tragedii ale nowa już czeka na wymianę. Jeżeli wyciągałeś lagi do wymiany oleju to na peno je zle ustawiłeś względem siebie, prawdopodobnie jedna jest wyżej niż druga. Rozkrec je na pólkach ustaw od nowa i powinno byc OK :biggrin: W dużym Jajku kiera jest na gumach - ustawiłem górny korek na równo z kierownicą - może być nie równo z uwagi właśnie na te gumy. Jak to pomierzyć żeby równo ustawić - pewnie to kwestia milimetrów ? Skoro ściąga na prawo to którą dać wyżej - prawą czy lewą ? Edytowane 20 Marca 2010 przez wicia23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a moze klocek hamulcowy gdzies przyciera i dlatego ściąga? a ma to jakiś wpływ?? przecież koło jest w osi, idąc tym tokiem myślenia wszystkie motocykle z jedną tarczą z przodu musiałyby gdzieś skręcać :biggrin: ja bym popuścił jeszcze raz lagi, postawił motocykl na kołach i trochę po nim poskakał, żeby obie rury się wyrównały odpowiednio względem siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 (edytowane) tylne koło można sprawdzić jeszcze czy jest w osi z przednim przykładając listwę. Jeśli chodzi wsunięcie lag w półki możesz zmierzyć od dołu jeśli od góry nie ma dostępu, choć nawet jeśli nie ustawiłeś co do milimetra to i tak nie ma to wpływu na ściąganie. Czy podczas montażu wspomagałeś się serwisówką? Przyjrzyj się czy lagi są równolegle skręcone w półkach a ma to jakiś wpływ?? przecież koło jest w osi, idąc tym tokiem myślenia wszystkie motocykle z jedną tarczą z przodu musiałyby gdzieś skręcać :biggrin: ja bym popuścił jeszcze raz lagi, postawił motocykl na kołach i trochę po nim poskakał, żeby obie rury się wyrównały odpowiednio względem siebie dokładnie jak napisał michał z tym ocierającym klockiem to mnie też rozłożył :icon_mrgreen: Edytowane 20 Marca 2010 przez M4NIEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicia23 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a ma to jakiś wpływ?? przecież koło jest w osi, idąc tym tokiem myślenia wszystkie motocykle z jedną tarczą z przodu musiałyby gdzieś skręcać :biggrin: ja bym popuścił jeszcze raz lagi, postawił motocykl na kołach i trochę po nim poskakał, żeby obie rury się wyrównały odpowiednio względem siebie Ale jak popuścisz śruby na półkach i przy kierownicy i postawisz moto na kołach pompując zawieszeniem to lagi wychodzą do góry. Jak któraś będzie ciężej chodziła w półce to takim sposobem nie ustawią się równo. tylne koło można sprawdzić jeszcze czy jest w osi z przednim przykładając listwę. Jeśli chodzi wsunięcie lag w półki możesz zmierzyć od dołu jeśli od góry nie ma dostępu, choć nawet jeśli nie ustawiłeś co do milimetra to i tak nie ma to wpływu na ściąganie. Czy podczas montażu wspomagałeś się serwisówką? Przyjrzyj się czy lagi są równolegle skręcone w półkach dokładnie jak napisał michał z tym ocierającym klockiem to mnie też rozłożył :icon_mrgreen: Nie pierwszy raz robiłem wymianę oleju w lagach - wcześniej robiłem w XJ600 i po całej operacji było idealnie. Tak, podczas drugiego montażu miałem serwisówkę. Odmierzyłem właściwą ilość oleju i skręciłem zgodnie z książką. Jak sprawdzić czy są równolegle - na oko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Ale jak popuścisz śruby na półkach i przy kierownicy i postawisz moto na kołach pompując zawieszeniem to lagi wychodzą do góry. Jak któraś będzie ciężej chodziła w półce to takim sposobem nie ustawią się równo. to postaw na centralce dobij do dołu, a potem odpuść naciskając na tył motocykla, w takiej pozycji jak zostanie skręć półki kolega w taki sposób wyprostował rzekomo krzywą VFR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicia23 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 to postaw na centralce dobij do dołu, a potem odpuść naciskając na tył motocykla, w takiej pozycji jak zostanie skręć półki kolega w taki sposób wyprostował rzekomo krzywą VFR spróbuję. Takim sposobem ustawię na wysokość lagi. Czy to mogą być kwestię milimetrów różnicy i dla tego ściąga ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Mogą. A nie prościej ustawić najpierw lagi w półkach, posługując się np - suwmiarką a potem zakładać błotnik i koło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntykDT Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Tak jak kolega wyzej podpowiada najpierw lagi skrecasz w polkach, pozniej kolo, blotnik itd. A tylne kolo mozesz sprawdzic suwmiarka, czy po obu stronach od wahacza do obreczy jest rowny odstep. Oczywiscie jezeli masz symetryczny wahacz ;) ewentualnie dluga, prosta decha wzdluz tylniej opony, i miezysz czy odstep od dechy do przedniej opony jest taki sam z dwoch stron ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 może krzywo siedzisz? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.