Skocz do zawartości

Ściąga w prawo po puszczeniu kierownicy


wicia23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, w zeszłym roku wymieniałem olej w lagach i po tym zabiegu zaczęło ściągać moto w prawo. Po jakimś czasie zmieniłem też łożysko główki ramy i rozebrałem na nowo lagi aby sprawdzić czy oby na pewno wszystko dobrze poskładałem bo moto nadal ściągało. Okazało się sprężyny były założone odwrotnie, poziom oleju identyczny w obydwu lagach. Poskładałem na nowo zgodnie z serwisówką i z prawidłowo włożonymi sprężynami ale niestety w dalszym ciągu ściąga na prawo. Przed wymianą było wszystko ok, puszczałem kierownice przy 150 i spokojnie do 50 mogłem jechać bez dotykania. Cała rama i lagi na bank są proste - nie wiem gdzie szukać problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz opone-jej stan i ciśnienie powietrza,a moze klocek hamulcowy gdzies przyciera i dlatego ściąga?

 

EDIT:

Łożysko główki ramy zmieniłeś-tego nie doczytałem ;)

Edytowane przez Pozytywnie Zakrecony Wariat

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki stan bieżnika w przedniej oponie oraz kwestia czy lagi dociągasz w pułkach po założeniu koła.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz opone-jej stan i ciśnienie powietrza,a moze klocek hamulcowy gdzies przyciera i dlatego ściąga?

 

EDIT:

Łożysko główki ramy zmieniłeś-tego nie doczytałem ;)

 

Oponę przednią kupiłem nówkę i ma jeden sezon. Ciśnienie dziś sprawdzałem po zimie i jest ok. Klocki czekają na wymianę ale jak pokręcę przednim kołem to kręci się bez oporów żadnych więc to raczej nie to.

 

 

Jaki stan bieżnika w przedniej oponie oraz kwestia czy lagi dociągasz w pułkach po założeniu koła.

 

Opona jest ok. Ostatnim razem jak składałem to tak:

1. Lagi włożyłem w półkę i przyłapałem delikatnie aby nie wysuwały się.

2. Założyłem błotnik

3. Założyłem koło i dokręciłem ośkę na gotowo.

4. Reszta gratów i zaciski

5. Ustawiłem wysokość lag na półce i skręciłem na gotowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, w zeszłym roku wymieniałem olej w lagach i po tym zabiegu zaczęło ściągać moto w prawo. Po jakimś czasie zmieniłem też łożysko główki ramy i rozebrałem na nowo lagi aby sprawdzić czy oby na pewno wszystko dobrze poskładałem bo moto nadal ściągało. Okazało się sprężyny były założone odwrotnie, poziom oleju identyczny w obydwu lagach. Poskładałem na nowo zgodnie z serwisówką i z prawidłowo włożonymi sprężynami ale niestety w dalszym ciągu ściąga na prawo. Przed wymianą było wszystko ok, puszczałem kierownice przy 150 i spokojnie do 50 mogłem jechać bez dotykania. Cała rama i lagi na bank są proste - nie wiem gdzie szukać problemu.

 

 

Jeżeli wyciągałeś lagi do wymiany oleju to na peno je zle ustawiłeś względem siebie, prawdopodobnie jedna jest wyżej niż druga. Rozkrec je na pólkach ustaw od nowa i powinno byc OK :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tylne koło masz dobrze ustawione?

Zobacz czy lagi w półkach równolegle są skręcone.

 

Tylne koło ustawione mam na znaki - jak jeszcze sprawdzić czy jest dobrze ?

Tylna opona jest na wykończeniu - jeszcze nie ma tragedii ale nowa już czeka na wymianę.

 

 

Jeżeli wyciągałeś lagi do wymiany oleju to na peno je zle ustawiłeś względem siebie, prawdopodobnie jedna jest wyżej niż druga. Rozkrec je na pólkach ustaw od nowa i powinno byc OK :biggrin:

 

W dużym Jajku kiera jest na gumach - ustawiłem górny korek na równo z kierownicą - może być nie równo z uwagi właśnie na te gumy.

Jak to pomierzyć żeby równo ustawić - pewnie to kwestia milimetrów ?

Skoro ściąga na prawo to którą dać wyżej - prawą czy lewą ?

Edytowane przez wicia23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze klocek hamulcowy gdzies przyciera i dlatego ściąga?

 

 

a ma to jakiś wpływ?? przecież koło jest w osi, idąc tym tokiem myślenia wszystkie motocykle z jedną tarczą z przodu musiałyby gdzieś skręcać :biggrin:

 

ja bym popuścił jeszcze raz lagi, postawił motocykl na kołach i trochę po nim poskakał, żeby obie rury się wyrównały odpowiednio względem siebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylne koło można sprawdzić jeszcze czy jest w osi z przednim przykładając listwę.

Jeśli chodzi wsunięcie lag w półki możesz zmierzyć od dołu jeśli od góry nie ma dostępu, choć nawet jeśli nie ustawiłeś co do milimetra to i tak nie ma to wpływu na ściąganie.

Czy podczas montażu wspomagałeś się serwisówką?

Przyjrzyj się czy lagi są równolegle skręcone w półkach

 

a ma to jakiś wpływ?? przecież koło jest w osi, idąc tym tokiem myślenia wszystkie motocykle z jedną tarczą z przodu musiałyby gdzieś skręcać :biggrin:

 

ja bym popuścił jeszcze raz lagi, postawił motocykl na kołach i trochę po nim poskakał, żeby obie rury się wyrównały odpowiednio względem siebie

dokładnie jak napisał michał

 

z tym ocierającym klockiem to mnie też rozłożył :icon_mrgreen:

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma to jakiś wpływ?? przecież koło jest w osi, idąc tym tokiem myślenia wszystkie motocykle z jedną tarczą z przodu musiałyby gdzieś skręcać :biggrin:

 

ja bym popuścił jeszcze raz lagi, postawił motocykl na kołach i trochę po nim poskakał, żeby obie rury się wyrównały odpowiednio względem siebie

 

 

Ale jak popuścisz śruby na półkach i przy kierownicy i postawisz moto na kołach pompując zawieszeniem to lagi wychodzą do góry. Jak któraś będzie ciężej chodziła w półce to takim sposobem nie ustawią się równo.

 

tylne koło można sprawdzić jeszcze czy jest w osi z przednim przykładając listwę.

Jeśli chodzi wsunięcie lag w półki możesz zmierzyć od dołu jeśli od góry nie ma dostępu, choć nawet jeśli nie ustawiłeś co do milimetra to i tak nie ma to wpływu na ściąganie.

Czy podczas montażu wspomagałeś się serwisówką?

Przyjrzyj się czy lagi są równolegle skręcone w półkach

dokładnie jak napisał michał

 

z tym ocierającym klockiem to mnie też rozłożył :icon_mrgreen:

 

Nie pierwszy raz robiłem wymianę oleju w lagach - wcześniej robiłem w XJ600 i po całej operacji było idealnie. Tak, podczas drugiego montażu miałem serwisówkę. Odmierzyłem właściwą ilość oleju i skręciłem zgodnie z książką. Jak sprawdzić czy są równolegle - na oko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak popuścisz śruby na półkach i przy kierownicy i postawisz moto na kołach pompując zawieszeniem to lagi wychodzą do góry. Jak któraś będzie ciężej chodziła w półce to takim sposobem nie ustawią się równo.

 

 

to postaw na centralce dobij do dołu, a potem odpuść naciskając na tył motocykla, w takiej pozycji jak zostanie skręć półki

kolega w taki sposób wyprostował rzekomo krzywą VFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to postaw na centralce dobij do dołu, a potem odpuść naciskając na tył motocykla, w takiej pozycji jak zostanie skręć półki

kolega w taki sposób wyprostował rzekomo krzywą VFR

 

spróbuję. Takim sposobem ustawię na wysokość lagi. Czy to mogą być kwestię milimetrów różnicy i dla tego ściąga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyzej podpowiada najpierw lagi skrecasz w polkach, pozniej kolo, blotnik itd. A tylne kolo mozesz sprawdzic suwmiarka, czy po obu stronach od wahacza do obreczy jest rowny odstep. Oczywiscie jezeli masz symetryczny wahacz ;) ewentualnie dluga, prosta decha wzdluz tylniej opony, i miezysz czy odstep od dechy do przedniej opony jest taki sam z dwoch stron ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...