Skocz do zawartości

Wymiana łańcucha i zębatek


Domieniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj zabraliśmy się z bratem za wymianę łancucha i zebatek, myśleliśmy że pójdzie łatwo, jednak było inaczej. Chcę zaznaczyć że pierwszy raz miałem z tym doczynienia. Pierwszy problem to taki iż nie mogliśmy odkrecic sruby mocujacej przednia zembatkę i tu moje pytanie: jak ją otkrecic bo siłowalismy się z nia z godzine i nic ;) , po drugie wydaje mi się ze trzeba sciagacza do tej zebatki po otkreceniu tej sruby, chyba ze się myle, po trzecie przeczytalem w instrukcji ze aby łozyska przelozyc w tylnej zebatce, njpierw trzeba nagrzac układ napedowy koła tylnego 8) aby te łozyska kulkowe wyjąc. To wszystko jednak nas przerosło i dalismy sobie spokoj, doszedlem do wniosku ze lepiej będzie jak kupie nowe lozyska do tylnej zebatki żeby nie meczyc się z wybijaniem tych starych, ale czy nie będzie problemu przy zakladaniu tych lozysk??? Czym najlepiej podgrzewac uklad napedowy przy montowaniu lozysk i czy jest to rzeczywiscie konieczne??? A może macie jakis dobry patent na szybka wymiane calego ukladu napedowego???

:(

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby odkręcić nakrętkę zębatki włącz jedynke i kompresja powinna zablokować wał, jak masz jeszcze założony łancuch to zahmuj tyłem. Do zębatki nie trzeba ściągacza bo jest mocowana na wielowypuście tak że powinna bez problemu zejść. Przy ściąganiu łożysk dobrze jest podgrzać zębatke ale jak nie masz czym to bez tego się obejdzie, uważaj aby nie bić w ruchomą część łozyska.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co czytalem powinno sie wymienic obie zebatki i lancuch... lancuch wcale nie jest taki zly, ale przednia zebatka widac ze juz jest zuzyta.

To dobrze ze nie trzeba uzywac sciagacza a co do tylnej zebati to powiedzcie mi czy kupic do niej nowe lozyska czy wziac te stare ( jezeli wyjda bez bicia :mrgreen: )

Czy nowe zebati dadza sie zalozyc bez podgrzewania, a jezeli nie to czy macie jakies patenty na montaz tych lozysk??

Pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odkręcania zębatki tej w silniku, to najlepiej gdy byśmiał jakiegoś pomocnika, no to tak, musisz wżucić 1 bieg, nacisnąć tylni hamulec, nałożyć klucz oczkowy, jeden trzyma żeby nie objechać nakrętki i napina klucz, drugi uderza młotkiem(pare razy z wyczuciem), powinno się odkręcić.

A co do wymiany łańcucha, to powinno się wszytko wymieniać czyli zębatki też. Jeśli tego nie zrobisz to w expresowym tępie wykończysz i zębatki i nowy łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana napędu wtórnego – przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylne MZ 251.

 

Potrzebne narzędzia :

1 - Klucz 22 – zębatka przednia

2 – Klucz 21 – prawa oś tylnego koła

3 – Klucz 18 – lewa oś tylnego koła

4 – Klucz 10 a najlepiej dwa do dokręcenia kontry na napinaczu łańcucha

5 – Klucz imbulsowy 5mm – prawa pokrywa silnika

6 – Klucz 13 – cięgło stabilizatora

 

Potrzebne części :

1 - Zębatka przód

2 – Zębatka tylna z zabierakiem

3 – Łańcuch napędowy 12.7-7.75-130

4 – Simmering wałka zdawczego na kole łańcuchowym małym

5 – Łożysko 6005 zębatka tył

6 – Łożysko 6005 zębatka tył

 

 

 

Odkręcamy prawą pokrywę silnika, odginamy podkładkę zabezpieczającą nakrętkę zębatki przedniej, naciskamy na hamulec tylny i odkręcamy nakrętkę zębatki gwint prawy, za zębatką jest taka pokrywka z trzema śrubkami a w niej jest simmering, śrubokręt należy mocno docisnąć podczas odkręcania tych śrubek żeby ich nie uszkodzić strasznie delikatne, po odkręceniu dekla, (jest pod nim metalowa podkładka) przystępujemy do wymiany simmeringu, oryginalny różni się on od nowego tym że jest w nim jest jeszcze metalowy pierścień w nowej go nie było. Po wymianie zakładamy metalową podkładkę dokręcamy dekielek, zakładamy zębatkę dokręcamy ja na razie ręką, po założeniu łańcucha oraz koła dokręcamy ją pomagając sobie tylnym hamulcem, na koniec zabezpieczamy nakrętkę podginając metalową podkładkę.

Odkręcić prawą oś koła wyjąć zębatkę, do nowej zębatki przekładamy napęd prędkościomierza zabezpieczony jest on takim drucikiem, oraz prawą oś koła, wyjmujemy pierścień zabezpieczający łożyska, wybijamy dwa łożyska za pomocą drewnianego kołka, i wbijamy je do nowej zębatki za pomocą tulejki o średnicy zewnętrznej łożyska. Po włożeniu łożysk wbijamy w nie oś, a następnie zabezpieczamy łożyska pierścieniem. Zakładamy kompletną zębatkę, nakładamy łańcuch i dokręcamy oś, włączamy bieg podczas wkładania koła żeby łatwiej weszło koło w zabieraki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Dla Aresa za BARDZO DOKŁADNE Opisanie tej czynnosci!!!!! Naprawde chłopak sie postarał!!!

POprostu nic dodac nic ujac!!! Takie wypowiedzi mi sie podobaja ;D

 

Pozdrawiam Veteranos!

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wymiany łańcucha, to powinno się wszytko wymieniać czyli zębatki też. Jeśli tego nie zrobisz to w expresowym tępie wykończysz i zębatki i nowy łańcuch.
-

zrobiłem 9,5 tys km po wymianie tylko przedniej zebatki i łańcucha - i jest wszystko w porządku. Teraz motor ma zrobione 26,600 km - czyli tylnia zębatka też tyle ma.

Wiadomo wymiana tylniej nie zaszkodzi raczej ;), ale skoro nie widać różnicy to po co przepłacac :(

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

z tego co ja wiem to pod srubą która trzyma zębatkę w silniku jest taka podkładka która zabezpiecza ów srubę przed odkręceniem wiec moze to jest problem nalezy ją odgiać za pomoca młoteczka i jakiegos śrubokręta i potem odkręcać srubę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polskie czesci zamienne sa tak wspanaile ze bedziesz musial lozyskla w zebatce dobrac na oko ja mam w srodku 2 lozyska nie pamietam jakie w ksiazce i na rysunkach jest calkiem co innego tylko pamietaj aby lozyska wbic do konca bo pozniej krotka oska z zebatki bedzie wystawac za malo i nie zlapie kwadrat na jej koncu prostokatnego wyciecia w ramie lozyska wbijasz takim aluminiowym walcem lub rurka o srednicy lozyska nie musisz grzac i zaloz nowe kosztuja pare zloty a oszczedzisz sobie roboty z wyjmowaniem starych i ewentualna ich wymiana po pol roku jak dostana luzow

pozdrawiam aha i nie kupuj badziewnego lancucha jak masz mozliwosc kup markowy a nie pozalujesz ja kupilem chinski i po paru tysiacach pekl i jest rozciagniety tak ze regulacje mam na maxa naciagnieta

 

maruisz bylo walkowane na forum nawet obecnie zadalem podobne pytanie jest na 1 stronie forum o etce a reszta uzyj szukaj a znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

co do podkladki pod przednia zembatka to na pewno ja odgialem, od zawsze sam sobie wszystko naprawialem, wiec jakies doswiadczenie juz mam ale za cho...re nie moge odkrecic sruby mocujacej przednia zembatke, pierwszy raz mam taki problem, niby banalny ale jednak... kurde kupilem lancuch ale zapomnialem sprawdzic czy jest orginalny, ech. jak wroce do domu to musze sie tym wszystkim zajac.

pozdro

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...