gba4 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam, już wczesniej w temacie pisałem że mam luz na łożysko główki ramy i motocykl ściąga na lewą strone, min pan Adam powiedział że to może byc prawdopodobna wina opony ale to się pózniej sprawdzi. mam 2 pytania. Ile powinna wynieść wymiana łożyska główki ramy(robota) oraz ogólny przegląd zawieszenia, bo byc moze podczas wywrotki moto jakaś laga się lekko osuneła lub coś innego.. I czy zna ktoś dobrego mechanika motocyklowego w okolicach szczecina który by mi porządnie motocykl przygotował do sezonu i zrobil ww rzeczy? Pozdrawiam i dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Z łożyskami ok 200zł.Przy szlifie mogły się przesunąć lagi na półkach przez to lekko ściąga.. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Koszt robocizny wymiany łożyska główki ramy w zależoności od warsztatu zwykle zawiera się w przedziale 50-150zł. Najpierw dokręc stare łożysko. Być może opona dupiata jest, który rocznik opony? moze byc tez zząbkowana. Masz jakies stuki przy hamowaniu z przedniego zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wladimirec Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 A takie ząbkowanie przedniej opony, jakie są najczęstsze przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gba4 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Opona ma ok 9 lat jest stara ale przez opone moze sciagac? bieznika ma duzo Jak lozysko dokrecic? taka duza sroba przy kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtas Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 witam, kiedy łożysko główki ramy jest zużyte to czujesz dyskomfort jazdy w zakrętach, a przy ostrej redukcji, lub hamowaniu odczuwalne są dość silne drgania kierownicy. Podobnie jest ze stara opona, lub podbita felga, rowniez sa drgania na kierownicy, ale nie tylko przy hamowaniu... Sprawdź oś przedniego koła, czy jest prosta - podjedź do kogoś kto ma tokarkę i sprawdzi Ci czy ma ona bicie, a jeżeli jest ok to lewa laga jest minimalnie krzywa. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Opona ma ok 9 lat jest stara ale przez opone moze sciagac? bieznika ma duzo Jak ma 9 lat to obojętnie czy to jest wina opony czy nie, i czy ma bieznik to i tak jest do wymiany panie Dzieju :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gba4 Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 W takim razie co może być tego przyczyną? Szlif był na prawą strone, niestety nie widziałęm całego zajscia. Może inaczej - co może powodować lekkie skręcanie w lewo oprócz ramy i krzywego zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Może inaczej - co może powodować lekkie skręcanie w lewo oprócz ramy i krzywego zawieszenia? Siła Twojej woli. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Puścisz kiere i skreca w lewo? czy jak? jedziesz ,trzymasz kiere i skreca w lewo samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gba4 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Nie no prosiłbym bez żartów :P, skręca mi w lewo tylko kiedy puszczam kierownice. Ogólnie moto jest w kiepskim stanie a brak znajomosci dobrego mechanika skutecznie utrudnia jego naprawe. Motocykl jest po szlifie na prawą strone - skręca sam po puszczeniu kierownicy w LEWO. -Opony mają ok 9 lat, sa oryginalne z 2001 roku. -Czuje luz na łożysku główki ramy, gdy hamuje mocniej jest to mocno ''słyszalne'' takie jakby terkotanie. -Zacisk przedni wymaga przeczyszczenia gdyż klocki nie do konca odbijaja i moto troche przyhamowuje -Kierownica jest krzywa(ale to nie ma raczej wplywu na jazde) Po prostu martwię się trochę czy to skręcanie w lewo da się naprawić i czy może to być wina którejkolwiek z ww usterek. Czy laga mogła się jakoś przesunąc czy co innego? Może ktoś zna dobrego mechanika motocyklowego w okolicach lub w Szczecinie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Motocykl jest po szlifie na prawą strone - skręca sam po puszczeniu kierownicy w LEWO. Nie napisales jaki motocykl. Zdejmij bak i zobacz czy nie widac gdzies zagiecia na ramie. -Opony mają ok 9 lat, sa oryginalne z 2001 roku. Opona trzyma wlasciwosci do 5lat wiec tych co masz mozesz uzyc jedynie na hustawke, a nie do jezdzenia. -Czuje luz na łożysku główki ramy, gdy hamuje mocniej jest to mocno ''słyszalne'' takie jakby terkotanie. Poloz reke na glowce ramy i toczac motocykl hamuj co chwila przednim. Jak poczujesz stukanie to lozysko glowki ramy. Najczesciej jest do dokrecenia. Wymiana jak sie wysypie. -Zacisk przedni wymaga przeczyszczenia gdyż klocki nie do konca odbijaja i moto troche przyhamowuje No to trzeba wyczyscic ;-) Ogolnie co do skrecania - czy cos bylo robione jeszcze przy motocyklu np. demontarz tylnego kola? Sprawdz znaki na wachaczu czy sie zgadzaja. Przednie lagi - czy ktoras sie nie zgiela troche. Cisnienie w oponach dla przezornosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Najpierw dokręć łożysko głowki ramy, jak nie pomoże to zmień opone. A jak to nie pomoze to pomyslimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Najczesciej jest do dokrecenia. Wymiana jak sie wysypie. Rzadko pomaga dokręcanie łożysk które były eksploatowane z niewłaściwym luzem . Wykasowanie luzu w takich łożyskach może się skończyć zacinaniem lub szybko znów powstaną. Zdecydowanie łożyska należy wymienić. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Hmm. Tak wlasnie mysle, ze faktycznie moze byc wina lozyska glowki ramy, jesli polecialo - przez co kierownica moze ustawiac sie lekko w lewo. Najlepiej byloby podniesc przod i zobaczyc jak chodzi kierownica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.