mateusz1210 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 witam mam pytanie, świeci mi sie kontrolka abs w hondzie i trzeba dosc mocno wcisnąć pedał hamulca aby chamował, mechanik powiedział mi że mam uszkodzoną pompe abs i on by mi radził aby wymontować abs i założyć narmalny hamulec bez abs. Co wy o tym sadzicie moj pierwszy motor i się na tym nie znam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek HONDA Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 (edytowane) A nie jest zapowietrzony układ.Popsuty ABS niemoże być ?.Od kiedy Masz ten problem?. Powiedz temu mechanikowi niech sobie głowe wymontuje i założy bez włosów,jak się bedzie czuł. W ostateczności na allegro widziałem układ abs do cbf-y. Edytowane 5 Marca 2010 przez Marek HONDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Zapowietrzenie układu nie ma wpływu na kontrolkę i prawę elektroniczną systemu. Abs jak najbardziej może się popsuć. Najpierw sprawdź bezpiecznik a póżniej wypada sprawdzić czujnik przy kole, który podaje impuls, gdy koło sie toczy.Po to masz ten ażurowy wianek przy kole. Z reguły nie sam czujnik jest uszkodzony a przewód dochodzący do niego.Czujnik to nic innego jak cewka więc miernik w dłoń i sprawdź czy dzwoni. Jak to sprawdzisz to można dalej walczyć. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Po pierwsze zmien mechanika. Po drugie producent pocos dal tą kontrolke, chyba ze twoj mechanik jest jasnowidzem i nie potrzebuje diagnozowac ukladu abs za jej pomocą. (Jezeli tego nie umie to na 100% go zmien bo od spowalniaczy zalezy twoje zycie) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Najczestsza przyczyna jest brak wlasciwego wskazania obrotow kola, sproboj zlokalizowac i przeczyscic czujnik przy kole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz1210 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Czy możecie mi podać adres warsztatu motocylowego gdzie moglbym sie udac z tym problemem w okolicach poznania lub gorzowa wielkopolskiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Yo! Sprawdziles bezpieczniki? Jest glowny od ABSu przy akumulatorze i drugi pod siedzeniem. Sprawdziles czujniki? Sa przy obu kolach, odchodza od nich przewody. Mogl sie np. dostac jakis brud miedzy ktorys czujnik a plytke od ABSu zamontowana na kole. Sprawdzales kable od czujnikow? Jak nie masz miernika, to mozesz chociaz wizualnie sprawdzic, czy ktorys nie jest mechanicznie uszkodzony. Przejechales sie wiecej niz 100m ze swiecaca kontrolka? Tylny hebel w CBFach dziala jak deska, to normalne. A da sie "rozkalibrowac" system ABS tak, ze kontrolka bedzie swiecila. Trzeba wowczas przejechac kilka kilometrow, zanim uklad znowu zacznie dzialac. Sam kiedys tak oglupilem swoj ABS - na duzym trawiastym polu bawilem sie hamujac przodem aby sie nie rozpedzac, jednoczesnie "palac gume" tylnym kolem. Uklad dostawal sprzeczne informacje od obu kol i... zwariowal. Kontrolka sie zaswiecila i zgasla dopiero, jak wyjechalem na asfalt i przejechalem pare ladnych kilometrow. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz1210 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Zaraz pójde i sprawdze bezpieczniki i czujniki, dodam tylko że jak jade to po jakimś czasie kontrolka gaśnie ale martwi mnie to że trzeba dosć mocno wcisnać pedał hamulca aby zachamował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek HONDA Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Znaczy nożny ,to w cbf-ce nie jest za mocny no i twardszy.Przód działa perfect co do tyłu to ja też mam pewne watpliwości.Co jeszcze zauważyłem że w lecie tylny hamulec dość mocno mi się nagrzewa i traci właściwości.Być może wszystko jest ok u Ciebie ,napewno nie możesz równać przedniego z tylnym hamulcem.A jeszcze jedno jeżeli abs działa to tył przy próbie zablokowania na np.szutrze bedzie tak "tyrkotał".Na asflcie suchym praktycznie ciężko jest zablokować tył bynajmnie u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Yo! Kontrolka ABSu ma sie swiecic po kazdym wlaczeniu stacyjki. Gasnac ma po przekroczeniu 6-10km/h. Ja, zeby sprowokowac tylny ABS do zadzialania, to musze niemal stanac na pedale hamulca :]. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz1210 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 W takim razie jeżeli kontrolka ma zgasnąć dopiero jak sie jedzie motorem to może u mnie jest wszystko OK, bo ona gaśnie po ruszeniu, a ja myślałem ze to jest jak w samochodach przy zapaleniu sie swieci i po chwili wszystko gaśnie. To może mechanik chciał mnie naciągnąć na kase mowiąc ze pompa nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek HONDA Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 W takim razie jeżeli kontrolka ma zgasnąć dopiero jak sie jedzie motorem to może u mnie jest wszystko OK, bo ona gaśnie po ruszeniu, a ja myślałem ze to jest jak w samochodach przy zapaleniu sie swieci i po chwili wszystko gaśnie. To może mechanik chciał mnie naciągnąć na kase mowiąc ze pompa nie działa. Wszystko Masz okey nie szukaj dziury w całym.A mechanika muszisz mieć motocyklowego. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz1210 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Wszystko Masz okey nie szukaj dziury w całym.A mechanika muszisz mieć motocyklowego. :buttrock: W zasadzie ten mechanik to naprawia tylko motory, ale z tego co się dowiaduje w internecie to on nie ma zbyt dużej wiedzy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Yo! W tym systemie ABS motocykl dopiero po ruszeniu sprawdza, czy docieraja do centralki prawidlowe informacje z czujnikow przy kolach. Ruszasz, ABS dostaje informacje, diagnozuje, czy wszystko jest ok i jesli jest - lampka ABS gasnie. Takze ABS masz zdrowy. A mechanika zmieniaj :]. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Otoz to przjedz sie i zobaczysz czy wszystko jest ok. Mechanika zmieniaj definitywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.