Skocz do zawartości

Uszkodzona pompa ABS Honda CBF 500 ??


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie, świeci mi sie kontrolka abs w hondzie i trzeba dosc mocno wcisnąć pedał hamulca aby chamował, mechanik powiedział mi że mam uszkodzoną pompe abs i on by mi radził aby wymontować abs i założyć narmalny hamulec bez abs. Co wy o tym sadzicie moj pierwszy motor i się na tym nie znam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

A nie jest zapowietrzony układ.Popsuty ABS niemoże być ?.Od kiedy Masz ten problem?.

Powiedz temu mechanikowi niech sobie głowe wymontuje i założy bez włosów,jak się bedzie czuł.

W ostateczności na allegro widziałem układ abs do cbf-y.

Edytowane przez Marek HONDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzenie układu nie ma wpływu na kontrolkę i prawę elektroniczną systemu.

Abs jak najbardziej może się popsuć.

Najpierw sprawdź bezpiecznik a póżniej wypada sprawdzić czujnik przy kole, który podaje impuls, gdy koło sie toczy.Po to masz ten ażurowy wianek przy kole.

Z reguły nie sam czujnik jest uszkodzony a przewód dochodzący do niego.Czujnik to nic innego jak cewka więc miernik w dłoń i sprawdź czy dzwoni.

Jak to sprawdzisz to można dalej walczyć.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zmien mechanika.

Po drugie producent pocos dal tą kontrolke, chyba ze twoj mechanik jest jasnowidzem i nie potrzebuje diagnozowac ukladu abs za jej pomocą. (Jezeli tego nie umie to na 100% go zmien bo od spowalniaczy zalezy twoje zycie)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Sprawdziles bezpieczniki? Jest glowny od ABSu przy akumulatorze i drugi pod siedzeniem.

 

Sprawdziles czujniki? Sa przy obu kolach, odchodza od nich przewody. Mogl sie np. dostac jakis brud miedzy ktorys czujnik a plytke od ABSu zamontowana na kole.

 

Sprawdzales kable od czujnikow? Jak nie masz miernika, to mozesz chociaz wizualnie sprawdzic, czy ktorys nie jest mechanicznie uszkodzony.

 

Przejechales sie wiecej niz 100m ze swiecaca kontrolka? Tylny hebel w CBFach dziala jak deska, to normalne. A da sie "rozkalibrowac" system ABS tak, ze kontrolka bedzie swiecila. Trzeba wowczas przejechac kilka kilometrow, zanim uklad znowu zacznie dzialac.

Sam kiedys tak oglupilem swoj ABS - na duzym trawiastym polu bawilem sie hamujac przodem aby sie nie rozpedzac, jednoczesnie "palac gume" tylnym kolem. Uklad dostawal sprzeczne informacje od obu kol i... zwariowal. Kontrolka sie zaswiecila i zgasla dopiero, jak wyjechalem na asfalt i przejechalem pare ladnych kilometrow.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

Znaczy nożny ,to w cbf-ce nie jest za mocny no i twardszy.Przód działa perfect co do tyłu to ja też mam pewne watpliwości.Co jeszcze zauważyłem że w lecie tylny hamulec dość mocno mi się nagrzewa i traci właściwości.Być może wszystko jest ok u Ciebie ,napewno nie możesz równać przedniego z tylnym hamulcem.A jeszcze jedno jeżeli abs działa to tył przy próbie zablokowania na np.szutrze bedzie tak "tyrkotał".Na asflcie suchym praktycznie ciężko jest zablokować tył bynajmnie u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeżeli kontrolka ma zgasnąć dopiero jak sie jedzie motorem to może u mnie jest wszystko OK, bo ona gaśnie po ruszeniu, a ja myślałem ze to jest jak w samochodach przy zapaleniu sie swieci i po chwili wszystko gaśnie. To może mechanik chciał mnie naciągnąć na kase mowiąc ze pompa nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

W takim razie jeżeli kontrolka ma zgasnąć dopiero jak sie jedzie motorem to może u mnie jest wszystko OK, bo ona gaśnie po ruszeniu, a ja myślałem ze to jest jak w samochodach przy zapaleniu sie swieci i po chwili wszystko gaśnie. To może mechanik chciał mnie naciągnąć na kase mowiąc ze pompa nie działa.

Wszystko Masz okey nie szukaj dziury w całym.A mechanika muszisz mieć motocyklowego. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko Masz okey nie szukaj dziury w całym.A mechanika muszisz mieć motocyklowego. :buttrock:

 

 

W zasadzie ten mechanik to naprawia tylko motory, ale z tego co się dowiaduje w internecie to on nie ma zbyt dużej wiedzy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

W tym systemie ABS motocykl dopiero po ruszeniu sprawdza, czy docieraja do centralki prawidlowe informacje z czujnikow przy kolach. Ruszasz, ABS dostaje informacje, diagnozuje, czy wszystko jest ok i jesli jest - lampka ABS gasnie.

Takze ABS masz zdrowy. A mechanika zmieniaj :].

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...