tomasz wloch Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 tzw przejście jest wtedy gdy kończy się cykl wydechu, a zaczyna ssania. w 4t wałki rozrządu kręcą się 2 x wolniej niż wał :) Widzę, że kłaniają się podstawy pracy 4T, więc tym bardziej radzę to sprawdzić. Uwierz mi, że da się to źle poskładać i często poprawiam tak poskładane rozrządy. Pozdrawiam Witam może wiedzy teoretycnej nie mam za wielkiej ale czytać umie i potrafie znależć znaki na silniku i zębatkach .Ja to okreslenie znam jako \mijanka/ A ten silnik naprawde ma wszystko dosyć dobrze pokazane w manualu tylko przedobrzyłem z popychaczami ! :biggrin: :banghead: Można i na allegro oby tylko były sprawne. Zanurzyć cały w oleju silnikowym i kilka razy ścisnąć w palcach- jeżeli nie będzie się cofał to zamontować w głowicy. Cofał?To on po scisnieciu ma zostać w tej samej pozycji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam może wiedzy teoretycnej nie mam za wielkiej ale czytać umie i potrafie znależć znaki na silniku i zębatkach .Ja to okreslenie znam jako \mijanka/ A ten silnik naprawde ma wszystko dosyć dobrze pokazane w manualu tylko przedobrzyłem z popychaczami ! :biggrin: :banghead: Cofał?To on po scisnieciu ma zostać w tej samej pozycji ? ma zostać w tej samej pozycji , oczywiście Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Co do popychaczy, oczywiście imadło to nie jest dobry pomysł, ale wątpię by to one były winą braku pracy pierwszego cylindra. Mam jeszcze jedno pytanie Skoro wiesz o co chodzi w rozrządzie to napisz proszę jak to ustawiłeś, tzn : pierwszy na znak pozycja GMP początek suwu pracy, i co dalej ??? Nie upieram się przy tym rozrządzie ale jestem ciekaw jak to ustawiłeś :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz wloch Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 (edytowane) Co do popychaczy, oczywiście imadło to nie jest dobry pomysł, ale wątpię by to one były winą braku pracy pierwszego cylindra. Mam jeszcze jedno pytanie Skoro wiesz o co chodzi w rozrządzie to napisz proszę jak to ustawiłeś, tzn : pierwszy na znak pozycja GMP początek suwu pracy, i co dalej ??? Nie upieram się przy tym rozrządzie ale jestem ciekaw jak to ustawiłeś :) :buttrock: Witam tylni cylinder na gmp i wałki mają być na znakach na równi z górą cylindra .Znaki mają sie pokrywać na zewnątrz znaki są to takie otwory nawiercone na zębatkach mają być idealnie podzielone na połowe a dodatkowo ma być okreslona liczba pinów łańcucha pomiędzy znakami dokładnie 24.Dolny łańcuch ustawiasz na dolnym znaku na wale ,każdy cylinder ma osobny znak na wale.Oczywiscie składasz to razem i sprawdzasz pare razy kręconć wałem i patrząc czy się zgrywają znaki i nic się nie zmienia :bigrazz:Drugi ustawiasz na gmp i ta sama chistoria mam manuale Heinsa jak się nie myle i tam tak pisze to tak składałem.PozdrawiammMasz tesz znak na kole posrednim łańcuszków ale jak zmieniasz dółi góre to po zgraniu dolnych i górnych punktów posredni niejest ważny bo to tylko koło posrednie i raz ustawione łańcuszki nie przestawią sie na nim!Pisze z głowy i mogę cos dziwnie opisać ale rozrząd był sprawdzany 3 razy i znaki się pokrywają perfekt na obu cylindrach! A popychacze jeżeli mają zostawać po scisnięciu to moje nie zostawały.U mnie wracały do pozycji przed scisnięciem!Teraz się dowiedziałem że miałem przedni cylinder przestawić o 360 +60 stopni tego nie zrobiłem i to jest mój błąd !Tego manual nie opisuje!Dzisiaj przestawie i powinno być ok Edytowane 8 Marca 2010 przez tomasz wloch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 (edytowane) dokładnie o to przestawienie mi chodziło :):) tylko nie do końca tak jak podajesz. :) Najprościej zrobić to tak : Ustawiasz pierwszy cylinder na GMP początek suwu pracy znaki na wałkach do zewnątrz. Potem kręcąc zgodnie z kierunkiem pracy silnika ( odwrotnie do wskazówek zegara patrząc z lewej strony motocykla ) ustawiasz górny cylinder w GMP dokładnie 305 stopni i w tym momencie znaki na tylnym mają być tak jak na przednim wcześniej, czyli do zewnątrz, początek suwu pracy. Co do Hydro-regulatorów, to po ściśnięciu mają wracać do swojej pozycji początkowej. Piotrowi raczej chodziło o to, że po napełnieniu olejem nie powinny dać się ścisnąć. Pozdrawiam PS. Bardzo ważne !!! pamiętaj że sprawdzając ustawienie wolno kręcić tylko zgodnie z kierunkiem pracy silnika, nigdy do tyłu !!!! Edytowane 8 Marca 2010 przez szparag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Popychacz ma być odpowietrzony przy pomocy spec. narzędzia podczas zanurzenia w oleju silnikowym a czynność tą wykonuje się palcami (na pewno nie w imadle). Po odpowietrzeniu ma mieć długość max. tak jak fabrycznie nowy. Nie zrozumiałeś moich słów. Ponieważ w środku jest sprężyna która go rozpycha to zawsze pozostaje w tym samym położeniu bez względu czy jest w nim powietrze czy olej. Jeżeli sam popychacz poddaje się po naciśnięciu palcami to znaczy że jest zapowietrzony. Jeżeli po naciśnięciu palcami z bocznego otworu wypływa olej to znaczy że ma uszkodzony zaworek zwrotny i nadaje się tylko na wisiorek do kluczy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz wloch Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Panie piotrze mam chyba ze 2 takie wisiorki w silniku :banghead: Na tylnym cylindrze dzisiaj zakupiłem 4 uzywane na alegro i proszę bardzo o dokładny opis jak je mam odpowietrzyć !Nowe mają nieziemską cene aż 250 zł za sztukę :eek: Ja odkupiłem cztery ostatnie od goscia za 20 zł sztukę dlatego4 bo nie wiem ile padło a tylko tyle tegosc miał :buttrock: Tylni cylinder pracuje pięknie i cicho!Przedni tylko chałasuje .Jak zrobie przegazówkę to jak schodzi z obrotów to delikatnie strzela z przedniego.Dziekuje za porady dzieki nr telefonu do Pana serwisu odpaliłem silnik .Nie wiedziałem że mam przestawić wał po ustawieniu tylniego rozrzadu a Pana mechanik mi to wytłumaczył i dałem rade :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Panie piotrze mam chyba ze 2 takie wisiorki w silniku :banghead: Na tylnym cylindrze dzisiaj zakupiłem 4 uzywane na alegro i proszę bardzo o dokładny opis jak je mam odpowietrzyć !Nowe mają nieziemską cene aż 250 zł za sztukę :eek: Ja odkupiłem cztery ostatnie od goscia za 20 zł sztukę dlatego4 bo nie wiem ile padło a tylko tyle tegosc miał :buttrock: Tylni cylinder pracuje pięknie i cicho!Przedni tylko chałasuje .Jak zrobie przegazówkę to jak schodzi z obrotów to delikatnie strzela z przedniego.Dziekuje za porady dzieki nr telefonu do Pana serwisu odpaliłem silnik .Nie wiedziałem że mam przestawić wał po ustawieniu tylniego rozrzadu a Pana mechanik mi to wytłumaczył i dałem rade :buttrock: Cieszę się,że mogłem pomóc. Rozmawiałeś z moim synem mechanikiem. Czytaj PW. powodzenia Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.