mik Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Od paru dni posiadam yz 125 i mam takie pytanie co jaki okres czasu nalezy w takim moto zmieniac czesci: silnika, naped itp.??? :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Z tego co wiem to to co w każdym motocyklu:Raz na sezon świeca i olej to chyba tyle :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 wszystko zależy od sposobu użytkowania, jeśli będizesz go mocno eksploatować to prawdopodobnie będziesz zmuszony do wymiany tłoka i pierścieni nawet dwa razy we sezonie. Zwykelw tak mocno obciażonychsilnikach jakimi są dwu-suwowe jednostki napedowe 2T wymiana tłoka z pierścieniami odbywa się co sezon :) to koszt około 350-450zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2004 Jeżeli jeżdzisz tak sobie rekreacyjnie to jest tak jak napisał Słabek. Jeżeli myślisz o konkretnej jeżdzie to musze Cie zmartwić. Producenci daja gwarancje na wytrzymałośc tłoka tylko 12 godzin pracy, ale ja zmieniem tak około raz na 2 miesiące bo z kasa cienko. Łańcuch i zębatki 2 razy w sezonie, klocki też. Wszystko zależy od stylku jazdy. Mój kumpel ma Yz 125 z 2002 roku to on co 10 - 12 godzin jazdy zmienia tłok. Opony zmienia przed każdymi zawodami, ale on w MP jeżdzi. aha co do tłoka to naprawde trzeba uważać bo jak są za lużne to lubią pękac a wtedy koszty śą większe. Yz to motocykl wyczynowy więc musisz liczyc sie z dużymi kosztami utrzymania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Co do tloka jak rozpoznac ze czas go wymienic? czym sie rozni tlok najdrozszy od normalnego czy na takim drozszym dluzej pojezdze? Odnosnie opon czym sie rozni tylnia opona 110 0d 100? Z zawieszeniem nic sie nie robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Opona 110 od 100 rózni sie szerokościa to jest podana szerokśc w mm. Co do tłoków to te droższe są wytrzymalsze. Zawieszenie w motocyklach crosoowych wymaga częstego smarowania i czyszczenia. Do tego jescze przynajmiej raz w miesiącu muszisz wyczyścić filtr powietrza.roboty przy takim motorku jest pełno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroman Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 strzalek zmieniasz tlok raz na 2 miesiace ?? spoko :( ja na tloku jezdze w ktm 125 jeden sezon i jest OK, fakt ze malo jezdze bo tylko raz w sobote ale jak widac skutecznie :) hehe , i my tak raczej rekreacyjnie jezdzimy, moze akbysmy mieli tor to byloby katowanie :) pozdrawiam, ps. do amatorskiej jazdy rekreacyjnej wymiana tloka wystarczy 2 razy w sezonie lub sezon, no chyba ze jest taka potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2004 Tak niestety staram sie zmienić co 2 miesiące :cry: Teraz wypada pierwsza zmiana. Ja jeżdze 3-4 razy w tygodniu w tym 2 razy to na torze. Zauważ też, że cr to crosówka a Twój exc to enduro i do tego cr ma słaby dół więc tam cały czas trzeba kręcić. Koleś który mi motocykl przygotowóje też mówi że wystarczy 2 razy w sezonie zmienić a kolesie co jężdzą w MP, że co 2 miesiące bo co 12- 15 godzin jazdy zmieniają. Teraz zamówiłem tłoczek i zobacze w jakim tamten jest stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroman Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 strzalek ale ty w mp chyba nie jeździsz ;P wiec nie wzoroj sie na kolegach z MP :( no chyba ze nie masz na co kasy wydawać ;) pozdro. ps. wiadomo ze zmiana tłoka mu nie zaszkodzi:) ale to za szybko wg mnie po 2 miesiącach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 CR i EXC są bardzo podobne do siebie pod względem pracy silnika, wiec Panowie nie musicie się sprzeczać. Co do zmainy tłoka - wszystko polega na tym, aby "nie przytrzeć", a więc nie dopuścić do tego, że zużycie pierścieni tłoka spowoduje zarysowanie cylindra. Bo dopiero wtedy robią się koszty (szlif, nikasil, nowy cylinder ird.). Ponadto zużyty tłok może doprowadzić do nadmiernego wzrostu temperatury w silniku i nawet pęknięcia cylinda (ostatnio widziałem w ten spsosób strzelony cylinder w KX125). Także trzeba zmieniać tłok co 30-40 godzin lajtowej jazdy lub 20 godzin jazdy wyczynowej na torze (lub pałowanie na każdym biegu). Prodilaktyka się opłaca, bo zapobiega znacznie droższym naprawom - ot, cała filozofia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 CR i EXC są bardzo podobne do siebie pod względem pracy silnika, wiec Panowie nie musicie się sprzeczać. Co do zmainy tłoka - wszystko polega na tym, aby "nie przytrzeć", a więc nie dopuścić do tego, że zużycie pierścieni tłoka spowoduje zarysowanie cylindra. Bo dopiero wtedy robią się koszty (szlif, nikasil, nowy cylinder ird.). Ponadto zużyty tłok może doprowadzić do nadmiernego wzrostu temperatury w silniku i nawet pęknięcia cylinda (ostatnio widziałem w ten spsosób strzelony cylinder w KX125). Także trzeba zmieniać tłok co 30-40 godzin lajtowej jazdy lub 20 godzin jazdy wyczynowej na torze (lub pałowanie na każdym biegu). Prodilaktyka się opłaca, bo zapobiega znacznie droższym naprawom - ot, cała filozofia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2004 Także trzeba zmieniać tłok co 30-40 godzin lajtowej jazdy lub 20 godzin jazdy wyczynowej na torze (lub pałowanie na każdym biegu). Prodilaktyka się opłaca, bo zapobiega znacznie droższym naprawom - ot, cała filozofia Zgadzam się z Dominikiem w 100%Ja w tygodniu jezdze tak ze 2 godniny lajtowo po lasach i ze 2 godziny z kolesiami po torze. Co daje około 32godziny jazdy na 2 miesiące. Tyle ze budżet to nieco mi to nadwyręża i będe musiał poczekać ze zmainą tłoka jeszcze troche.Kumpel co ma roczną Yz 125 olał na początku sprawe i pózniej kosztowało go to 2,2 tyś bo oprócz nowego tłoka musiał tez cylinder kupić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2004 Jeszcze mam takie pytanie: jak sie ustawia zawieszenie z tyl w takim moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.