matys210 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Siema. Jestem nowy na tym forum więc najpierw chciałbym się przywitac. Wiem że było pare podobnych tematów już tutaj ale w żadnym z nich nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na mój problem. Aktualnie mam Yamahe Dt 125R i to było moto takie na początek. Teraz chciałbym przesiąść się na coś bardziej "Hardkorowego" mocniejszego itp. Mam zamiar jezdzic tym glownie po torze i jakis las. Myślałem nad takimi motorami jak Husqvarna Wr 125, Ktm Exc 125, Yamaha yz 125 lub jakis podobny do tego cross np Honda Cr 125. I teraz pytanie: Ile pali każdy z tych motocykli przy odkręconej manetce na pol na godzine?(taka srednio zaawansowana jazda) Jak rozchodzi się sytuacja co do remontów? Który motor by był najdłużej co do wytrzymałóści tłoka?(wiem ze zależy od jazdy ale zakladamy ze jezdzimy srednio) I który nadawałby się właśnie do tego co ja chce. Bo Dt nie zbytnio nadaje sie na tor. CIęzka troszke i wql Z góry dzięki za pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Łeee... cholera człowieku ten temat był wałkowany na tym forum dziesiątki razy nie możesz trochę poszperać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Po pierwsze to słabo szukałeś bo jest o tym troche na forum. Po drugie WR i EXC to enduro, yz, cr to crossówki. Spalanie zależne od stylu jazdy, napewno więcej niż twoje dt. W każdej z tych setek przynajmniej raz w roku tłok( ale to też zależne od stylu jazdy). Jeśli masz tym jezdzić też do lasu to polecam WR lub EXC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichuPl Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) JAk rozwarzasz miedzy włoskimi a japoncami bierz honde lub yamahe husqwqrna pociadnie cie w koszty ktm zreszta tez co do eksploatajci wszytstko wyglada podobnie spalanie i remonty w wyzej wymienionych na tym samym poziomie tylko dostepnosc czesci i cena lepsza w japoncach niz w ktm czy husky jak juz bierz cr na dur-alu tzn od 1999< bedziesz zadowolony Edytowane 21 Lutego 2010 przez MichuPl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 No dobra szperalem byl temat o utrzymaniu crossa itp itd Nie znalazlem jakos konkretnie spalania remontow czy cos wszedzie pisza zalezne od stylu jazdy ale zzakladamy ze jezdziemy srednio zaawansowanie czyli maneta na pol gazu Jedni mowia ze yz 125 pali bak na 3 h a inni ze na 1 h więc niewiem z Ktm jedni pisza ze pali w jezdzie po bezdrozach (sredniej jezdzie) spali na 1 h 2 litry a inni ze 5 więc o to w tym chodzi? Jeszcze co do Ktm I Yz to z ktm jedni pisza ze tloczek starczy spokojnie na 1 sezon a drudzy ze napewno nie starczy(ciagle zakladamy ze jezdzimy srednio) moze nie dla kazdego srednio znaczy to samo ale... Co do Yz jedni z kolei mowia ze 2-3 razy napewno w sezonie trzeba zrobic remont a drudzy znow ze 1 raz styknie i kogo tu sluchac? Oglupialem juz z tego wszystkiego dlatego napisalem ten temat liczylem na pomoc ale widze ze na darmo A co do Wr to wiem tylko to ze ma okolo 32 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 A co do Wr to wiem tylko to ze ma okolo 32 koni. A z tego co ja wiem to WRE ma okolo 30kM, wr napewno wiecej. Wr jest w klasie z exc wiec z remontami jeden pieron. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) Kolego, jak się kupuje taki motocykl, to spalanie to ostatnia rzecz o jakiej się myśli, lepiej zostań przy DT bo to nie dla Ciebie. Ewentualnie Husqvarna WRE 125/KTM LC2 125/Aprilia RX /Honda CRM, ale to sprzęty klasy do DT, ale trochę lepsze. No chyba że hard enduro, KTM EXC, Husq WR. Crossa sobie daruj. A remonty się robi jak trzeba. Najlepiej kupić licznik MTH (tylko porządny, a nie stoper w tesko) i żyć spokojnie. Edytowane 21 Lutego 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) no wlasnie o hardenduro myslalem oprocz homologacji to czym roznia sie jeszcze one od crossow? dlatego chce sie upewnić czy bedzie mnie stac na jego utrzymanie.. Edytowane 21 Lutego 2010 przez matys210 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) Nie wszystkie HE mają homo :P Mają trochę łagodniejsze silniki i inaczej zestrojone skrzynie biegów, są minimalnie cięższe. Jak na pola to super. Trochę inaczej ustawiona zawiecha. Edytowane 21 Lutego 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 wiem ze nie wszystkie ale przewaznie maja chyba a na tor też się zda?bo dt lub inne podobnej klasy motory nie zbytnio sie do tego nadaja.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) No właśnie z reguły nie mają :D DT to gówno, każdy to wie ale każdy boi się to powiedzieć nagłos. Na tor się nadają, jak DRZ daje radę to taki EXC 125 bez problemu. Ale na tor lepszy cross. IMO lepiej kup hard enduro, jak chcesz jeździć po torze i polu.Bo cross na pole się za bardzo nie nadaje. Edytowane 21 Lutego 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 no wlasnie o hardenduro myslalem oprocz homologacji to czym roznia sie jeszcze one od crossow? dlatego chce sie upewnić czy bedzie mnie stac na jego utrzymanie.. Po pierwsze tak jak wspomniano wyżej to że coś jest h.enduro nie oznacza że z automatu ma homologację, a różnic jest sporo, począwszy na innym zestrojeniu zawiechy poprzez inne przełożenia skrzyni biegów na innej charakterystyce silnika skończywszy, np. 2T h.enduro mają zwykle po dwa pierścienie a crosy jeden jest to podyktowane innym przeznaczeniem, w jeździe enduro liczy się nisko ulokowany moment obrotowy co daje właśnie tłok z dwoma pierścieniami podnoszący kompresję, kolejnym efektem tłoka z dwoma pierścieniami są mniejsze obroty max. i wolniejsze wkręcanie się na obroty, z kolei w jeździe crossowej silnik i tak praktyczni nonstop pracuje na wysokich obrotach więc nisko położony moment obrotowy nie jest potrzebny właśnie dlatego w crossach montuje się tłoki z jednym pierścieniem pozwalające osiągać większe obroty co z kolei pozwala na rzadsze zmiany przełożeń. JAk rozwarzasz miedzy włoskimi a japoncami bierz honde lub yamahe husqwqrna pociadnie cie w koszty ktm zreszta tez co do eksploatajci wszytstko wyglada podobnie spalanie i remonty w wyzej wymienionych na tym samym poziomie tylko dostepnosc czesci i cena lepsza w japoncach niz w ktm czy husky jak juz bierz cr na dur-alu tzn od 1999< bedziesz zadowolony Tak, tak japońce są nie do zdarcia a części rozdają za darmo :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Dam ci dobrą radę, nie myśl za dużo tylko kup ten motocykl i jeździj. Czy to będzie Wr, EXC, YZ itd. dla ciebie jako nowicjusza nie ma różnicy. Na wypowiedzi na forach patrz przez palce bo niektórzy takie bzdury piszą że głowa mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Bo ja mam konkretniej taki problem bo chce sie tego dowiedziec bo niewiem czy utrzymam takiego crossa. A co do Dt to gadalem z jednym mechanikiem motocyklowym to powiedział ze Dt szkoda na tor. Więc chciałem sie dowiedziec i rozwazyc czy go utrzymam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 (edytowane) Jeśli stać cię na utrzymanie DT w której też trzeba lać benzyne, trzeba wymieniać klocki cham, napęd, opony, tłok, korbę itd. to wyczyna też utrzymasz. Edytowane 21 Lutego 2010 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.