l.e.s.t.e.r Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Witam serdecznie, Ponieważ mam lekko zgięty frez na którym siedzi dźwignia zmiany biegów bardzo często mam obrobioną dźwignie ( nóżkę ) zmiany biegów. Zakupiłem odpowiedni wałek z frezem. Teraz mam pytania czy dużo roboty jest z wymianą tego wałka?? i co będę jeszcze potrzebował (uszczelki, simeringi itp.). Potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 (edytowane) Z tego co wiem wystarczy zrzucić prawy dekiel. Edytowane 20 Lutego 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Jak kupiłem swoją XR400, to się okazało, że mam obrobiony wieloklin na wałku zmiany biegów. Sama część nie jest zaporowo droga, ale do wymiany trzeba rozpołowic silnik. Dopasowalem więc stalową dźwigienkę w dobrym stanie, ustawiłem starannie jej położenie, skręciłem śrubkę, po czym: - wywierciłem wiertłem fi 4 otwór, którego połowa była w wałku a połowa w dźwigni, wiercąc wzdłuż wałka, ofkors, - poluzowałem śrubkę zaciskającą dźwigienkę, - w otwór wbiłem kołek/wpust, wykonany z walcowej części wiertła fi 4,2, - skręciłem śrubkę. Wsjo rabotajet :crossy: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Prawą ćwiartkę karteru i z tego co pamiętam kosz sprzęgłowy. Bez kosza raczej napewno nie wyjdzie. Jak jest zgięta może ciężko wychodzić. Wymień simmering - koszt kilkudziesięciu groszy, a jest spokój. Żeby wykręcić tą ćwiartkę musisz spuścić olej i płyn chłodniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Prawą ćwiartkę karteru i z tego co pamiętam kosz sprzęgłowy. Bez kosza raczej napewno nie wyjdzie. Jak jest zgięta może ciężko wychodzić. Wymień simmering - koszt kilkudziesięciu groszy, a jest spokój. Żeby wykręcić tą ćwiartkę musisz spuścić olej i płyn chłodniczy. trzeba jakieś specjalne klucze ?? nie chciałbym w połowie roboty składać maszyny bo kluczy nie mam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 pneumatyczny do odkręcenia kosza Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) nadszedł czas wymiany wałka :) sama wymiana poszła dośc sprawnie mam natomiast5 kilka pytań: śruba od kosza sprzęgłowego była praktycznie luźną blokowało ją tylko zabezpieczenie - czy tak mam też to zmontowac ?? po wymianie wałka, nie ma sprzęgła :( praktycznie luźna linka - czy ktoś ma jakiś pomysł co mogło się stac ?? może ma ktoś kartę z service manuala z prawidłowym złożeniem kosza sprzęgłowego, bo po ośmiu godzinach kombinowania poddałem się :) wszystkie tarcze sprzęgła są identyczne tylko jedna ma wcięcia dwa - czy ta tarcza ma byc w jakimś specjalnym miejscu ? Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez l.e.s.t.e.r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 http://www.yamaha-motor.pl/community/service/manuals.jsp wybierz swoj motocykl itp ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Jeśli to 426 z roku 01 lub 02 to w sprzęgle masz jeszcze taką kulkę. Może gdzieś ci wypadła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 kulka?? nic takiego nie widziałem, na schemacie też nie ma http://img340.imageshack.us/img340/2649/schematj.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 To masz schemat od silnika z roku 2000. Od 2001 do 2002 między wałkiem idącym przez silnik, a tym jego "gniazdem" występuje kulka, średnicy około 5 - 7 mm. Może ci gdzieś wypadła. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 no niestety po wymianie wałka uszkodził się element uszczelniający, moje pytanie: żeby uszczelnic element nr9 z rysunku trzeba zamówi 10 ? czy 10 i 11 ?? rysunek : http://img401.imageshack.us/img401/7333/yz426.jpg pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 10 to tulejka a 11 to sprężyna, żadne nie uszczenia do simmera masz dostęp z zewnątrz , lewa strona silnika Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 10 to tulejka a 11 to sprężyna, żadne nie uszczenia do simmera masz dostęp z zewnątrz , lewa strona silnika to z rysunku to jest lewa strona silnika, nie wiedzę na nim simeringu - od prawej strony silnika po zdemontowaniu nóżki zamiany biegów widac jakiś element gumowy który ewentualnie mógłby to uszczelniac ale wydaje mi się że wymienia się go od lewej strony silnika " od środka" ktoś to kiedyś wymieniał ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Na rysunku masz pokazany prawy karter a lewy jest od strony nóżki ;). Tu masz pokazany ten simering pozycja nr 8, tak jak ci się wydaje, wymienia się go od środka, nie pamiętam jak to dokładnie wygląda ale bez rozpołowienia silnika raczej nie da rady tego zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.