wild Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Cześć. Niestety nie doszukałam się odpowiednich informacji w archiwum na temat zębatki przedniej/tylnej do GSF... Mam związku z tym pytanie, bo szczerze nigdy takiego tematu nie poruszałam. Na rynku są dostępne zębatki o różnej ilości zębów (od 42 do 48 oraz od 13-18) Standardowo była zakładana 47 zębów / 15 oraz 112 x-ringowy łańcuch. Pytanie : rozumiem, że ma to znaczenie przy przełożeniu, osiągi ale mnie interesuje jak to dobierać (parami?). Np. jak ma się takie zestawienie 42/15 przy 112 x-ringowym łańcuchu? Pytam, ponieważ zaintrygowała mnie pewna rozmowa.. Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEŚNICZY Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 (edytowane) Np. jak ma się takie zestawienie 42/15 przy 112 x-ringowym łańcuchu? W tym przypadku droga koleżanko łańcuch musi być krótszy Moim zdaniem zamian przełożeń w motorze szosowym nie ma sensu , to nie ENDURO :buttrock: A jak już zmieniać to dołóż 3 zęby na tył - motocykl będzie zrywniejszy , ale V-max mniejsza :biggrin: Edytowane 16 Lutego 2010 przez LEŚNICZY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Zmiana przełożeń ma kluczowe znaczenie na zmianę stosunku prędkości maksymalnej/przyspieszsenia. Krótko ujmując Twój przykład - zmiana z tyłu o 5 zębów mniej oznaczać będzie słabsze przyspieszenie motocykla, ale zwiększy się prędkość masmymalna oraz spalanie. Bo przy kilku zębach mniej z tyłu będą mniejsze obroty silnik przy danej prędkości, jednak ma to też wpływ na obciążenie silnika - zwiększy się. Łatwo to sobie wszystko uzmysłowić biorąc za przykład biegi w rowerze. Jakie mamy możliwości rozwijania prędkości/przyspieszeń przy różnych zestawieniach biegów. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YaroZS Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Przełożenia Tu znajdziesz odpowiedź na niektóre pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Odpowiadajac bezposrednio na twoje pytanie to teoretycznie zakres regulacji lancucha powinien to pokryc, ale moze okazac sie za krotki przy zmianie o 5 zebow i wowczas ze 2 ogniwa lancucha trzeba bedzie usunac ( co nie jest wielkim problemem majac wlasciwe narzedzie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 podziękował ślicznie - i wszystko jasne. Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.