Zakor Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Witam Światła w motorze mam nie najlepsze a jak wiadomo to podstawa bezpieczeństwa. Zmierzyłem napięcie na żarówce i wynosi coś w okolicy 9.4-9.6V gdy napięcie na aku wynosi 12.54V. Słyszałem że można zastosowań przekaźnik do świateł aby brały prąd bezpośrednio z aku. Nie wiem tylko czy światła sterowane są + czy - i nie mam zupełnie pojęcia jak podłaczyć ten przekaźnik więc proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Światła załączasz plusem. Tak duży spadek napięcia na żarówce świadczy o zanieczyszczeniach w tym obwodzie. Może najpierw tym się zajmiesz. A jesli chcesz od razu modyfikować to http://autokacik.pl/files/279316970-przekaznik.JPG interesuje Cie ten po lewej. do 85 masa do 86 plus sterujący do 30 plus z aku 87 wychodzi do żarówki. 85 i 86 to cewka więc są przemienne 30 i 87 to styki przekaźnika i też są przemienne w podłączeniu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornetino Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Zakor, spróbuj zapytać na forum BMW. Są tam prawdziwi fachowcy od BMek, masz tam dział poświęcony serii F. http://www.bmwmotoklub.pl/forum/index.php ps. jeżeli chcesz, aby nie potraktowanono Cię "z buta", wstąp najpierw do powitalni w dziale ogólne i napisz parę słów o sobie :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Spadek jest ogromny, nie sądzę, żeby bmw pozwoliło sobie na taką fuszerkę! Sprawdź dokładnie wszystkie styki, kup pastę do czyszczenia i zabezpieczania styków i potraktuj tym wszystkie połączenia. Przekaźnika moim zdaniem nie ma co montować, bo tak jak fabryka dała powinno śmigać prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Nie zawsze to co fabryka dala bedzie prawidlowo dzialac po kilku latach eksploatacji. Moja rada-montuj przekazniki i bedzie na pewno widocznie lepsze swiatlo (powinienes dac jeden przekaznik do swiatel mijania a drugi do drogowych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakor Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 cyborg78 a mógłbyś mi dokładnie rozrysować np.w paincie jak to zrobić (żarówka H4) bo jak pisałem wcześniej na elektryce nie znam się za bardzo i nie wiem co i jak podłączyć. A czy ma znaczenie przy podłańczaniu czy światła są sterowane + czy - ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Przy okazji luźnej rozmowy w pracy spytałem doświadczonego mechanika o Twój problem. W ciemno z rocznika i modelu typuje częstą usterkę: stacyjkę. W tych sprzętach rozłącza ona dwa obwody - światła osobno, resztę elektryki osobno. Zdarza się, że po jakimś czasie styki w niej przestają prawidłowo działać. Zanim zaczniesz ubierać motocykl w dodatkowe kabelki i przekaźniki radzę naprawić fabryczną instalację. Jeśli już koniecznie chcesz wyeliminować jej wady to najpierw dowiedz się co naprawdę warto poprawić po inżynierach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakor Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Dziękuję brys za zainteresowanie moim problemem, ale mam jeszcze taką mała prośbę czy mógłbyś się jeszcze dowiedzieć jak sprawdzić tą stacyjkę?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Podaj mi VIN swojego motocykla (najlepiej na PW ;-) ) to może w wolnej chwili wygrzebię schemat i coś powiem. Przy motocyklach BMW jeszcze nie pracowałem, dopiero na wiosnę jak się ruch zacznie, dlatego teraz z głowy nic nie napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.