Skocz do zawartości

przekaźnik świateł BMW f650ST 99r


Zakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Światła w motorze mam nie najlepsze a jak wiadomo to podstawa bezpieczeństwa.

Zmierzyłem napięcie na żarówce i wynosi coś w okolicy 9.4-9.6V gdy napięcie na aku wynosi 12.54V.

Słyszałem że można zastosowań przekaźnik do świateł aby brały prąd bezpośrednio z aku.

Nie wiem tylko czy światła sterowane są + czy - i nie mam zupełnie pojęcia jak podłaczyć ten przekaźnik więc proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła załączasz plusem.

Tak duży spadek napięcia na żarówce świadczy o zanieczyszczeniach w tym obwodzie.

Może najpierw tym się zajmiesz.

A jesli chcesz od razu modyfikować to

http://autokacik.pl/files/279316970-przekaznik.JPG

interesuje Cie ten po lewej.

do 85 masa

do 86 plus sterujący

do 30 plus z aku

87 wychodzi do żarówki.

85 i 86 to cewka więc są przemienne

30 i 87 to styki przekaźnika i też są przemienne w podłączeniu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakor, spróbuj zapytać na forum BMW. Są tam prawdziwi fachowcy od BMek, masz tam dział poświęcony serii F.

 

http://www.bmwmotoklub.pl/forum/index.php

 

ps. jeżeli chcesz, aby nie potraktowanono Cię "z buta", wstąp najpierw do powitalni w dziale ogólne i napisz parę słów o sobie :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek jest ogromny, nie sądzę, żeby bmw pozwoliło sobie na taką fuszerkę! Sprawdź dokładnie wszystkie styki, kup pastę do czyszczenia i zabezpieczania styków i potraktuj tym wszystkie połączenia. Przekaźnika moim zdaniem nie ma co montować, bo tak jak fabryka dała powinno śmigać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze to co fabryka dala bedzie prawidlowo dzialac po kilku latach eksploatacji. Moja rada-montuj przekazniki i bedzie na pewno widocznie lepsze swiatlo (powinienes dac jeden przekaznik do swiatel mijania a drugi do drogowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyborg78 a mógłbyś mi dokładnie rozrysować np.w paincie jak to zrobić (żarówka H4) bo jak pisałem wcześniej na elektryce nie znam się za bardzo i nie wiem co i jak podłączyć. A czy ma znaczenie przy podłańczaniu czy światła są sterowane + czy - ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji luźnej rozmowy w pracy spytałem doświadczonego mechanika o Twój problem. W ciemno z rocznika i modelu typuje częstą usterkę: stacyjkę. W tych sprzętach rozłącza ona dwa obwody - światła osobno, resztę elektryki osobno. Zdarza się, że po jakimś czasie styki w niej przestają prawidłowo działać.

Zanim zaczniesz ubierać motocykl w dodatkowe kabelki i przekaźniki radzę naprawić fabryczną instalację. Jeśli już koniecznie chcesz wyeliminować jej wady to najpierw dowiedz się co naprawdę warto poprawić po inżynierach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi VIN swojego motocykla (najlepiej na PW ;-) ) to może w wolnej chwili wygrzebię schemat i coś powiem. Przy motocyklach BMW jeszcze nie pracowałem, dopiero na wiosnę jak się ruch zacznie, dlatego teraz z głowy nic nie napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...