przemo_a4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Czym może skutkować za mocne przykręcenie mostków wałka rozrządu? Czy np. wałek może się zatrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
refel Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Na początku może się ciężko obracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Na początku może się ciężko obracać. Ręce opadają... http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 oczywiscie ;] moze gwint wyskoczyć i narobić bałaganu bez podparcia itp itd ;] http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_a4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 teoretycznie, mostek przylega do głowicy i za mocne przykręcenie wg mnie może skutkować tylko naciągnięciem gwintów ale prosiłbym jednak o info od fachowców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 To jak już za mocno dokręciłeś lub nie wiesz jak dokręciłeś to napisz w czym i znajdziemy odpowiednie momenty dokręcenia. Napewno nie jeździć. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_a4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 momenty znam (10Nm) czemu nie jeżdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 momenty znam (10Nm) czemu nie jeżdzić? Mi też ręce opadają. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 momenty znam (10Nm) czemu nie jeżdzić? Bo zniszczysz cały silnik. Opiłki z zacierających się mostków spłyną z olejem do miski olejowej i uszkodzą pompę oleju, spadnie ciśnienie oleju i zatrzesz wał. Ps. Poza prawidłowym momentem dokręcania śrub mostków bardzo ważna jest kolejność dokręcania. Jeszcze ważniejsze jest pilnowanie aby mostki siadały na wałku stopniowo. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_a4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Czyli jednak wałki/mostki mogą sie przytrzeć (skoro piszesz o opiłkach)? Czyli co zrobić w sytuacji gdy mostki jednak już zostały przykręcone ręcznie? (z braku właściwej przejściówki na imbus do klucza dyno) i ok. 1km już zostało przejechane. Rozbierać ponownie, ustawić klucz na 10Nm i sprawdzić dokręcenie? Co w sytuacji gdy właściwy moment został przkroczony o kilka Nm? Mowa jest tutaj o jednocylindrowym silniku z 2 mostkami na wałek. Edytowane 20 Stycznia 2010 przez przemo_a4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Kupić przejściówkę, rozkręcić, ustawić klucz dynamometryczny, równomiernie dokręcać wszystkie (najlepiej nowe) śruby aż do momentu aż klucz zakomunikuje, ze jest jak należy. Co do przekroczenia momentu modlić się, że nie przeciągnąłeś gwintów w głowicy o czym możesz sie przekonać jak wykręcisz obecne śruby i zostanie na nich jakiś włos gwintu. Nie zapomnij wyzbyć się oleju z otworów na śruby jeśli tam będzie. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_a4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Właściwy klucz już jest. Czy śruby do mostków kupuje się tylko w ASO? O co chodzi z tym olejem w otworach? Czy sruby można przykręcić się na loctite? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Nie przykręcaj na loctite bo nie ma takiej potrzeby. Jak zostawisz olej w otworach to możesz rozsadzić głowicę sprężając olej podczas dokręcania śrub. Napisz jaki masz motór to może serwisówke Ci znajdziemy i będziesz wiedział co robić i jak. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_a4 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 dziękuję za rady serwisówkę mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi