Raczek_6 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Końcówka oczkowa jest dokręcana nakrętką M6 - klucz 10, najpierw zdejmij gumę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Końcówka oczkowa jest dokręcana nakrętką M6 - klucz 10, najpierw zdejmij gumę. Dzięki Raczek :lalag: Rozrusznik mam już wyjęty i rozebrany. Próbowałem go pomierzyć ale nie wiem czy dobrze to robiłem. Miernik ustawiłem na 200 kOmów. Mierzyłem zgodnie z instrukcjami w serwisówce, najpierw terminal (ta śrubka co wychodzi na zewnątrz) względem obudowy, potem terminal względem szczotek, i na końcu jedną szczotkę względem drugiej (są tylko dwie). Za każdym razem na wyświetlaczu pokazywało się zero. Natomiast według serwisówki pomiędzy terminalem a szczotkami powinna być "ciągłość", co chyba oznacza jedynkę na wyświetlaczu. Czy tu tkwi usterka rozrusznika? Nie dostrzegłem żadnych uszkodzeń mechanicznych więc czym miałoby to być spowodowane? A może źle to wszystko robiłem? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 (edytowane) Jeśli miernik pokazuje zero to znaczy, że jest ciągłość a jedynka oznacza przekroczenie zakresu czyli przerwę. Niepodłączony mierni pokazuje przecież jedynkę. Należy miernik ustawić na 200 omów. Miernik powinien pokazać wartości niewiele większe niż przy zwarciu sond. Na przykład zwierając sondy miernika pokazuje 0,9 oma a mierząc rozrusznik nie powinien pokazać więcej niż 1,5 oma. Wskazanie zależy taż mocno od rezystancji styków, więc wszystko powinno być czyste i trzeba mocno dociskać sondy. Poza tym trzeba sprawdzić długość szczotek i czy się nie zacinają w prowadnicach. Pozdrawiam. Edytowane 27 Stycznia 2010 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ja mam chyba jakiś kiepski miernik bo jak zwieram sondy to pokazuje zero. Mam tylko dwa ustawienia z omami, 200k i 2000 z jakimiś znaczkami na początku. Na tym drugim ustawieniu po zwarciu sond też jest zero i miernik zaczyna piszczeć. Szczotki mają długość 11 i 10mm, a limit według serwisówki to 4.5mm, z tym że w serwisówce jest pokazany starszy typ rozrusznika, który występował w F2. Tam są 4 szczotki a u mnie tylko 2, więc możliwe że w moim przypadku limit będzie inny. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ja mam chyba jakiś kiepski miernik bo jak zwieram sondy to pokazuje zero. Mam tylko dwa ustawienia z omami, 200k i 2000 z jakimiś znaczkami na początku. Na tym drugim ustawieniu po zwarciu sond też jest zero i miernik zaczyna piszczeć. Tym miernikiem to możesz sprawdzić tylko przerwę w obwodzie. Rezystancji styku nie zmierzysz Szczotki mają długość 11 i 10mm, a limit według serwisówki to 4.5mm, z tym że w serwisówce jest pokazany starszy typ rozrusznika, który występował w F2. Tam są 4 szczotki a u mnie tylko 2, więc możliwe że w moim przypadku limit będzie inny. Trzeba jeszcze dokładnie obejrzeć wirnik i komutator, czy nie ma tam uszkodzeń. Jeśli jest uszkodzone jedno uzwojenie wirnika, to rozrusznik może mieć "martwą pozycję" z której nie wystartuje. Jeśli wirnik jest ok to pozostaje tylko wszystko wyczyścić, złożyć do kupy i szukać dalej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hondacr250r Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 (edytowane) elektromagnes cyka jeżeli tam jest niewiem bo taka oznaka w aucie to elektromagnes Edytowane 27 Stycznia 2010 przez hondacr250r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Witam ponownie. Rozrusznik już kręci. Pomogło wyczyszczenie wszystkiego i przetarcie komutatora drobnym papierem ściernym. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.