Skocz do zawartości

Czyżby rozrusznik?


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Końcówka oczkowa jest dokręcana nakrętką M6 - klucz 10, najpierw zdejmij gumę.

Dzięki Raczek :lalag:

 

Rozrusznik mam już wyjęty i rozebrany. Próbowałem go pomierzyć ale nie wiem czy dobrze to robiłem. Miernik ustawiłem na 200 kOmów. Mierzyłem zgodnie z instrukcjami w serwisówce, najpierw terminal (ta śrubka co wychodzi na zewnątrz) względem obudowy, potem terminal względem szczotek, i na końcu jedną szczotkę względem drugiej (są tylko dwie). Za każdym razem na wyświetlaczu pokazywało się zero. Natomiast według serwisówki pomiędzy terminalem a szczotkami powinna być "ciągłość", co chyba oznacza jedynkę na wyświetlaczu. Czy tu tkwi usterka rozrusznika? Nie dostrzegłem żadnych uszkodzeń mechanicznych więc czym miałoby to być spowodowane? A może źle to wszystko robiłem?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miernik pokazuje zero to znaczy, że jest ciągłość a jedynka oznacza przekroczenie zakresu czyli przerwę.

Niepodłączony mierni pokazuje przecież jedynkę.

Należy miernik ustawić na 200 omów.

Miernik powinien pokazać wartości niewiele większe niż przy zwarciu sond.

Na przykład zwierając sondy miernika pokazuje 0,9 oma a mierząc rozrusznik nie powinien pokazać więcej niż 1,5 oma.

Wskazanie zależy taż mocno od rezystancji styków, więc wszystko powinno być czyste i trzeba mocno dociskać sondy.

Poza tym trzeba sprawdzić długość szczotek i czy się nie zacinają w prowadnicach.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba jakiś kiepski miernik bo jak zwieram sondy to pokazuje zero. Mam tylko dwa ustawienia z omami, 200k i 2000 z jakimiś znaczkami na początku. Na tym drugim ustawieniu po zwarciu sond też jest zero i miernik zaczyna piszczeć.

 

Szczotki mają długość 11 i 10mm, a limit według serwisówki to 4.5mm, z tym że w serwisówce jest pokazany starszy typ rozrusznika, który występował w F2. Tam są 4 szczotki a u mnie tylko 2, więc możliwe że w moim przypadku limit będzie inny.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba jakiś kiepski miernik bo jak zwieram sondy to pokazuje zero. Mam tylko dwa ustawienia z omami, 200k i 2000 z jakimiś znaczkami na początku. Na tym drugim ustawieniu po zwarciu sond też jest zero i miernik zaczyna piszczeć.

Tym miernikiem to możesz sprawdzić tylko przerwę w obwodzie. Rezystancji styku nie zmierzysz

 

 

Szczotki mają długość 11 i 10mm, a limit według serwisówki to 4.5mm, z tym że w serwisówce jest pokazany starszy typ rozrusznika, który występował w F2. Tam są 4 szczotki a u mnie tylko 2, więc możliwe że w moim przypadku limit będzie inny.

Trzeba jeszcze dokładnie obejrzeć wirnik i komutator, czy nie ma tam uszkodzeń.

Jeśli jest uszkodzone jedno uzwojenie wirnika, to rozrusznik może mieć "martwą pozycję" z której nie wystartuje.

Jeśli wirnik jest ok to pozostaje tylko wszystko wyczyścić, złożyć do kupy i szukać dalej.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...