Skocz do zawartości

przepisy na rondach


k21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nic dodać nic ująć.Ciekawy jest też komentarz J.Zasela.Śmiem jednak twierdzić że w naszej dyskusji i tak to nić nie zmieni.W Poznaniu będą szkolić po swojemu ,a w W-wie P.Tomasz Kulik/skąd inna cieszący się szacunkiem/będzie robił to dalej po swojemu i szedł w zaparte.Tak trzymać panowie.Wasza interpretacja jest jedyna i nieomylna.Naprawdę,Weście w wolnych chwilach/ a teraz wam ich nie brakuje/i trochę poczytajcie literatury związanej z zagadnieniem.Bo jak tak dalej pójdzie,to konkurencja was zweryfikuje,a i ośmieszać się nie będziecie.Interpretację przepisów tak jak napisał p.Zasel zostawcie ustawodawcy lub sądowi.

pozdr

 

ps.nasuwa mi się takie pytanie;co się wydarzy jak na skrzyżowaniu np.w Lublinie,czy Krakowie spotkają się trzej kierowcy;dwóch wyszkolonych przez was i jeden szkolony prawidłowo/Czy za powstałą kolizję weźmiecie panowie Tomek,Konrad odpowiedzialność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W dodatku ma to aspekt psychologiczny. Bezmyślne używanie kierunkowskazu przyzwyczaja nas do bezmyślnego stosowania przepisów w ogóle. "

 

Bardzo chciałbym żeby wszyscy bezmyślnie ale właściwie używali kierunkowskazów. Dla mnie bezmyślnie oznacza automatycznie. Złe jest prawo nie interpretacja. Przypomnijcie sobie kto kilka lat temu miał pierwszeństwo, w przypadku spotkania się na środkowym pasie, przy zmianie ze skrajnych? Teraz zostało to zmienione ale wcześniej ten którego wskazał policjant, wedle jego interpretacji.

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaś na rabdzo małych rondach, zwanych potocznie kompaktowymi, nieużycie lewego kierunkowskazu przed skrętem w lewo, często jest przyczyną kolizji lub wypadku.

(...)

Artykuł do śmieci.

 

Ja osobiście Tomek uważam, że nie do śmieci. Byłem dalej niż na rogatkach własnego miasta :bigrazz: A tak się składa, że Rybnik (zwany przez niektórych Rondnik) ma 24 ronda - jak to zwiesz - kompaktowe. Żadne z nich nie ma dwóch pasów ruchu. I mimo, że kierowcy nie migają w lewo na rondzie, to wypadków nie ma. Dlaczego?

 

Otóż dlatego, że: kiedy stoję przed rondem i widzę samochód jadący z przeciwka, który może jechać prosto (czyli minąć mnie po mojej lewej), lub pojechać w lewo (moje prawo - czyli przeciąć mój pas ruchu) to WIEM CO ON ZROBI.

 

Skąd wiem?

 

Jeśli ma włączony kierunkowskaz w prawo, to WIEM, że zjeżdża z ronda, a ja mogę na nie wjeżdżać.

Jeśli NIE MA WŁĄCZONEGO kierunkowskazu, to WIEM, że jedzie w lewo (czy tam zawraca) - i nie mogę wjechać na rondo.

 

Proste, skuteczne, niewymagające użycia lewego kierunkowskazu. Zgodne z przepisami. Zasada ta daje w pełni bezkolizyjny ruch przy założeniu przestrzegania reguły: włączamy kierunkowskaz w prawo natychmiast po minięciu ostatniego zjazdu, w który nie chcemy zjechać (czyli przed tym, w który chcemy :P)

 

pozdrawiam :flesje:

Edytowane przez LYsY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma włączony kierunkowskaz w prawo, to WIEM, że zjeżdża z ronda, a ja mogę na nie wjeżdżać.

Jeśli NIE MA WŁĄCZONEGO kierunkowskazu, to WIEM, że jedzie w lewo (czy tam zawraca) - i nie mogę wjechać na rondo.

 

Od siebie dodalbym, ze warto zwrocic uwage ( nauczyc sie patrzec czy kola pojazdu faktycznie ustawione sa do zjezdzania z " ronda " i w ktora strone patrzy prowadzacy.

 

Lysy, dylemat moze sie zaczac gdy zdasz sie wlasnie na kierunkowskaz a uzywajacy go wylaczy go krotko przed wjechanie w Ciebie. eda trudnosci z udowodnieniem, mozna wíec zostac winnym mimo, ze .....

 

Niemniej rozumiem o co Ci chodzi.

 

Trudno mi to wszystko ogarnac, no ale coz, jest jak jest ( tej PL )

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, masz tam jakieś fajne kursantki??

 

ONLY SOMETIMES :banghead:

 

jeszcze jedna opinia, tym razem autor podpisany ze sprawowanych funkcji, by zmniejszyć wątpliwości w kwestii "kto to niby jest". mimo żenującego poziomu dyskusji wprowadzonego przez Panów Instruktorów, proponuję jednak przeczytać, zamiast zamieszczania kolejnych wyzwisk - uwaga dotyczy szczególnie do "najspokojniejszego instruktora we wsi"

jsz

Jakoś nie wyczytałem w wypowiedzi eksperta, że nie stosuje się kierunkowskazu przy skręcie w lewo, natomiast we wcześniejszej odpowiedzi wyczytałem jedynie "że nie ma obowiązku".

Ekspert natomiast wypowiedział, że należy stosować kierunkowskaz, jeżeli przecinamy czyiś tor ruchu. Skręcając w lewo przecinam tor ruchu pojazdów jadących z przeciwka prosto przez rondo. No to daję ten CHOLERNY LEWY kierunkowskaz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie wyczytałem w wypowiedzi eksperta, że nie stosuje się kierunkowskazu przy skręcie w lewo, natomiast we wcześniejszej odpowiedzi wyczytałem jedynie "że nie ma obowiązku".

 

"Nie ma obowiązku włączenia lewego kierunkowskazu zarówno przed wjazdem na rondo jak i podczas jazdy po nim, chyba że zamierzamy zmienić pas ruchu na następny wewnętrzny. Jazda w dookoła ronda jest traktowana jak jazda na wprost (nie ma możliwości wykonania skrętu w lewo)." op. cit.

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli ma włączony kierunkowskaz w prawo, to WIEM, że zjeżdża z ronda, a ja mogę na nie wjeżdżać.

Jeśli NIE MA WŁĄCZONEGO kierunkowskazu, to WIEM, że jedzie w lewo (czy tam zawraca) - i nie mogę wjechać na rondo.

 

Proste, skuteczne, niewymagające użycia lewego kierunkowskazu. Zgodne z przepisami. Zasada ta daje w pełni bezkolizyjny ruch przy założeniu przestrzegania reguły: włączamy kierunkowskaz w prawo natychmiast po minięciu ostatniego zjazdu, w który nie chcemy zjechać (czyli przed tym, w który chcemy :P)

 

pozdrawiam :flesje:

 

 

Żeby tak to funkcjonowało, to musiał byś przekonać polowe kierowców w tym kraju do korzystania z kierunkowskazów :icon_mrgreen: Aczkolwiek w mojej opinii, właśnie tak POWINIEN wyglądać ruch na "rondzie" kompaktowym :)

 

Oczywiście nie wygląda, wiec ja używam kierunkowskazów skręcając w lewo, ale tylko z własnej woli i w trosce o swój tyłek, w każdym razie, nadal uważam ze nie muszę ich stosować :buttrock:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tak to funkcjonowało, to musiał byś przekonać polowe kierowców w tym kraju do korzystania z kierunkowskazów :icon_mrgreen: Aczkolwiek w mojej opinii, właśnie tak POWINIEN wyglądać ruch na "rondzie" kompaktowym :)

 

Oczywiście nie wygląda, wiec ja używam kierunkowskazów skręcając w lewo, ale tylko z własnej woli i w trosce o swój tyłek, w każdym razie, nadal uważam ze nie muszę ich stosować :buttrock:

 

pzdr

Tak. W trosce o własne bezpieczeństwo,powinieneś jeszcze żółtego koguta wystawić.No ale jesteś przekonany że nie musisz.Ale przecież tak powinno wyglądać.Ok,to wystawię.Chociaż jestem przekonany że nie muszę.

 

Troluję?Ty też!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. W trosce o własne bezpieczeństwo,powinieneś jeszcze żółtego koguta wystawić.No ale jesteś przekonany że nie musisz.Ale przecież tak powinno wyglądać.Ok,to wystawię.Chociaż jestem przekonany że nie muszę.

 

Troluję?Ty też!

 

Pierd***sz jerzyku, setki razy widziałem pedała w puszce wypuszczającego się na mój pas jak skręcałem bez kierunkowskazu, mówiąc szczerze to mam całkowicie w dupie nasze przepisy, jeżdżę tak żeby mi nikt nie zrobił krzywdy, przepisy respektuje jadąc autem, na motocyklu dbam tylko i wyłącznie o swój tyłek, zacznę je respektować w trakcie jazdy motocyklem, jak coś się zmieni w naszym kraju i policja zacznie wreszcie karać za ewidentne przewinienia, a nie za przekroczenie prędkości o 10-20 km/h

 

w tym momencie uwazam ze nie da się bezpiecznie jeździć na moto w zgodzie z przepisami, w ciągu sezonu spokojnie znajdzie się przynajmniej jedna akcja dziennie, ze gdybym zaufał przepisom to leżał bym na glebie, i nie jest to spowodowane tym, ze zacząłem wczoraj jeździć, namęczyłem sie busem po Polsce, a teraz mecze się puszka w Warszawie, robiąc średnio ok. 100 km/ów dziennie, moja opinia bierze się z obserwacji i praktyki, bo biegłym w prawie o ruchu drogowym to ja nie jestem, wiec nie wiem o co Ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierd***sz jerzyku, setki razy widziałem pedała w puszce wypuszczającego się na mój pas jak skręcałem bez kierunkowskazu, mówiąc szczerze to mam całkowicie w dupie nasze przepisy, jeżdżę tak żeby mi nikt nie zrobił krzywdy, przepisy respektuje jadąc autem, na motocyklu dbam tylko i wyłącznie o swój tyłek, zacznę je respektować w trakcie jazdy motocyklem, jak coś się zmieni w naszym kraju i policja zacznie wreszcie karać za ewidentne przewinienia, a nie za przekroczenie prędkości o 10-20 km/h

 

w tym momencie uwazam ze nie da się bezpiecznie jeździć na moto w zgodzie z przepisami, w ciągu sezonu spokojnie znajdzie się przynajmniej jedna akcja dziennie, ze gdybym zaufał przepisom to leżał bym na glebie, i nie jest to spowodowane tym, ze zacząłem wczoraj jeździć, namęczyłem sie busem po Polsce, a teraz mecze się puszka w Warszawie, robiąc średnio ok. 100 km/ów dziennie, moja opinia bierze się z obserwacji i praktyki, bo biegłym w prawie o ruchu drogowym to ja nie jestem, wiec nie wiem o co Ci chodzi

 

Gwoli podsumowania;przepisy respektujesz jadąc autem.

Motocyklem ich już nie respektujesz.

Czyli przestępcą jesteś na moto, a w puszcze szanowany gość.No ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...