Skocz do zawartości

pobór prądu z aku w stanie spoczynku


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapominacie o jednym. Każdy akumulator rozładowuje się samoistnie.

Przyjmuje się że jest to około 1 % dziennie.

Dokładając jeszcze że akumulator nie jest do końca naładowany. Można się oszukać. W niektórych motocyklach bilans prądowy nie jest najlepszy. Jadąc na światłach, często długich włączając kierunki i stop może brakować prądu do doładowania akumulatora. Uruchamianie też zjada sporo prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Ale w 10 dni rozladowanie aku do 5V nie jest zdrowym objawem w motocyklu, ktory calkiem niedawno odpalal po 2 miesiacach stania w mrozie.

 

Cos go boli, tylko nie wiem co. I to jest najgorsze. Jak sie zdupi sprzeglo, wymieniasz sprzeglo. Pojdzie linka - wymieniasz linke. Wyrzyga sie zawiecha - wymieniasz amor, lub uszczelniacze.

A z pradami - szukaj wiatru w polu...

 

Bylo zle, nagle jest teoretycznie dobrze... Ale wiem, ze problem wroci, bo nic nie naprawilem. Poruszalem kilka kostek, przekaznikow i nagle po chwilowym podladowaniu kondensatorow w zegarach pobor spada na te 5mA. I az nie chce mi sie skrecac motocykla, bo wiem, ze zaraz znowu aku bedzie zdechniete i znowu bede szukal przyczyny, rozkrecal plastiki...

Ech, elektronika...

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Albo akumulator jest walnięty albo wina instalacji. Zacząłbym od akumulatora. Pełny cykl ładowania następnie rozładowanie. Można żarówką. jeśli ma 45 W to popłynie około 4 A. Nowy powinien wydać około 4 godzin (zależy jaka pojemność - zakładam 16 Ah). Jeśli czas jest zbyt krótki, to powtórka ładowania. Tym razem będzie można uznać wynik jako miarodajny. Można robić to wielokrotnie. Każdy taki cykl wpływa pozytywnie na akumulator jeśli oczywiście jest sprawny. Dopilnować trzeba tylko poziomu elektrolitu i ładować właściwą wartością prądu czyli 1/10 pojemności.

Z instalacją będzie zdecydowanie trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cbf akumulator ma sporo mniejszy niż 16Ah. Problem jest z instalacją, skoro gmeranie w kablach rozwiązało problem (ale pewnie czasowo), ale to już daje solidną podstawę do szukania uszkodzenia w instalacji.

 

Ja nadal stawiam na jakiś przetarty kabel, albo walnięty przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 12 Ah to wtedy 3 godz. Uważam że lepiej zacząć od akumulatora niż od razu grzebać w instalacji.

Podczas grzebania można narobić wiele szkód. Od ułamania końcówek do zamiany przewodów. To powinna być ostateczność. Jeśli chwilowo nastąpiła poprawa to może być najgłupsza sprawa czyli np styk na klemach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Aku ma 8Ah :].

Jest nowe i w nieogrzewanym garazu stoi juz prawie tydzien od naladowania i sie nie rozladowal - jest odpiety od instalacji motocykla.

 

Podobnie ze starym akusem, ktory tez zdychal w motocyklu po paru dniach. Lezy zapomniany od ponad 2 miesiecy w garazu i... trzyma 12,65V.

 

Takze aku mozna wyeliminowac.

 

Zeby pomylic kable w instalacji trzeba najpierw rozbebszac wiazki i kostki, a ja poki co ograniczam sie do wypinania przekaznikow i rozpinania kostek. Trudno przy tym cos spartolic.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie to samo w Nissanie Primerze. Myślałem, że to aku, więk kupiłem nowe, bo stare faktycznie było do dupy dając max 10V. Jakież było moje zdziwienie kiedy po dwóch dniach postoju już z nowym aku nie palił się nawet zegarek LCD :)

 

No i nie wiem, co żre mi ten prąd. Po prostu po przyjeździe do domu odpinam masę i mam gwarancję, że rano odpali :P Uj mu w dupę. Jak ja nienawidzę tego samochodu.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że aqu pokazuje 12,6 v nie znaczy, że jest sprawne. Dzisiaj sprawdzałem swoje, miało napięcie w normie, ale co z tego, jak wystarczyło włączyć światła i napięcie spadało do 8v. Aqu nawet po ładowaniu nie potrafiło rozruszać moto, które stało miesiąc (cb nie ma pri w kraniku, więc muszę dłużej kręcić, żeby gaźniki się wypełniły paliwem). Udało mi się odpalić go kradnąc prąd z samochodu, zaskoczyło od razu i mogłem pośmigać i zatankować na zimę.

 

A wracając do problemu, to ja bym to poskładał i polatał trochę, bo jak moto stoi i jest ok teraz, to i będzie ok za rok, jeśli będzie nadal stał. Zbychu kopsnij się na jakiejś marnej jakości drogę, żeby mononga wycząsło i później procedura testowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

No tak, ale zakladajac ze winne jest aku, a moto zdrowe, to aku powinno zachowac sie tak, jak wczesniej, gdy bylo wpiete do moto, nie?

A wowczas rozladowalo sie do zera i pokazalo na klemach 5V :P.

 

Teraz napiecie trzyma, wiec... Winny jest motocykl.

Zreszta, kurde, miernik nie klamie. Pokazywal roznie - 200 i 40 mA. W kazdym przypadku za duzo - wystarczy 8 dni, by aku nie bylo.

5mA teoretycznie wyssie aku w 2 miesiace i to jest do przyjecia.

 

No pewnie sprzeta poskladam i posmigam, bo co mi zostaje. Sprzeta do elektryka nie oddam, bo... kurde teraz nie chce sie przyznac, ze cos jest nie tego ;).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę, że aqu jest padnięte tylko piszę, że napięcie nie zawsze świadczy o stanie akumulatora, tym bardziej, że z Twoich opisów wynika, że obydwa akumulatory są sprawne. To miała być tylko taka dygresja, ale widocznie nie napisałem tego w taki sposób jak by należało:P

 

Elektryka ma to do siebie, że czasem nie wiadomo jaki ch.. w niej siedzi, a wystarczy rozłożyć wszystko i poskładać identycznie i wszystko działa - ostatnio miałem taki przypadek z radyjkiem dziadka.

 

A tak na marginesie, to też chcę sprawić sobie vartę w tej technologii AGM, możesz napisać, czy kupując taki aqu jest on gotowy do wsadzenia w moto i odpalenia, czy wymaga jakichś czynności? No i jak odróżnić vartę z tą technologią od takiej bez niej. Kupowałeś w necie czy w analogowym sklepie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Ja kupilem w Kedzierzynie-Kozlu moj aku. Znalazlem tylko dwa takie na allegro - jeden sklep byl z Poznania, drugi z Kedzierzyna-Kozla. Tam zajechalem i kupilem :).

 

Varta AGM musi miec zolty napis "Funstart" pod ktorym dopisek jest "AGM". Oprocz tego na takim amukulatorze jest napisi "Johnson Controls".

 

Aku otrzymujesz suche z elektrolitem wlanym w kilka polaczonych pojemnikow. Pojemniki te "nabijasz" na akumulator, elektrolit sie przelewa. Zostawiasz tak 10 minut. Zdejmujesz pojemniki, aku zamykasz dolaczonym paskiem plastiku z korkami i po dalszych 20 minutach aku jest gotowe do dzialania. Na mierniku po pol godzinie od zalania wskazywalo nieco ponad 13V.

 

http://zbyhu1.republika.pl/aku.jpg

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żelówka raczej odpada, bo pewnie w cebuli długo by nie podziałał. Jego wymagania co do prądu ładowania są zbyt duże - z tego co wiem, to musi być napięcie dobrze stabilizowane. A aqu z technologią agm łączą zalety klasycznego aqu z żelowym no i cenowo wychodzi całkiem znośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupowałem Vartę w technologi AGM w Prudniku w sklepie z częściami do samochodów.Mają te akumulatory w katalogach i sprowadzenie na zamówienie nie stanowi problemu.Wyszła w cenie z allegro,ale taniej o koszty przesyłki.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...