Skocz do zawartości

Wibracje


Sadek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zaznaczam, że nie chodzi mi o typowe dla TDMki wibracje w średnim zakresie obrotów.

 

Wczoraj (pon. 19.10) rano odskrobałem motocykl ze szronu, odpaliłem bez problemu i bez najmniejszych sensacji dojechałem do pracy. Wszystko było po staremu, czyli w najlepszym porządku.

Po ośmiu godzinach czekania na koniec pracowitego dnia odpalam motóra, a tutaj...werble...ja k zwykle pali na jeden cylinder (trochę długo chodził na jednym) i moim uszom daje się słyszeć lekko inny dźwięk (cały czas na jednym garze). Podchodzę, leciutka przegazówka (na prawdę lekka, zawsze lekką przegazówkę robiłem, wtedy szybciej odpalał drugi gar), zaczyna chodzić normalnie. Jeden, rura, tyle mnie w firmie widzieli.

Ku mojemu zaskoczeniu w całym zakresie obrotów pojawiły się zwiększone wibracje. Normalnie na dwójce, przy 6-7 tys. silnik chodził aksamitnie, a teraz warczy na mnie cały czas (w całym zakresie obrotów).

 

Pytanie: o co do jasnej Anielki chodzi?

 

Pod linkiem wklejam temat zamieszczony na www.tdm.pl.

 

Sadek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną z cech TDM jest to, że przy rozruchu w początkowej fazie pali na jeden cylinder, zanim się rozgrzeje - to jest tzw. "ten typ tak ma", więc nie ma to związku z opisywanym zachowaniem motocykla.

2 tyg temu z mojegop warsztatu wyjechala TDM tez 3VD i ten typ tak nie mial, palila od strzala czy ciepla czy zimna i caly czas od poczatku na 2 cylindry. Zastanow sie co by bylo gdyby oba cylindry zachowywaly sie tak jak ten co nie lapie, nie uruchomil bys silnika w ogole, oba cylindry maja rownorzedna role w pracy silnika jesli tak nie jest to jest to nieprawidlowosc...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację, ale całe forum TDM zna ten problem... Nie chcę się wdawać w dyskusję akademicką. Przez 20 000 km tak było, a silnik chodził jak pszczółka.

Dodam, że: zawory świeżo regulowane, olej ma ok. 3000 km, gaźniki też w tym sezonie przeszły serwis.

Ciekawą mnie sensowne przypuszczenia co do przyczyny takiego zachowania i sposobu poprawy problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację, ale całe forum TDM zna ten problem... Nie chcę się wdawać w dyskusję akademicką. Przez 20 000 km tak było, a silnik chodził jak pszczółka.

Dodam, że: zawory świeżo regulowane, olej ma ok. 3000 km, gaźniki też w tym sezonie przeszły serwis.

Ciekawą mnie sensowne przypuszczenia co do przyczyny takiego zachowania i sposobu poprawy problemu.

chcesz wlazic do srodka to sprawdzaj skoro jestes przekonany do prawidlowego ustawienia zaworow i wyregulowania gaznikow; silnik ma 2 walki wyrownowazajace odpowiedzialne za "gladka" prace silnika moze z ich lozyskowaniem sie cos dzieje, moze z walem glownym a byc moze z kolem magnesowym, wszystkie te elementy moga wywolac wibracje w silniku, do tego wrazenie szorstkiej pracy moze powodowac nieprawidlowo naciagniety lancuch napedowy...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'problem' z odpalaniem na jeden garek to częste zjawisko w TDM i XTZ, nie jest to żadna tragedia. Osobiście podejrzewam zalewanie lewego cylindra na postoju na stopce bocznej (miałem xtz).

Też myślę, że w tej sytuacji nie ma to większego znaczenia - ja zacząłbym od wymiany świec, spuszczenia paliwa z gaźników i zasilaniu ich ze zbiorniczka serwisowego pewną benzyną.

Obrotomierz nie wariuje ? (czasem są takie objawy padającego modułu).

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

mam pytanie co moze byc przyczyna tak poznego lapania drugiego cylindra - ja i kilku znajomych latamy na xtz 750 i od czasu do czasu taka sytuacja ma miejsce - wszystkie nasze maszyny sa w dobrym stanie i regularnie serwisowane na dobrych materialach. do dnia dzisiejszego nikt z nas nie doszedl do tego dlaczego w tenere ktora jest wyregulowana ma nowe swieczki filtry itd. raz na kilka zapalen zlapie na jeden gar.

 

jesli moge prosic o odpowiedz JanuszaK30 jak zdiagnozowal ta historie. pzdr

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

mam pytanie co moze byc przyczyna tak poznego lapania drugiego cylindra - ja i kilku znajomych latamy na xtz 750 i od czasu do czasu taka sytuacja ma miejsce - wszystkie nasze maszyny sa w dobrym stanie i regularnie serwisowane na dobrych materialach. do dnia dzisiejszego nikt z nas nie doszedl do tego dlaczego w tenere ktora jest wyregulowana ma nowe swieczki filtry itd. raz na kilka zapalen zlapie na jeden gar.

 

jesli moge prosic o odpowiedz JanuszaK30 jak zdiagnozowal ta historie. pzdr

motocykl, ktory byl u mnie na warsztacie palil bezproblemowo, "grzebalem" w nim przy wale, korbach, panewkach itp. tak wiec bez zwiazku z odpalaniem. Bylby u mnie dluzej i pojawilyby sie problemy to bym diagnozowal. Po pierwsze to czy wplyw na to ma stan pogody? czy w cieple dni odpala podobnie trudno na drugi cylinder? Ja poprostu zainwestowalbym w tym motocyklu w dobre swiece, kupilbym irydowki skoro rzeczywiscie tak nagminnie sie to zdrarza. Oczywiscie jesli odpali na jeden cylinder i po sekundzie zachwyci drugi to zaden problem ale jesli to jest odstep 10 sek, to nie jest to normsalne...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja poprobuje z amerykanskimi swiecami marki SpitFire - kolega zalozyl do afryki i jest bardzo pozytywnie zaskoczony - twierdzi, ze motocykl o wiele lepiej pali, pracuje rowno i lepiej sie zbiera. czy ktos stad ma jakies doswiadczenie z produktami tej marki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szynszyl, nie Spit ale SplitFire - elektroda swiecy rozdzielona jest na 2 czesci.

Uzywalem w samochodach lata temu, ale nie moglem stwierdzic zadnych specjalnych roznic, potem przeszedlem na swiece platinum / irydium i od tej pory nie wiem ze mam swiece :)

Zaleta SplitFire byla cena zblizona do normalnego NGK, ale tak jak napisalem nie zarejestrowalem znaczacych roznic na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze masz problem z rownomiernym zaplonem mieszanki w obu cylindrach i moze zmiana swiec cos pomoze? nie sadzisz? trudno odpowiadac na pytania w stylu: co mi dzwoni w silniku, jak sadzicie? takie rzeczy to tylko tu:

 

www.wrozka.com.pl

 

:biggrin:

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl u mechanika, będzie szukał. Trudno coś doradzić jak się nie wie... bicie piany nic nie wnosi do tematu; spieranie się, które świece lepsze też nie.

Po zdiagnozowaniu przyczyny dam znać i będzie dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...