piotrrs5 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam. Ostatnio zachorowalem na kupno terenowego auta.Jestem calkowitym laikiem w temacie .Zreszta ,auto raczej nie bedzie jezdzic w ciezkim terenie.Po prostu mieszkam dosc wysoko a zimy u mnie potrafia dac sie we znaki,wiec cos z napedem na 4 kolka powinno sie sprawdzic.Poza tym chcialbym miec autko ,ktore da rade pociagnac ciezsza przyczepe. Dlugo zastanawialem sie co to by moglo byc.Wahalem sie miedzy Suzuki Vitara a Mietkiem G i w koncu zdecydowalem sie na gelende i tu zaczyna sie prosba do urzytkownikow/znawcow tematu. Jaki model wybrac,krotki ,czy dlugi?Jaki silnik?Ile to pali?Na co zwrocic szczegolna uwage przy kupnie?Co jako nieobeznany w temacie terenowek moge sam sprawdzic przed kupnem ,zeby "nie poplynac". Za wszystkie rady i sugestie bede wdzieczny Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Tu jest coś co może pomoże Ci. To zorientowane jest na patrola :bigrazz: ale niektóre zagadnienia dotyczą każdego modelu. http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=12&p=1 I jeszcze garść przydasiek http://www.gelenda.pl/forum/ http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=18 A jeśli będziesz jechał oblukać jakiś śmietnik to weź ze sobą gościa co nie lubi tej marki. Będzie robił za przeciwwagę dla Ciebie :icon_mrgreen: Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 TO faktycznie wybierales podobne autka wiertare i gelende :bigrazz: Zupelnie rozne wozy, G ciezka, pali jak smok, ale ma atuty jak piekne prowadzenie, wybieranie nierownosci jak w samochodach wyzszej klasy, blokady mostow, w zaleznosci od wersji blokada mechanizmu roznicowego, porzadny reduktor, do ktorego mozna podpiac PTO i wiele innych :cool: Ceny niestety kosmiczne ale za to czesci juz tak bardzo nie bola i jest wiele zamiennikow z innych mesiow :wink: Co do silnika to tu trzeba myslec o duzym serduchu, min to 300 TD w zwyz, uwaga na 350 bo lubia padac glowice. Jezeli chodzi o benzyne to tak czy siak bedziesz musial gazowac, z tym ze pamietaj te silniki nie lubia gazu :bigrazz: Odnosnie dluga - krotka to roznica w modelach jest cos kolo 0.5 m wiec szalu nie ma a wygodniejsza duzo podczas normalnej eksploatacji... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 (edytowane) Będac w temacie terenówek , jestem zorientowany jednak tylko na podstawie opinii i własnych, bardzo ograniczonych kontaktów z autami 4x4 , zapytam o Opla Frontere z dieslem. Ceny zakupu wyglądają bardzo przyzwoicie....ktoś może powiedziec coś wiecej jak to jezdzi i sie sprawuje? :) Chodzi mi o użytkowanie w sposób, jaki podał autor tematu....nie do hardcore'u w terenie, tylko jako duze przestronne auto na codzień z możliwoscie jakiegoś tam skoku w bok na lajcie. Edytowane 7 Października 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Do lajtu sie nadaje, jak na 4x4 komfortowo, duzo lepiej jak w samuraju czy viertarze. CO do opini to sa rozne, wszystko zalezy od kogo ona pochodzi, ogolnie autko daje rade po czarnym i w lekkim terenie rowniez... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 frontera z 2.5 ma silnik VM -odpusc sobie http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t...highlight=pizza przeczytaj to zeby jakakolwieg pomoc uzyskac - napisz jakie pieniadze przeznaczasz na auto i jesli dla ciebie wazne to okresl jakies parametry ,np rocznik ? etc . ;) polecam jeepaz silnikiem 4.0 i z automatem Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Miałem na myśli silnik 2.3 TD o ktrym akurat nie widziałem jakichs złych opinii...chyba, że jeszcze mało wiem :P. Temat o Fronterze rzuciłem przy okazji, także spokojnie - do ew. kupna daleka droga jeszcze ;) Ale dzięki za wskazówki.Będe miał okazje pojezdzic zaniedługo długa wersją ale w benzynie wiec namacalnie sobie je obejrze jak jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Jezeli juz mialbym wybrac miedzy tymi ktore podales to z pewnoscia model " G " na pewno nie w benzynie tylko w diesel'u. jezeli wiec chcesz cos takiego posiadac to musisz liczyc sie z kosztami. Rozwazyl bym jeszcze Toyote Landcruser'a HD 80 :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom. Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 albo jeszcze lepiej "setkę" :bigrazz: l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 silnik 2.3 we frotce jest dosc slabowity . ale do spokojnego urzytkowania starczy. choc o jakiejs przyzwoitej dynamice zapomnij. jest jeszcze jedna sprawa. nie mysl ze uzytkowanie diesla w jakimkolwieg aucie terenowym bedzie tansze niz zytkowanie auta benzynowego z lpg. np 4.0 z automatem - kosztami jest bardzo porównywalny a moze i tanszy niz przykladowy 2.5 w dieslu za to bije osiagami , kosztami ew. czesci itp. np jeep xj z reduktorem np242 majeszcze jedna opcje na + ;) otoz ma mozliwosc jazdy po czarnym z wlaczonym napedem na 4kola [fulltime] czego w innych autach raczej nie uswiadczysz. wiekszosc ma part time 'a jedynie i po suchym przyczepnym podlozu raczej nie dasz rady jezdzic - grozi uszkodzeniem skrzyni rozdzielczej ,itp. polecam jeepa ;) latam nimi od 5lat i nie mam zamiaru zmieniac Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 np jeep xj z reduktorem np242 majeszcze jedna opcje na + ;) otoz ma mozliwosc jazdy po czarnym z wlaczonym napedem na 4kola [fulltime] czego w innych autach raczej nie uswiadczysz. Uswiadczysz ale w tych z drozszej polki z mechanizmem roznicowym miedzyosiowym... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Uswiadczysz ale w tych z drozszej polki z mechanizmem roznicowym miedzyosiowym... :icon_mrgreen: dokladnie , a w cherokee masz juz to za calkiem przyzwoite pieniadze :lalag: choc z drugiej strony , w swoim wrongu mam np 231 [bez fulltime'a] i brak tegoz wcale mi nie doskwiera :icon_rolleyes: poprostu jak czuje ze jest slisko - zapinam part time i tez daje rade :lalag: Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Apropos G klasy, to wczoraj lecial na TVN turbo program na temat zakupow autek i jeden kolo po przejezdzie defektorem (notabene jazda jak ciagnikiem rolniczym :bigrazz: ) i pokazaniu mu G-wagena stwierdzil, ze to przeciez takie same auta :icon_eek: i odmowil chocby przejazdzki G klasa :icon_eek: Powiem tylko podumowujac tego kolesia, ze glupota ludzka nie zna granic... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 A czego się spodziewasz? W świadomości ogółu społeczeństwa występują dżipy ew. gaziki... analogicznie jak wszystkie chopery to harleye... :bigrazz: Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Niestety ciemnota i to zatrwazajaca... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.