o l s e n Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Witam, Robiłem ostatnio to samo - kompletne czyszczenie zacisków. Mój sposób na odpowietrzenie: 1. Nalej płynu do zbiorniczka (full) 2. Odkręć odpowietrzniki (najlepiej jeden, żebyś opanował sytuacje :biggrin: ) 3. Pompuj klamką do czasu, aż nie wycieknie z odpowietrznika płyn 4. Zakręć odpowietrznik 5. Pompuj klamką do uzyskania oporu - przytrzymaj klamke wciśniętą! - odkręć odpowietrznik (klamka Ci zejdzie do dołu) - trzymaj ją wciśniętą ! następnie zakręć odpowietrznik 6. Powtarzaj punkt 5 do czasu, aż będzie wylatywał sam płyn z odpowietrznika - bez powietrza 7. Analogicznie zrób to samo z drugim zaciskiem, żeby była pewność, że wszystko ok :buttrock: Pozdrawiam, miłego grzebania :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 O odpowietrzaniu hamulcow bylo juz od groma tematow :bigrazz: a w kazdym po 5 razy podane rady co zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1988 Opublikowano 17 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 (edytowane) Udało się :biggrin: Przepraszam też tych bardziej wrażliwych za błędy, można to zrzucić na karb zdenerwowania sytuacją :bigrazz: Każdy miał po trosze racji. Na początku robiłem dokładnie tak jak piszesz o l s e n ale nie odnosiło to skutku, klamka nie robiła się ani trochę twardsza. Przed samą wymianą i czyszczeniem było wszystko ok, z tym, że okładzin ciernych został może 1-2mm ;) Co ciekawe, nie hamowały wcale gorzej, ale zaczęły niemiłosiernie piszczeć, no i zdrowy rozsądek kazał wymieniać. Teraz siedzą spiekowe EBC ale nie pamiętam oznaczenia. Próbowałem tego odpowietrzania "od dołu" ale coś nie szło. Założyłem napełnioną płynem strzykawkę i wężyk na odpowietrznik, odkręciłem go ale za nic w świecie nie dałem rady wcisnąć tłoczka strzykawki a wierzcie mi, trochę siły mam :icon_razz: gięła się tylko rączka strzykawki. Potem jak radził michal750 i gargamel spróbowałem odpowietrzyć samą pompę i tu coś dygneło. Klamka zaczęły ciężej pracować, dalej sie zapadała ale trzeba było użyć więcej siły. Potem, za radą jimi11'a opukałem trójnik (i wszystkie łączenia) i reszta poszła gładko (klasyczne odpowietrzanie). Po sezonie pomyśle o tych zaworkach Stahlbus, tym bardziej, że moje są już dosyć zjechane. Ciekawy patent, chociaż trochę kosztowny, komplet do mojego moto to prawie 270zł. A to tylko trzy śrubki. Dziękuje wszystkim za pomoc! Edytowane 17 Września 2009 przez michal1988 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi