Skocz do zawartości

Odpowietrzanie hamulcy - problemy


michal1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Robiłem ostatnio to samo - kompletne czyszczenie zacisków. Mój sposób na odpowietrzenie:

 

1. Nalej płynu do zbiorniczka (full)

2. Odkręć odpowietrzniki (najlepiej jeden, żebyś opanował sytuacje :biggrin: )

3. Pompuj klamką do czasu, aż nie wycieknie z odpowietrznika płyn

4. Zakręć odpowietrznik

5. Pompuj klamką do uzyskania oporu

- przytrzymaj klamke wciśniętą!

- odkręć odpowietrznik (klamka Ci zejdzie do dołu)

- trzymaj ją wciśniętą ! następnie zakręć odpowietrznik

6. Powtarzaj punkt 5 do czasu, aż będzie wylatywał sam płyn z odpowietrznika - bez powietrza

7. Analogicznie zrób to samo z drugim zaciskiem, żeby była pewność, że wszystko ok :buttrock:

 

Pozdrawiam, miłego grzebania :flesje:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :biggrin:

 

Przepraszam też tych bardziej wrażliwych za błędy, można to zrzucić na karb zdenerwowania sytuacją :bigrazz:

 

Każdy miał po trosze racji. Na początku robiłem dokładnie tak jak piszesz o l s e n ale nie odnosiło to skutku, klamka nie robiła się ani trochę twardsza.

Przed samą wymianą i czyszczeniem było wszystko ok, z tym, że okładzin ciernych został może 1-2mm ;) Co ciekawe, nie hamowały wcale gorzej, ale zaczęły niemiłosiernie piszczeć, no i zdrowy rozsądek kazał wymieniać. Teraz siedzą spiekowe EBC ale nie pamiętam oznaczenia.

 

Próbowałem tego odpowietrzania "od dołu" ale coś nie szło. Założyłem napełnioną płynem strzykawkę i wężyk na odpowietrznik, odkręciłem go ale za nic w świecie nie dałem rady wcisnąć tłoczka strzykawki a wierzcie mi, trochę siły mam :icon_razz: gięła się tylko rączka strzykawki.

 

Potem jak radził michal750 i gargamel spróbowałem odpowietrzyć samą pompę i tu coś dygneło. Klamka zaczęły ciężej pracować, dalej sie zapadała ale trzeba było użyć więcej siły.

Potem, za radą jimi11'a opukałem trójnik (i wszystkie łączenia) i reszta poszła gładko (klasyczne odpowietrzanie).

 

Po sezonie pomyśle o tych zaworkach Stahlbus, tym bardziej, że moje są już dosyć zjechane. Ciekawy patent, chociaż trochę kosztowny, komplet do mojego moto to prawie 270zł. A to tylko trzy śrubki.

 

Dziękuje wszystkim za pomoc!

Edytowane przez michal1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...